Gå til innhold

Knekkeknær!

Gjest mij

Anbefalte innlegg

Jeg har helt slutta å sykle pga knekking i knærne. Det bygger seg liksom opp, og så smeller det omtrent på annethvert tråkk.

Ikke vondt, men ekkelt! Har hørt at det kan være luft.. men luft i leddene kan det vel ikke være, de er jo "tette"?

Er det mulig å bli kvitt dette? Har hatt det sånn i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Ikke luft, men en slags leddgass som bygger seg opp. Grunnen til at det knekker eller smeller er at gassen kommer ut gjennom en svært liten åpning i leddet.

Jeg har forstått det slik at dersom man knekker så bygger det seg opp mer gass en i et vanlig ledd som ikke knekkes.

Knekkingen i seg selv er ikke farlig, men det kan være uheldig med for mye belastning på leddbånd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest batteri

Ikke luft, men en slags leddgass som bygger seg opp. Grunnen til at det knekker eller smeller er at gassen kommer ut gjennom en svært liten åpning i leddet.

Jeg har forstått det slik at dersom man knekker så bygger det seg opp mer gass en i et vanlig ledd som ikke knekkes.

Knekkingen i seg selv er ikke farlig, men det kan være uheldig med for mye belastning på leddbånd osv.

jeg går til helhetsterapeut for behandling av mine vonde knær, og der har jeg fått beskjed om at knekkingen i knærne kommer av for stramme muskler..ikke at det er leddene i seg selv det er noe i veien med, men musklene er rett og slett for stramme(ikke i positiv forstand...!!)men mitt problem er muligens annerledes enn ditt, siden jeg har konstant vondt i knærne og kjenner knekkingen også utenom trening osv..vet ikke, er ikke ekspert på området egentlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...