Gå til innhold

Tar mannen sin del av klesvasken?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Han tar ikke sin del..Jeg vil ha en sånn..;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

6

• mil1365380270

3

• ....AV

2

• petter smart

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Ja det er vel typisk mannfolk, er det ikke ?

:-)

Når jeg først vasker, så tar jeg alt jeg, så han har det godt der. Men han setter pris på det da, og hjelper flittig til å henge opp (jeg er litt anti tørketrommel skjønner du).

Han var takknemlig da jeg vasket alt, kjempeglad faktisk. Det var jeg som ble lei ;-)

Vi prøvde å dele litt på det, men vaskemetoden hans passer ikke for mine klær. Det har jeg ikke råd til ;-)

Gjest midia
Skrevet

Alt husarbeid uten klesvask får min mann lov til å gjøre.

Tenk når han er borte i 14 dager på jobb og vi hadde hatt en sånn maskin,skulle jeg da gå å hente naboen for hver gang jeg skal vaske klær eller!?

Eller kanskje det er så ille at det går bare to fingeravtrykk på den?

Skrevet

Gubben vasker tøy omtrent like ofte som jeg tømmer oppvaskmaskina og rydder på kjøkkenet - det vil si nesten aldri.

Gjest krepsa
Skrevet

Nei, klesvasken tar jeg meg av. Så slipper alt å misfarges.

Det er vel jeg som gjør mest i huset. Han rydder bort og vasker etter middagen hver dag. Støvsuger hele huset når det trengs (må si i fra, for han ser det ikke selv). Men både hjulskift, vasking/renhold av bilene er det alltid han som tar seg av. Og vasking/oljing av terrasser, bære ut hagemøbler og div.

Så vi gjør en del hver, og fører ikke regnskap for hva vi gjør.

:)

Skrevet

Jepp, det gjør han. Ville syns han var temmelig skrudd om han ikke klarte å vaske tøy gitt ;)

Skrevet

*Hehehehehe*

Husker da jeg satte foten ned da eksen sjelden eller aldri vasket klær, han gadd ikke engang bære tøyet ned i vaskerommet så lå i kjelleren.

Han fikk klar beskjed om at dersom jeg skulle vaske tøyet hans så måtte det befinne seg i vaskerommet, heretter var det slutt på at jeg bar ned hans skitne truser. Første gangen tok det over 2 mnd, han brukte så og si samtlige plagg i skap og skuffer og ettersom han la skittentøyet bak soveromsdøra ble det etterhvert vanskelig å komme seg inn! Det holdt hardt, men jeg klarte å

la det ligge!

Andre gangen gikk det vel halvparten så lang tid og etter det tok han poenget. Han begynte faktisk å vaske klær også!

Skrevet

Det er klart han også vasker klær. Oftere enn meg tror jeg. Det er da ikke noe hokus-pokus å vaske klær akkurat. Det eneste han sliter litt med er å se forskjell på ull og bomull, men det løses med en egen dunk for ullklær på vaskerommet.

Han tar like mye husarbeid som meg. Jeg har alltid lurt på hvordan andres biler er skrudd sammen siden mange mener at når mannen tar bilen tranger han ikke gjøre noe inne i huset. Hos oss tar i hvertfall ikke bilhodet i nærheten av den tiden husvasken tar. Hjul skiftes tross alt bare 2 ganger i året, og bilen vaskes ikke hver uke en gang. Men det er jo mulig at vi har en spesielt lettstelt bil, da. :-)

Skrevet

For ei MONSTERMASKIN !!!!!

Aldri om noko slikt skulle kome inn i vårt hus.

:::grøss:::

Skrevet

Nei, klesvasken tar jeg meg av. Så slipper alt å misfarges.

Det er vel jeg som gjør mest i huset. Han rydder bort og vasker etter middagen hver dag. Støvsuger hele huset når det trengs (må si i fra, for han ser det ikke selv). Men både hjulskift, vasking/renhold av bilene er det alltid han som tar seg av. Og vasking/oljing av terrasser, bære ut hagemøbler og div.

Så vi gjør en del hver, og fører ikke regnskap for hva vi gjør.

:)

Nøyaktig som hos oss - i tillegg til at han faktisk lager all middagen også. :-)

Men klesvasken vil jeg helst ha kontroll på selv ;-)

Skrevet

Voksne menn som ikke kan vaske sine egne og ungenes klær, høres mildt sagt tvilsomme ut.

petter smart
Skrevet

For en latterlig idè.

For det første er menn en må tvinge til å vaske klær ikke noe å samle på.

For det andre vil dette fort bli kjipt når en f.eks. er hjemme alene og ikke kan vaske mer enn en klesvask. Det er sikkert kjekt når den andre er borte noen dager.

Skrevet

For en latterlig idè.

For det andre vil dette fort bli kjipt når en f.eks. er hjemme alene og ikke kan vaske mer enn en klesvask. Det er sikkert kjekt når den andre er borte noen dager.

Hmmm... Nå vasker mannen min klær - som oftest med hell :-) men likevel:

"For det første er menn en må tvinge til å vaske klær ikke noe å samle på."

Hva med kvinner som ikke kan skifte dekk på sin egen bil?

petter smart
Skrevet

Hvis de ikke har styrke nok (dvs at de er små og spinkle) til å skifte dekk så er det en ærlig sak. Men de fleste kvinner skal ikke ha noe problem med å skifte dekk på en bil. Eller sjekke oljen.

Klarer de ikke det er de snobbete primadonnaer, og ikke noe å samle på :-)

Skrevet

Hvis de ikke har styrke nok (dvs at de er små og spinkle) til å skifte dekk så er det en ærlig sak. Men de fleste kvinner skal ikke ha noe problem med å skifte dekk på en bil. Eller sjekke oljen.

Klarer de ikke det er de snobbete primadonnaer, og ikke noe å samle på :-)

Hmmm..da er det mange som det ikke er noe verdt å samle på :-)

Vet ikke om andre damer enn meg selv som skifter dekk...

Forresten, det man mangler i styrke, kan man ta igjen med vekten - hoppe på hjulvinna...det går som regel fint, det ;-)

Gjest hos oss
Skrevet

Hmmm..da er det mange som det ikke er noe verdt å samle på :-)

Vet ikke om andre damer enn meg selv som skifter dekk...

Forresten, det man mangler i styrke, kan man ta igjen med vekten - hoppe på hjulvinna...det går som regel fint, det ;-)

I vår venninnegjeng er dekkskift en fast post i utdrikkningslagene, så alle kan det når de gifter seg, ihvertfall. Skifter ikke dekk selv, det gjør ikke mannen min heller, det er gratis hos bilforhandleren, og der har vi dekkhotell også (bor i leilighet og har ikke plass til åtte dekk liggende). men jeg kan hoppe på hjulvinnen, og skifte et dekk hvis jeg punkterer. Hvis jeg må. Har ikke punktert enda, heldigvis..

Og så håper jeg at noen som er sterkere / tyngre enn meg stopper og hjelper meg, hvis jeg mot formodning ikke skulle få løsnet dekket (etter at det er satt på maskinelt). Får blafre litt med øyevippene..

Skrevet

Forskjellen på dekkskift og klesvask er at det ene bare må gjøres to ganger i året.

Og i tilfelle du lurer: Ja, jeg kan skifte dekk.

Skrevet

Forskjellen på dekkskift og klesvask er at det ene bare må gjøres to ganger i året.

Og i tilfelle du lurer: Ja, jeg kan skifte dekk.

Joda, det er jo en forskjell, det... Men det er mye som de fleste kvinner - selv i dag - forventer seg at mannen tar seg av...

Og så synes jeg ikke at klesvask er noe særlig pes,- det er rydding og støvsuging og sånt som tar tid og energi.

Men fint å høre at du skifter dekk,- synes det er veldig få jenter som kan/gjør det. Plutselig står man der med punktert dekk,- har gjort det to ganger, jeg.

Skrevet

For en latterlig idè.

"For det andre vil dette fort bli kjipt når en f.eks. er hjemme alene og ikke kan vaske mer enn en klesvask. Det er sikkert kjekt når den andre er borte noen dager."

Enig! :-) Det blir litt slitsomt å måtte be naboen komme over og trykke på knappen! *S*

Gjest Pås
Skrevet

Joda, det er jo en forskjell, det... Men det er mye som de fleste kvinner - selv i dag - forventer seg at mannen tar seg av...

Og så synes jeg ikke at klesvask er noe særlig pes,- det er rydding og støvsuging og sånt som tar tid og energi.

Men fint å høre at du skifter dekk,- synes det er veldig få jenter som kan/gjør det. Plutselig står man der med punktert dekk,- har gjort det to ganger, jeg.

Jeg KAN skifte dekk jeg, men den dagen jeg stod der og hadde punktert, viste det seg at en av boltene måtte taes av med et spesielt verktøy, og hvor var det verktøyet når man trengte det mest? Skulle visst være en slags forsikring om at ingen stjal dekk/felg eller noe sånt!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...