Gå til innhold

Tar mannen sin del av klesvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er jo en forskjell, det... Men det er mye som de fleste kvinner - selv i dag - forventer seg at mannen tar seg av...

Og så synes jeg ikke at klesvask er noe særlig pes,- det er rydding og støvsuging og sånt som tar tid og energi.

Men fint å høre at du skifter dekk,- synes det er veldig få jenter som kan/gjør det. Plutselig står man der med punktert dekk,- har gjort det to ganger, jeg.

Du har rett i det. Men jeg kan også bli litt lei av menn som mener at de gjør sin del fordi de vasker og skifter dekk på bilen.

Ikke helt det samme som det daglige husarbeidet.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

6

• mil1365380270

3

• ....AV

2

• petter smart

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er klart han også vasker klær. Oftere enn meg tror jeg. Det er da ikke noe hokus-pokus å vaske klær akkurat. Det eneste han sliter litt med er å se forskjell på ull og bomull, men det løses med en egen dunk for ullklær på vaskerommet.

Han tar like mye husarbeid som meg. Jeg har alltid lurt på hvordan andres biler er skrudd sammen siden mange mener at når mannen tar bilen tranger han ikke gjøre noe inne i huset. Hos oss tar i hvertfall ikke bilhodet i nærheten av den tiden husvasken tar. Hjul skiftes tross alt bare 2 ganger i året, og bilen vaskes ikke hver uke en gang. Men det er jo mulig at vi har en spesielt lettstelt bil, da. :-)

"Det eneste han sliter litt med er å se forskjell på ull og bomull"

Sånn er mannen min også... Er det kjønnsrelatert, tro? Han klarer ikke å kjenne noe forskjell i det hele tatt!

Skrevet

Jeg KAN skifte dekk jeg, men den dagen jeg stod der og hadde punktert, viste det seg at en av boltene måtte taes av med et spesielt verktøy, og hvor var det verktøyet når man trengte det mest? Skulle visst være en slags forsikring om at ingen stjal dekk/felg eller noe sånt!

mvh

Hørtes jo veeldig praktisk ut ;-)

Gjest Pås
Skrevet

Hørtes jo veeldig praktisk ut ;-)

Ja, ikke sant? Så jeg måtte jo ringe etter hjelp jeg, selv om jeg har kunnet bytte dekk siden jeg var 18! Grr..

Skrevet

Ja, ikke sant? Så jeg måtte jo ringe etter hjelp jeg, selv om jeg har kunnet bytte dekk siden jeg var 18! Grr..

Nyere biler blir verre og verre å fikse på selv, har jeg skjønt... Men at det tilogmed omfatter dekkskift, det visste jeg ikke!

Skrevet

Joda, det er jo en forskjell, det... Men det er mye som de fleste kvinner - selv i dag - forventer seg at mannen tar seg av...

Og så synes jeg ikke at klesvask er noe særlig pes,- det er rydding og støvsuging og sånt som tar tid og energi.

Men fint å høre at du skifter dekk,- synes det er veldig få jenter som kan/gjør det. Plutselig står man der med punktert dekk,- har gjort det to ganger, jeg.

Jeg kan skifte dekk og gjør det også. Dvs. som regel gjør vi det sammen, på samme måte som vi tar husvasken i fellesskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...