Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ca 6 mnd siden fikk jeg påvist en infeksjon i urinrøret. Klamydia testen var negativ, men jeg fikk to stk antibiotika tabeletter mot infeksjonen. Etter noen dager var de tidligere plagene borte, og jeg har siden det følt meg frisk. Inntil for ett par dager siden, hvor jeg igjen fikk liknende symptomer. Mitt spørsmål er enkelt, om en slik infeksjon kan komme tilbake av seg selv, på tross av at jeg fikk antibiotika og har følt meg fin i 6 måneder. For the record, jeg har kun hatt en fast partner det siste halvåret, og hun har ikke hatt noe ubehag eller symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182992-ubehag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Urinveisinfeksjoner vanligvis forårsakes av vanlige bakterier (E. coli og dets slektninger er det man finner oftest) Slike infeksjoner kan, som regel, behandles med en kort antibiotikakur. Av og til hender det at det ikke lykkes å b li kvitt bakteriene. Det hender også at infeksjonen blir borte, men det blir igjen en liten rest av bakterier, som etterhvert kommer tilbake. Men det kan også skje at infeksjonen og bakteriene er borte, men at du har en eller annen faktor som gjør at du kan lettere bli infisert, og at den nye infeksjonen er forårsaket av noen andre bakterier. Det er flere alternativer for å håndtere ditt problem. Man kan ta en fornyet behandling, litt lenger, evt. noe høyere doser. Det jeg ville anbefale det er å ta en prøve til bakteriologisk undersøkelse for å se hvilke bakterier det er og hvilke antibiotika som kan brukes best. Gjentatte urinveisinfeksjoner hos men bør ikke tas alt for lettvint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182992-ubehag/#findComment-1249405
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...