Gå til innhold

slitasje forebyggende øvelser

vaskebakke

Anbefalte innlegg

vaskebakke

Hei.jeg har for 1 mnd startet for meg selv og jobber mye med samme type beveglser, dvs støvsuging,moppevask og det blir en del bøying samt knestående arbeider.Selve arbeidet er ganske likt 5 dager i uken og jeg kjenner at ryggen er blitt stivere samt spesielt underarmene er relativt vonde og harde/stive.Jeg forsøker så godt jeg kan og holde ryggen rett ved bøying osv, samt at jeg henger i døra for å strekke ut innimellom.Jeg ønsker å vite litt om hvordan foregygge skader best mulig, samt hvilke typer behandling som jeg burde få for å forebygge.Også hvordan jeg kan utnytte denne fysisk belastende jobben best mulig, har allerede gått ned 3 kg på en mnd og det er bare en bonus.Men som sagt, finnes det behandlingsopplegg som dere vil anbefale for mitt tilfelle og hvordan burde jeg sørge for best mulig forebyggende på eget iniativ?Håper min beskrivelse er god nok for å kunne komme med råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-vaskebakke.

beklager sent svar av forskjellige grunner. Jeg foreslår at du tar kontakt med en fysioterapeut som driver med "Terapi Master". Det er et spesielt forebyggende behandlings opplegg som burde passe for deg som har tungt arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...