Gjest Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hei.Jeg har blitt behandlet med Ciproksin 2*250mg *10 først,så gikk der hull på byllen som var midt mellom skjeden og anus,byllen strakk seg derfra til midt ut på rumpeballen.deretter ble jeg satt på 2*500mg*10dg.da byllen ikke var vekk og fremdeles vesket ble jeg atter en gang satt på 2*500mg*10dg med ciproksin.Da jeg var kommet halv-veis i denne siste kuren ble jeg utroligt ør og svimmel(jeg er allergisk for noen typer antibiotika...bla Pennicilin,sulfa,Imacillin,Tetracyklin og Trimetoprim)Da jeg kontaktet legen fikk jeg selvfølgelig beskjed om å stoppe og det har jeg gjort.Så til spørsmålet mitt: Jeg har oppdaget at jeg i tillegg til svimmel/ørheten også har et felt midt oppå hodet har en hissig rød flekk(liten mandarin)Og dermed lurte jeg på om dette også kunne være en bivirkningJeg kan føle flekken ,ikke utenpå hodet. Det er bare akkurat som om jeg kjenner den,for ordens skyld jeg har ikke stumpet borti noe og skadet meg.I dag er det fire hele dager siden ciproksinen ble kuttet og ørheten er desverre fremdeles tilstedeværende.Jeg har ymse sykdommer bla U.C,lavt stoffsk,psoriassis pustoløs 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182979-fistel-bak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hadde du vært allergisk mot antibiotikaen, ville kløende utslett spredt utover kroppen vært første symptom. Flekken i hodet kan neppe tilskrives dette. Svimmelheten kan nok heller være en reaksjon på en langvarig ifneksjon. Prøv å stell såret med daglige karbad med grønnsåpe. Dersom byllen stadig kommer tilbake bør den nok behandles kirurgisk fremfor med nye antibiotika-kurer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182979-fistel-bak/#findComment-1243716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hadde du vært allergisk mot antibiotikaen, ville kløende utslett spredt utover kroppen vært første symptom. Flekken i hodet kan neppe tilskrives dette. Svimmelheten kan nok heller være en reaksjon på en langvarig ifneksjon. Prøv å stell såret med daglige karbad med grønnsåpe. Dersom byllen stadig kommer tilbake bør den nok behandles kirurgisk fremfor med nye antibiotika-kurer. Hei.takk for svar.Hvis du leser ang bivirkningene på Ciproxin vil du se at svimmel og ørhet endatil øket trykk i hodet er noen av de mange bivirkninger som er på denne med.Nå har jeg hatt denne infeksjonen i mer eller mindre 1mnd ,karbad med grønnsepe er blitt en del av dagsrutinen.I dag var jeg innom frisøren min for å få utelukket at det kunne være en "utvendig reaksjon"Hun kommenterte også at jeg hadde fått en del mer grå hår i det aktuelle område og at den røde flekken var veldig synlig rød og kjentes varm ut så ikke vet jeg.Da jeg reagerte på Apocillin sovnet jeg bare og sov i en uke , det i tillegg til å hovne i kroppen.En annen gang da ble beina mine som to tønner og jeg holdt på å skamklø meg, da jeg fikk Tagamet ja da reagerte jeg med å få bukspyttkjertelbetennelse.Så jeg er nok desverre ikke a4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182979-fistel-bak/#findComment-1243795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.