Gå til innhold

Hvordan legge på seg?

favn

Anbefalte innlegg

Jeg har for høyt kolesterol, men ønsker å legge på meg etpar kilo. De to, kanskje tre, kiloene, er ikke lett å få tak i. Jeg spiser det jeg liker, og har ikke fettfobi (unntatt synlig fett på kjøtt, det greier jeg ikke).

Altså: Kolesterolvennlig mat som øker mengde kroppsfett... er det mulig å oppdrive?

Innlegget kjøres også i Åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteiner og karbohydrater hjelper. Mora mi hadde kjevelås og fryktet at ho skulle gå ned i vekt. Lage proteinmilkshake. (Kjøpte soyaproteinpulver på helsekosten) Blandet med melk, is og evt. frukt.

En annen kompis spiste konsekvent pasta som kveldsmat. Så mye han maktet. Og gikk også opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner og karbohydrater hjelper. Mora mi hadde kjevelås og fryktet at ho skulle gå ned i vekt. Lage proteinmilkshake. (Kjøpte soyaproteinpulver på helsekosten) Blandet med melk, is og evt. frukt.

En annen kompis spiste konsekvent pasta som kveldsmat. Så mye han maktet. Og gikk også opp i vekt.

Har faktisk proteindrikk i skapet, men avglemt... Skal prøve det.

Pasta, altså karbohydrater. Men jeg lurer på om det er pastaen, og ikke heller sausen folk legger på seg av? Vet du noe om han spiste pastaen nesten bar, så å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk proteindrikk i skapet, men avglemt... Skal prøve det.

Pasta, altså karbohydrater. Men jeg lurer på om det er pastaen, og ikke heller sausen folk legger på seg av? Vet du noe om han spiste pastaen nesten bar, så å si?

Han var ikke noen stor kokk, og spiste pasta med ketchup. That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke noen stor kokk, og spiste pasta med ketchup. That's it.

Oi.

Men jeg kan også ta det enkelt... pasta med hakket og varmet hvitløk i olivenolje samt pepper og parmesan, mmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.

Men jeg kan også ta det enkelt... pasta med hakket og varmet hvitløk i olivenolje samt pepper og parmesan, mmmmm.

Høres bedre ut det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres bedre ut det:-)

Og legge på seg handler ikke bare om og spise mer.Trener selv fem dager i uken, også en del styrke.Får muskler, og "vokser", går opp i vekt.Har også lagt om kosten med mye mer proteiner enn før.Samtidig da som du legger på deg, holder du kroppen stram og spenstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør spise hvitt brød og pasta i stedet for fullkorn. Fint metter mindre enn grovt, og inneholder flere kalorier.

Drikk jus, det er sunt men det metter ikke.

Spis nøtter, avokado, det gir mye kalorier og sunt fett.

Kutt ut grove grønnsaker, og spis heller salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...