Gå til innhold

Hvor mye trenger man til en bytur?

Anbefalte innlegg

Gjest enda en frustrert frue
Skrevet

Om vi har dårlig råd (noe som aldri skjer, selvsagt :)) - og en av oss MÅ ut - så bruker vi bare det vi MÅ. Kjører selv - for å spare penger til taxi og alkohol.... så bruker vi bare penger til det det evnt. måtte koste å komme inn etc.

Det er lite klokt å utsette regninger for å gå på byen, syns nå jeg da.....

Vi utsatte regningen fordi vi ikke har nok nå. Men vi må jo spare det vi kan av det vi har nå så vi får betalt regningen. Ellers har vi ikke nok til det som skal betales i neste måned.... Det er andre gangen jeg utsetter betalingen på en regning, og jeg liker det ikke. Denne situasjonen er så vanskelig. Mannen min VIL ut, og han føler at han må be om "lommepenger". Men nå er han ikke ungkar lenger, og vi må bruke pengene fornuftig. OG om han skal ut trenger han vel ikke å drikke for å drikke mest mulig? Han kan jo ta seg noen øl for "kosen".

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• fei1365380229

5

• Sofline

5

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo. Skrev jeg Asker? Jeg mente Odalen.

Oslo Taxi har fastpris til Odalen. 500 kroner.

Hehe. Det må ha vært i 1960 eller noe slikt.

fei1365380229
Skrevet

Jobben betaler ikke. De ansatte har bestemt at de skal en tur på byen.

Det var mye egentlig.

Inngangsbillett = 100 kr

Taxi = 300 kr

Det blir 800 kr til øl det, det er for drøyt.

Gjest Lindaaa
Skrevet

Han vet vel at regningen må betales? virker som om du skal bestemme hvor mye lommepenger han får... Jeg hadde blitt irritert hvis mannen min skulle fortelle meg at 1200 er for mye... forstår godt at han syntes at han spør etter lommepenger.

Skrevet

Han vet vel at regningen må betales? virker som om du skal bestemme hvor mye lommepenger han får... Jeg hadde blitt irritert hvis mannen min skulle fortelle meg at 1200 er for mye... forstår godt at han syntes at han spør etter lommepenger.

Vi har ikke så mye penger akkurat nå, og da synes jeg at vi skal prioritere det som er viktigst først. Regninger. Og på en bytur minst mulig...

Skrevet

hvorfor ville du blitt irritert? - hadde jeg hatt så lite omløp i hodet, så hadde det vært bra om noen sa til meg at regningen burde betales i stedet, men jeg kan gjerne båd ekjøre og hente deg, og ta deg en halvliter - men ikke 20 stk.

Skrevet

hvorfor ville du blitt irritert? - hadde jeg hatt så lite omløp i hodet, så hadde det vært bra om noen sa til meg at regningen burde betales i stedet, men jeg kan gjerne båd ekjøre og hente deg, og ta deg en halvliter - men ikke 20 stk.

Det virker som om du forstår....:)

Gjest krepsa
Skrevet

Det var mye egentlig.

Inngangsbillett = 100 kr

Taxi = 300 kr

Det blir 800 kr til øl det, det er for drøyt.

For mitt vedkommende ville taxi-turen hjem ha kostet bortimot 700,- og 100 i inngangspenger. Og da er det jo 'bare' 400 igjen til øl, det hadde jo holdt i massevis for meg da!

Skrevet

Det virker som om du forstår....:)

klart det! Har vært på mange turer på byen uten å bruke en krone jeg! ;) - folk tror jeg er drita full likevel så, jeg blir jo rusa av den gode følelsen det er å ikke har regninger hengende på tavla hjemme :) hehe

Skrevet

Regninger kommer foran byturer uansett!

Hva i all verden har han tenkt å bruke alle de pengene på?

Skrevet

1200 på han alene. Det er alt for mye spør du meg. OG særlig når dere har regninger som ikke er betalt.

Jeg ville blitt rasende, og jeg hadde rett og slett nektet han. Men det trenger jeg heldigvis ikke, for hadde vi hatt regninger som ikke var betalt, så hadde en bytur eller annen luksus vært utelukket.

Skal man derimot en gang i blant ut og kose seg sammen, så ser man ikke så mye på kronene. Da koser man seg, men det forutsetter at man han penger til over til å kose seg for.

Jeg hadde ikke klart å ha noe som helst glede av en kveld på byen, hvis jeg visste at jeg ikke hadde penger til regninger.

Kan du ikke få han til å finne på noe annet - noe som ikke koster noe, bare for å komme seg ut litt? En fjelltur med gutta. Eller må det innebære festing?

Hva med deg, trenger ikke du også å komme deg ut litt?

fei1365380229
Skrevet

For mitt vedkommende ville taxi-turen hjem ha kostet bortimot 700,- og 100 i inngangspenger. Og da er det jo 'bare' 400 igjen til øl, det hadde jo holdt i massevis for meg da!

Hvor mye koster en 1/2 liter øl nå forresten. Har ikke vært ute siden julen-03. Ikke er jeg så glad i øl heller, vin er bedre.

Hjem fra byen med taxi for oss koster bare 100 kroner det, så jeg syns jeg tok i jeg :o)

mil1365380270
Skrevet

Problemet ditt er ikke at han klarer å svi av 1200 på en kveld, det er lett!

Saken er at han ikke gidder å planlegge økonomien, og gir blaffen i at du får det vondt, fordi du er den eneste som tar det alvorlig?

Du må ikke gå inn i mammarollen! Spør ham heller når det er penger til å betale regningen. Vet han ikke, må han/dere (ikke du) sette opp et budsjett.

Skrevet

Hvor mye koster en 1/2 liter øl nå forresten. Har ikke vært ute siden julen-03. Ikke er jeg så glad i øl heller, vin er bedre.

Hjem fra byen med taxi for oss koster bare 100 kroner det, så jeg syns jeg tok i jeg :o)

En øl koster fra 28 til over 70 kr, det kommer helt an på hvor man går ut :o)

Gjest Wanderlust
Skrevet

Taxi: 250.-

Inngangspenger: 100.-

6 halvlitere: 300

3 drinker: 200.-

Småspise (peanutter & kebab?): 100.-

--

950?

Gjest krepsa
Skrevet

Er så sjelden ute at jeg har ikke peiling på hva øl koster.

De gangene jeg har vært ute det siste året har vært med jobben, og da betaler de mat og drikke. Da er det kun transporten hjem som koster. Men jeg prøver heller å ta bussen så jeg slipper en så dyr taxi-tur. Siste buss eller nattbuss.

Skrevet

Kjæresten og jeg bruker max 500-600 kr på en bytur tilsammen (men vi tar ikke taxi fordi vi bor så nærme). Vi prøver alltid å unngå inngangspenger, f.eks. ved å komme før de begynner å ta betalt, og ikke forflytte oss så mye.

Skrevet

Vi utsatte regningen fordi vi ikke har nok nå. Men vi må jo spare det vi kan av det vi har nå så vi får betalt regningen. Ellers har vi ikke nok til det som skal betales i neste måned.... Det er andre gangen jeg utsetter betalingen på en regning, og jeg liker det ikke. Denne situasjonen er så vanskelig. Mannen min VIL ut, og han føler at han må be om "lommepenger". Men nå er han ikke ungkar lenger, og vi må bruke pengene fornuftig. OG om han skal ut trenger han vel ikke å drikke for å drikke mest mulig? Han kan jo ta seg noen øl for "kosen".

Ungkar eller ikke ungkar, regningene skal jo betales... Har han bare litt omløp i hodet bør han forstå det.

Skrevet

Kjæresten og jeg bruker max 500-600 kr på en bytur tilsammen (men vi tar ikke taxi fordi vi bor så nærme). Vi prøver alltid å unngå inngangspenger, f.eks. ved å komme før de begynner å ta betalt, og ikke forflytte oss så mye.

hehe "ikke forflytte oss så mye" - - hørtes ut som dere ikke danset engang...

SLAPP'A! skjønte hva du mente da! :)

Skrevet

Er det med jobben så betaler vel jobben :o)

Det spørs jo om det er taxi fram og tilbake, mat ute og diverse drinker. Jeg hadde ikke brukt så mye for å si det sånn. Kanskje han har planer om å spandere på damene på jobben :o)

Jobben betaler neppe når noen kolleger bestemmer seg for å ta en bytur sammen i fritiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...