heidin Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg er 28 år og har 2 barn.Har i alle år brukt p-piller, først Trinordiol og siden Marvelon de siste 5 årene. Har blitt gravid raskt ved p-pilleslutt. Det siste året har jeg vært mye plaget med humørsvingninger, hodepine, svimmelhet etc. Har ikke funnet noen spesiell grunn til det, og tenkte nå å prøve å kutte ut p-pillene for en periode for å se om dette kan ha noen innvirkning. Legen min mener ikke dette er noe poeng, og sier det er lite sannsynlig at plagene mine skyldes p-pillebruk. Samtidig som jeg ønsker å gi kroppen min en pause fra hormontilførselen, ønsker jeg en viss sikkerhet mot graviditet. Vi vil ha et barn til med tiden men hadde sett for oss å vente en liten stund. Jeg ønsker ikke å sette inn spiral eller benytte andre preparater. Da jeg spurte legen min om jeg kan begynne med minipillen isteden, sa hun at da må jeg regne med at jeg kan bli gravid forholdsvis raskt, og at disse ikke vil være god nok beskyttelse for meg som blir såpass lett gravid. Stemmer dette? Er ikke disse pillene nokså sikre dersom de blir tatt veldig regelmessig? Har jeg større sjanse for å bli gravid med en gang ved minipillebruk etter å ha brukt p-piller i så mange år? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181719-kan-jeg-trappe-ned-fra-p-pille-til-minipille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Den beste metoden for deg for å finne ut om plagene dines skyldes hormontilskudd, er å være helt uten 2-3 mnd. Kanskje bruke kondom og/eller sikre perioder. Minipillen er et godt alternativ, og dersom du tar denne til samme tidspunkt hver dag, så gir den vel så god sikkerhet som kondom. Regn for sikkrhets skyld 14 dager før du regner minipillen som sikker. Når man slutter med minipiller tar det vanligvis noe lenger tid før man kan bli gravid; kanskje 3-6 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181719-kan-jeg-trappe-ned-fra-p-pille-til-minipille/#findComment-1227931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.