Tordster Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hei.Jeg har i lengre tid hatt en betennelse under hælen og har allerede fått 2 kortison sprøyter av min fastlege. Første sprøyte hjalp ikke men nr.2 hjalp en stund...Jeg husker dessverre ikke navnet på denne sykdommen (betennelse midt under hælen i muskelfestet til muskelen/senene som går fram under stortåen) men forstod på fastlegen at det er et relativt vanlig problem. Jeg er 36 år og har alltid vært aktiv, men problemet med hælen startet først for ca 1,5 -2 år siden. Kronisk betennelse fikk jeg etter å ha overdrevet trening en dag (innefotball 2 squash kamper) og siden har det vært et stort problem. Jeg kan i dag ikke løpe eller gå lange strekk uten å få vondt under foten. Å stå mye gir også smerter. Jeg kan selvfølgelig gå til fastlegen å få satt en ny kortison sprøyte men håper at dere har noen tips/råd for å få has på betennelsen.Noen flere detaljer:- Er ikke plattfot, muligens noe høy bue på fotbladet.- Har anskaffet spesialsåle (fra fot-terapeut) beregnet på min sykdom og denne hjelper nok en del.- Fotterapeut nevnte noe om at det var mulig at jeg hadde utviklet brusk i betennelses stedet.Med vennlig hilsenTord Bergset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Betennelse under foten. En slik betennelse, (hælspore, plantarfasceit) kan være svært vanskelig å bli kvitt. Etter 2 år er det ikke usansynlig at den kroniske tilstanden kan ha ført til både kalknedslag og bruskdannelse. Flere kortisonsprøyter tror jeg ikke er veien å gå. Foreslå for legen din en MR- rtg. undersøkelse og evt. henvisning til legespesialist i ortopedi. Når såler, avlastning osv. ikke har ført frem, er det noen ganger man må overveie operativ behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.