Gå til innhold

Urinveisinfeksjon eller noe mere alvorlig på gang?

Anbefalte innlegg

globetrotter1

Etter en 3 mnd tur i østen har jeg blitt plaget av diverse symptomer.Jeg har hatt ubskyttet oralsex (begge veier)Etter ca 6 uker ut i turen begynnte det med kraftig kløe , sterk lukt og unormal osteproduksjon.Videre har det kommet røde prikker på penishodet.Etter ca 3 mnd (vel hjemme) økte Blodtrykket mitt (fra ca 120/70 til 160/105 samtidig med smerter i nyre-regionen,svimmelhet,pitrende nakke ,hodepine , økt og kraftigere hjertebank , slapphet og noen SVÆRE kviser en vond kul i brystet.Som har satt ned almenntilsatnden min betraktelig.(jeg føler att noe er GALT)Det er foretatt noen blodprøver og urinprøver men ingenting spesifikt er kommet frem.Prøvde først en salve mot sopp men ingen fremgang.Etter att verkekulen i brystet og symptomer på penis fikk jeg en engangsdose med 3 stk 500mg Azitromax antibiotika og etter ca 24 timer var jeg så å si kvitt alle symptomer og var ett nytt menneske. Men 2 uker etter dette er de fleste symtomer tilbake(ikke kulen i brystet og kvisene)KAn det være att Azitromax kuren var litt kort??Det er nå levert inn urinprøve for Chlamydia i følge legen , men de symptomer jeg har er vel ikke akkurat dette?*småbekymret*

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det du beskriver er vel litt for komplisert til at jeg kan per korespondanse stille noen diagnose.

Det er ganske sannsynlig at du har pådradt deg en infeksjon. Det kan hende at det er overført ved dine sexuelle kontakter, men det kan hende at du fikk infeksjon via andre smitteveier. Det er en rekke smittestoff under fjerne himmelstrøk som vi ikke ser noe særlig mye av her i landet, og man kan vel ikke utelukke at det er noe "eksotisk smitte" du har fått i deg. Røde prikker, kraftig sekret/talgproduksjon peker i retning av en sexuelt overført smitte, gjerne sopp, eventuelt bakterier. Kviser er mest sannsynlig bakterier, vond kul i brystet likedan. Hvorvidt de andre symptomer har noe sammenheng med disse er jeg noe mer i tvil. Blodtrykkforhøyelse? Neppe. Det at du responderte på Azythromax tyder på at bakterier (som er påvirkelig av dette) er innvolvert. Jeg ville ta en litt mer langvarig behandlingsøkt. Gjerme med samme midlet. Jeg har heller ikke så mye tro på Chlamydia, med mindre det er andre symptomer som peker i denretingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...