Gå til innhold

sitteknokene (nates)


shau

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år hatt problemer med å sitte pga smerter i sitteknokene.(nates) Var de første årene bare på venstre side, men ble etter hvert likt på begge sider. Våkner uten smerter, men etter å ha sittet i bil på vei til jobb ol.begynner verken, og blir verre utover dagen. Men det rare er at det kun er vondt når jeg sitter, reiser jeg meg opp er smertene så å si borte (utpå dagen kjenner jeg litt selv om jeg står, da føles det som hele området er ømt) Føler smertene starter rett i sitteknutene, men utover dagen er hele øverste del av låret på bakseiden "irritert" Har blitt sjekket på alle mulige måter...........MR av bekken, korsrygg og hode er tatt uten at noe viser. Har fått 3 kortisonsprøyter i sitteknuten, prøvd mange timer med kiropraktor, fyseoterapi, laser, akupunktur, fotsone, napropat, vært inne på nevrologisk og kirugisk, målt blodomløpet i beina, alt ser bra ut! Har prøvd noen forskjellige tabletter, brexidol med bitte litt virkning?, men magen tålte de ikke. Lyrica, uten virkning, og nå skal jeg begynne på sarotex. Synes at det er rart at ingen finner ut hva dette kommer av.....eller at ingen har det samme som meg......... Lurer på om det kan være en slitasje, den tiden da dette begynte hadde jeg for ikke lenge siden startet med spinning, hadde også en betennelse i lysken som var ganske betent i området ikke lang fra sitteknoken. Før drev jeg en del med ridning. Får jo vondt samme plass i sitteknokene både med ridning og sykling, så derfor tenkte jeg på slitasje? Det er ikke vondt å gå turer ol. Går ca en time hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har lest om dine smerter i sitteknokene, og det ser ut som vi har samme problem. Jeg har hatt dette i 6-7 År har vært til mange forskjellige undersøkelser og prøvd mang typer tabletter og innjeksjoner.Jeg har gått på en smerteklinikk i Oslo i mer en ett år. Så ble jeg sendt til Akersykehus,der var det en svensk lege, han fjernet en kolestroltablett som heter Zocor, som jeg brukte, da ble smertene mer en halvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 3 år senere...

hei! jeg lurte på om du/dere har funnet ut noe mer om dette? jeg har hatt kraftige sittesmerter i over tre år. dette er selvfølgelig svært belastende og går veldig utover både jobb og privatliv. jeg har hele tiden trodd dette har vært coccygodynia (koksigodyni, coccydynia) og har vært til uttallige utredelser og behandler for dette uten at noe har hjulpet. smertene blit gradvis større og større etterhvert som jeg sitter i løpet av dagen. for bare en liten tid tilbake ble jeg oppmerksom på lidelsen pudendal neuralgia (pudendus nevralgi) og nå tror jeg at det kan være en stor sannsynlighet for at jeg har nettopp dette.

hvordan går det med deg og har du noen tips til leger/fysioterapeuter i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...