Gå til innhold

Nedtrapping av immovane/spm.


Gjest immovanebruker

Anbefalte innlegg

Gjest immovanebruker

Eg har brukt immovane en stund, og hørt at nedtrapping er ei enkel sak og at medisinen ikke er vane dannende.

Eg har likevel for vane å stivne til noe skikkelig i muskulaturen de nettene eg ikke bruker medisinen. Kan bli så stiv at jeg får krampe og blir helt øm i alle kropps delene, kjenner serlig spenningene i rompa/låra. Er dette pga. at eg ikke bruker immovane, eller er det slik eg stresser om natta når eg ikke bruker medisinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv brukt Imovane i etpar korte perioder, og har både positive og negative erfaringer.

De positive er at de funker topp, jeg slokner etter 15 min. på bare halv dose.

De negative er at effekten avtar rimelig fort, jeg blir for tilvent.

Den verste bivirkningen jeg har oppdaget opptrer hvis jeg sovner på Imovane, og ikke får sovet skikkelig ut dagen etter; da får jeg noe som kan karakteriseres som "mannlig, trippel PMS". Skikkelig sur, deppa og forvirra i skallen.

Så Imovane er nok ikke SÅ uskyldig som produsenten vil ha det til, nei. Men den funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Imovane-bruker.

Se svar under. Man må være forberedt på noen netter med urolig søvn etter at man har brukt Imovane i mer enn 2 uker. Og disse nettene må man gjennom; og ikke starte påny med sovemedisiner! Engstelse og stress og depresjon kan gi dårlig søvnkvalitet, og disse lidelsene bør behandles før man starter med sovemedisin.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad, spesialist allmennme

Har selv brukt Imovane i etpar korte perioder, og har både positive og negative erfaringer.

De positive er at de funker topp, jeg slokner etter 15 min. på bare halv dose.

De negative er at effekten avtar rimelig fort, jeg blir for tilvent.

Den verste bivirkningen jeg har oppdaget opptrer hvis jeg sovner på Imovane, og ikke får sovet skikkelig ut dagen etter; da får jeg noe som kan karakteriseres som "mannlig, trippel PMS". Skikkelig sur, deppa og forvirra i skallen.

Så Imovane er nok ikke SÅ uskyldig som produsenten vil ha det til, nei. Men den funker.

til Ozborne vedr. imovane.

"Mannlig trippel-PMS" hørtes ikke greit ut. Du har iallfall litt medfølelse med hvordan enkelte kvinner kan ha det periodevis... Skal man bruke Imovane, bør man sørge for å få minst 7 timer søvn, se ellers svarene under.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...