Gå til innhold

Uten DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Ade|ina natteli natt ;-)
Skrevet

Ja, det er en mulighet. Tusen takk for tipset.

Kan vel hende at enkelte campingplasser har opplegg for trådløst nettverk, men hvis ikke så må man være i nærheten av en sender, og noen som ikke har sperret abonemenntet sitt for andres Ip adresser.

Da er det mulig,men det skal jo noe til. Bredbånd fungerer jo foreløpig ikke helt som en mobil. Det er ikke satt opp sendere overalt som man bare kan linke innpå som med mobilen, men det kommer nok det også.

Man må jo "låne linje" av noen, linjen hjemmefra har jo ikke så kraftig sender at den sender mange mil.

Og det er jo den man betaler for sånn det er nå.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hønemoren

12

• Dorthe

5

• morsan

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan vel hende at enkelte campingplasser har opplegg for trådløst nettverk, men hvis ikke så må man være i nærheten av en sender, og noen som ikke har sperret abonemenntet sitt for andres Ip adresser.

Da er det mulig,men det skal jo noe til. Bredbånd fungerer jo foreløpig ikke helt som en mobil. Det er ikke satt opp sendere overalt som man bare kan linke innpå som med mobilen, men det kommer nok det også.

Man må jo "låne linje" av noen, linjen hjemmefra har jo ikke så kraftig sender at den sender mange mil.

Og det er jo den man betaler for sånn det er nå.

Og om man er helt desperat kan man jo campe i hagen:-)

Skrevet

Ingen gidder vel å sitte her hvis det er noe morsommere å gjøre. Jeg må si at Dol er siste utvei når det ikke skjer noe annet. Men nå er jeg ganske kresen når det gjelder tv da så det velger jeg glatt bort.

Det handler om å sette seg ned og tenke seg å bare titte innom en liten stund for så å bruke altfor lang tid. Jeg tenkte mer på når jeg jobber ved pc'n, da er det ikke spørsmål å velge imellom tv (som jeg ser lite på og har alltid gjort) og dol. Det er spørsmål om å ta seg en pause som gjerne trekker ut:( Kunne vært andre ting enn dol, noen ganger tiltrekker oppvasken mer enn skriveriene.

Gjest engel 49+
Skrevet

er det ikke mansse folk på campingplassen din, som du kan prate med istedenfor. Sikkert mye bedre ferie hvis du tar dol-fri også!

Skrevet

Jaha, og det skal du gjøre helt ute i det fri, uten mobil (som forøvrig er nokså dyrt)

Forklar meg gjerne hvordan du får det til, kun ved hjelp av et trådløst nettverkskort og en laptop :-)

Jeg så bare en plakat på bussen el lign om dette, så jeg vet ikke noe mer om dette, men kanskje du kan finne ut det du behøver via linken nedenfor!

Lykke til.

http://netcom.no/tjenester/3g.html

Skrevet

Og om man er helt desperat kan man jo campe i hagen:-)

*knegg*

Skrevet

Men jeg har dinglet med bena på brygga i Fredrikstad, og drukket øl før kamp i både Fredrikstad og Særp.

Så jeg vet hva jeg snakker om. :)

Vte hva du snakker om du liksom! Mener å huske at du trodde at Drøbak lå i Østfold! *ha ha*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har du ikke et liv ellers uten dol? Da kan du vel fylle to måneder midt på sommeren også. Avhengighet er farlig.

"Har du ikke et liv ellers uten dol? "

Hvis man beskylder andre for å være nedlatende slik som du beskylder meg for å være, så får man jaggu passe på seg selv litt også.

Jeg vet ikke hva andre gjør, men jeg oppfatter spørsmålet ditt nedlatende.

Du bruker Dol i pausene dine. Javel, men du er ikke den eneste som har et liv utenom dol.

Skrevet

Jeg planlegger å kjøpe meg bærbar pc med trådløs tilknytning til internett som jeg kan ta med meg overalt. Jeg forstår deg godt. Håper likevel ikke at jeg bruker alle ferier og utenlandsreiser på dol.

Huff nei, det gjør jeg ikke, helt sant:-)

Jeg må nok ha uttrykt meg litt galt i første innlegg for jeg er ikke avhengig av DOL altså.

Som sagt så har jeg jo feriert to måneder i årevis uten pc og aldri savnet det for har mye annet å gjøre. Bare tenkte jo det kunne være et alternativ på gråværsdager. Har bærbar så mye er jo allerede ordnet, mangler nettverk de. Får se hva det blir til. God helg. Jeg har mye å gjøre i helgen, så lite DOL her :-)

Skrevet

Jeg vet godt hvordan det er. Jeg fant også dol og ble dolbruker under lengere sykdomsperioder. Det er blitt en vane når jeg er syk og sette seg på dol, og nå jobber jeg også en del ved pc'n og da blir pausene der. Ellers blir jeg irritert på meg hvis jeg bruker for mye tid her.

Er jo en del hyggelig lesning synes jeg, både innen helse og andre ting. Helse og kosthold interesserer meg veldig. Her er det også mange allsidige innlegg å lese.

Skrevet

er det ikke mansse folk på campingplassen din, som du kan prate med istedenfor. Sikkert mye bedre ferie hvis du tar dol-fri også!

Har aldri hatt DOL ferie så det kan jeg ikke svare på, men tenker heller ikke på at jeg MÅ ha DOL i ferien. Masse annet å gjøre jeg, blant annet bruker jeg mye tid på jogging, svømming og turgåing der. Har datter og svigersønn som også har vogn der og mange hyggelige naboer så jeg skal nok klare meg :-)og elsker badestranda. Likeså å sitte på terrassen å se på båt og bryggeliv.

Skrevet

"Har du ikke et liv ellers uten dol? "

Hvis man beskylder andre for å være nedlatende slik som du beskylder meg for å være, så får man jaggu passe på seg selv litt også.

Jeg vet ikke hva andre gjør, men jeg oppfatter spørsmålet ditt nedlatende.

Du bruker Dol i pausene dine. Javel, men du er ikke den eneste som har et liv utenom dol.

Jeg har før bedt deg om å roe deg ned. Jeg har ikke diskutert med deg i denne tråden, og om du oppfattet innlegget mitt som nedlatende så håper jeg at du er den eneste.

Skrevet

Huff nei, det gjør jeg ikke, helt sant:-)

Jeg må nok ha uttrykt meg litt galt i første innlegg for jeg er ikke avhengig av DOL altså.

Som sagt så har jeg jo feriert to måneder i årevis uten pc og aldri savnet det for har mye annet å gjøre. Bare tenkte jo det kunne være et alternativ på gråværsdager. Har bærbar så mye er jo allerede ordnet, mangler nettverk de. Får se hva det blir til. God helg. Jeg har mye å gjøre i helgen, så lite DOL her :-)

Nei da jeg tenkte like mye på meg selv:) Jeg er syk nå og orker ikke så mye, men setter meg ved pc'n og tror at jeg kan jobbe der.

Jeg kommer til å reise en del utenlands i årene fremover med bærbar pc, og derfor fleipet jeg litt med at jeg håpet jeg ikke skulle bruke hele tiden på dol:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har før bedt deg om å roe deg ned. Jeg har ikke diskutert med deg i denne tråden, og om du oppfattet innlegget mitt som nedlatende så håper jeg at du er den eneste.

Du ba meg roe ned nå nettopp for to minutter siden.

Da kan jeg røpe at jeg sitter her og koser meg med en kopp kaffe.

Skrevet

Du ba meg roe ned nå nettopp for to minutter siden.

Da kan jeg røpe at jeg sitter her og koser meg med en kopp kaffe.

Håper koffeinet i det tilfelle virker beroligende:) Jeg er en kaffeslave noe som irriterte min eksmann noe grusomt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Håper koffeinet i det tilfelle virker beroligende:) Jeg er en kaffeslave noe som irriterte min eksmann noe grusomt.

Jeg drikker kaffe bare på jobb (nesten).

Det er der jeg sitter nå.

Skrevet

Har du ikke et liv ellers uten dol? Da kan du vel fylle to måneder midt på sommeren også. Avhengighet er farlig.

Hvis du henger på en smiley, etter et innlegg hvor du spør om man ikke har noe liv uten dol, så skjønner man bedre at det ikke er nedlatende...

Skrevet

Hvis du henger på en smiley, etter et innlegg hvor du spør om man ikke har noe liv uten dol, så skjønner man bedre at det ikke er nedlatende...

Ja det har du helt rett i, men det er lett å være etterpåklok. Det var overhodet ikke nedlatende ment overfor hønemoren:), men mere en replikk som mange har brukt.

Skrevet

Det handler om å sette seg ned og tenke seg å bare titte innom en liten stund for så å bruke altfor lang tid. Jeg tenkte mer på når jeg jobber ved pc'n, da er det ikke spørsmål å velge imellom tv (som jeg ser lite på og har alltid gjort) og dol. Det er spørsmål om å ta seg en pause som gjerne trekker ut:( Kunne vært andre ting enn dol, noen ganger tiltrekker oppvasken mer enn skriveriene.

Jeg har alldri hatt det så reint og ryddig hjemme som når jeg ikke på Blindern. Alt var mer moro enn å lese.

Skrevet

Jeg hadde nettopp fem dager i Barcelona - HELT uten internett! Var ikke en gang fristet til å se innom mailen min. Det var ferie, det!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...