Gå til innhold

Hvor mye trenger man til en bytur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe "ikke forflytte oss så mye" - - hørtes ut som dere ikke danset engang...

SLAPP'A! skjønte hva du mente da! :)

Hehe.... :-)

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• fei1365380229

5

• Sofline

5

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jo. Skrev jeg Asker? Jeg mente Odalen.

Oslo Taxi har fastpris til Odalen. 500 kroner.

LOL :-)

".............................."

Skrevet

Hehe, jeg har flere personligheter. :)

Men angående penger: Hvis jeg drar ut på den lokale Intermezzo klokken 20:00 en lørdag, sitter der og spiser sushi og drikker så mye øl jeg lyster fram til 24:00, bruker jeg aldri mer enn 500 kroner.

Så drikker man øl i et par-tre timer til, noe som koster max 300 kroner (en øl i halvtimen).

Men det blir noe annet hvis man er kvinnfolk og ikke drikker øl. For drinker er dyrt.

Drinker kan man ikke drikke - det koster jo gjerne en hundrelapp pr. stk.

For meg holder nok 500,- på byen også - men er man to blir det fort minst dobbelt så mye.

"..................................."

Skrevet

Pleier ikke drikke mye selv og heller satse på forspill og så maks 2-3 guiness eller lignende på byen.. + nattbuss + evt inngangspenger...så når jeg har vært ute har jeg ligget på sånn 3-400 da, liker heller ikke å bruke så mye penger ute jeg :P

men det er vel anerledes med mannfolka som skal drikke så mye ute og sånn, evt drikke hele kvelden ute uten forspill?

Synes 1200 er mye for en kveld, men så har jeg alltid synes folk som gidder bruke så mye penger på drikke på en kveld er snodige da...

enig i at han burde tenke litt på andre utgifter dere har sammen og heller bruke etter evne, men har ingen gode råd ellers :(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Drinker kan man ikke drikke - det koster jo gjerne en hundrelapp pr. stk.

For meg holder nok 500,- på byen også - men er man to blir det fort minst dobbelt så mye.

"..................................."

Skal man ha en bedre middag med vin og cognac til kaffen blir det fort penger ut av det, og uansett er det ikke noe problem å svi av 1200 kroner på en bytur.

Men det er heller ikke noe problem å drikke seg god og full for halve beløpet, og er man i pengeknipe kalkulerer man ikke med et drikkebudsjett på 1200 kroner. :)

Drinker er sykt dyrt. Jeg husker jeg drakk en del vodka juice i sin tid. For det første koster det nesten 100 kroner drinken, og for det andre drikker man opp drinken på 5 minutter. En øl holder rimelig mye lenger, noe som gjør det langt billigere å drikke øl. I tillegg til at øl er billigere i utgangspunktet.

(Med mindre man drar på String-strippeklubb. Var der i et drikkelag for 3-4 år siden, og et glass med 0,3 liter øl kostet 79 kroner).

Gjest Lindaaa
Skrevet

hvorfor ville du blitt irritert? - hadde jeg hatt så lite omløp i hodet, så hadde det vært bra om noen sa til meg at regningen burde betales i stedet, men jeg kan gjerne båd ekjøre og hente deg, og ta deg en halvliter - men ikke 20 stk.

Det jeg mener er at; hvis jeg hadde en avtale med jentene på jobben om at vi skal ut... så ville jeg ikke blitt særlig glad hvis gubben i huset sa, du får ikke mer enn 500 kr å gå ut for eller 1200 hvis det var det som måtte til.

Jeg tjener mine egne penger og har råd til å gå ut og det gjør gubben også... er vel der det ligger.

Annonse

Skrevet

Det jeg mener er at; hvis jeg hadde en avtale med jentene på jobben om at vi skal ut... så ville jeg ikke blitt særlig glad hvis gubben i huset sa, du får ikke mer enn 500 kr å gå ut for eller 1200 hvis det var det som måtte til.

Jeg tjener mine egne penger og har råd til å gå ut og det gjør gubben også... er vel der det ligger.

Men dette paret har ikke en gang råd til å betale regningene sine.

Skrevet

En gang klarte vi å bruke så mye penger på bytur. Da var vi i Oslo, bodde på plaza og starta kvelden med drink i toppetasjen der. Så fortsatte vi kvelden rundt på Karl Johan, og det er ikke de billigste øla jeg har kjøpt i mitt liv.

Da var vi to stk og kosa oss skikkelig veldig mye. Men tok ikke noe taxi da.

En vanlig bytur her i byen - 100 kr til taxi, 70 kr til inngang, 60x5 kr til drikke ute. Det blir under 500 kr det.

Gjest M.Angelica
Skrevet

For meg koster det:

70kr for vin til vorspiele.

0kr eller 20kr inn.

50 - 100kr for 1-2 øl ute.

Kanskje 50 til mat etterpå, men sjeldent.

Skrevet

For meg koster det:

70kr for vin til vorspiele.

0kr eller 20kr inn.

50 - 100kr for 1-2 øl ute.

Kanskje 50 til mat etterpå, men sjeldent.

Nå fikk jeg lyst på varme nachos - med smeltet ost på, med hvitløk og salsadip - -det bruker en venninne og jeg å spise ute.....koster 38 kroner :)

Mary Poppins
Skrevet

Er 1200 for dere begge? Da er ikke det så mye.

Hvis det er kun for mannen din og han har regninger å betale, burde han utsette denne byturen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nå fikk jeg lyst på varme nachos - med smeltet ost på, med hvitløk og salsadip - -det bruker en venninne og jeg å spise ute.....koster 38 kroner :)

Hørtes godt ut. Hvor bruker du å kjøpe det?

Jeg har fått dilla på pizza fra 7-11 jeg. Har ikke spist den edru enda.. Og tror jeg drøyer den en god stund til.. Hehe =)

Skrevet

Har man ikke råd til å betale kommunale avgifter, så har man absolutt ikke råd til å gå ut.

Enkelt og greit.

Annonse

Skrevet

Har man måttet utsette å betale regninger, bør det være uaktuelt å bruke opp masse penger på bytur.

I en slik situasjon bør vanlige, fornuftige oppegående mennesker ha vett nok til å skjønne at regningsbetalingen skal ha fortrinnsrett.

Skrevet

Ville ikke brukt så mye penger dersom jeg hadde hatt regninger som jeg hadde problemer med å betale.

Hvis en skal spise på restaurant, så blir det fort oppi det beløpet for to personer med mat og drikke osv.

Men en vanlig tur ut på byn, evt. med vorspiel, blir da ikke så dyrt.

Sist jeg var ute...skal vi se.

En snau hundrelapp for vinflaska jeg hadde på vorspielet.

49 kr. for en halvliter på utested.

50kr i inngangspenger på nattklubb.

Og dett var dett.

200kroner.

Hvis jeg skulle tatt buss, hadde det blitt 60 kr. tur/retur i tillegg, evt. 300kr eller noe sånt for taxi.(jeg overnatta hos noen i sentrum, så jeg brukte ikke engang drosje/busspenger)

laguna1365380434
Skrevet

Hvis det er en helaften kommer det vel fort opp idenslags summer.. en øl koster jo femti og over og drinker sånn sytti-åtti, de fleste steder.. Og drosje er dyrt! og når dere er to..Jepp, fort tolvhundre..

Men jeg mener som flere her at jeg ikke hadde prioritert noen helaften hvis pengene egentlig var øremerket viktigere saker..

Men drar dere så god tur! :-)

Gjest enda en frustrert frue
Skrevet

Hvis det er en helaften kommer det vel fort opp idenslags summer.. en øl koster jo femti og over og drinker sånn sytti-åtti, de fleste steder.. Og drosje er dyrt! og når dere er to..Jepp, fort tolvhundre..

Men jeg mener som flere her at jeg ikke hadde prioritert noen helaften hvis pengene egentlig var øremerket viktigere saker..

Men drar dere så god tur! :-)

Det er kun ham som skal ut.

Skrevet

Skal man ha en bedre middag med vin og cognac til kaffen blir det fort penger ut av det, og uansett er det ikke noe problem å svi av 1200 kroner på en bytur.

Men det er heller ikke noe problem å drikke seg god og full for halve beløpet, og er man i pengeknipe kalkulerer man ikke med et drikkebudsjett på 1200 kroner. :)

Drinker er sykt dyrt. Jeg husker jeg drakk en del vodka juice i sin tid. For det første koster det nesten 100 kroner drinken, og for det andre drikker man opp drinken på 5 minutter. En øl holder rimelig mye lenger, noe som gjør det langt billigere å drikke øl. I tillegg til at øl er billigere i utgangspunktet.

(Med mindre man drar på String-strippeklubb. Var der i et drikkelag for 3-4 år siden, og et glass med 0,3 liter øl kostet 79 kroner).

Vel - jeg går så godt som aldri ut og spiser en bedre middag, så jeg klarer meg med øl-penger. :-)

"...................................."

laguna1365380434
Skrevet

Det er kun ham som skal ut.

Da synes jeg det var mye! Jeez, han skal virkelig slå ut håret han da?

Skulle regningspengene først drikkes, skulle jeg nå hvertfall vært med!;)

Gjest enda en frustrert frue
Skrevet

Har man måttet utsette å betale regninger, bør det være uaktuelt å bruke opp masse penger på bytur.

I en slik situasjon bør vanlige, fornuftige oppegående mennesker ha vett nok til å skjønne at regningsbetalingen skal ha fortrinnsrett.

Hvordan få ham til å bli hjemme? Han kommer til å gå ut.... Vi har omtrent ikke snakket sammen i dag pga dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...