Gå til innhold

Skade etter fotball kamp?

Trude M Larsen

Anbefalte innlegg

Trude M Larsen

Hei!Jeg spilte i intern fotballtunering sist lørdag, det var både menn og kvinner på laget. I den siste kampen fikk jeg ett skudd fra en mann rett i høyre bryst. Det gjorde vondt, samme dagen kjente jeg ingen ting , først på søndag kveld begynte jeg å kjenne stikkende og holde pusten smerter i brystet( høyre). Jeg trente på mandag forsiktig( jazzdans)under trening og etter ble smertene mye verre. Nå kan jeg ikke bære en pose, ligge, le eller hoste på den siden.Jeg føler meg elendig.Kan dette være muskler som er belastet eller en brist i ribben? vennlig hilsen Trude M Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Skade etter fotballkamp.

Symptomene rimer mest med en brist i ribben. Det typiske er at man kjenner litt den første dagen, for så at smertene øker de neste. Det kan var en mnds. tid. Utover det å unngå bevegelser som provoserer frem smerter, er det lite man kan gjøre. Er det riktig ille, er det greit å ta litt smertestillende som Paracet eller Ibux.

En fotball med stor kraft mot brystet kan også gi en blødning i brystvevet og/eller den store brystmuskelen (M. pectoralis) som ligger under. Det blir da ømt og vondt å ta på og blir vanligvis ikke værre ved bevegelser som du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...