Sørfra Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei Jeg er en ung kvinne på 39 år som i over ett år har hatt en plage som gjør at jeg begynner å bli alvorlig bekymret for hva som kan være galt...Her er symtomene :Det starter med stikkende hodepine og svimmelhet. Svimmelheten er mest fremtredende når jeg sitter eller ligger, og den gjør meg nummen i kroppen - det er akkurat som jeg mister litt følelsen i armer og ben. Jeg har IKKE synsforstyrrelser.Etter noen dager med stikkende hodepine og svimmelhet, avtar hodepinen mens det kommer en sviende/stikkende smerte i høyre lunge-region. De ovennevnte symptomene kommer og går, og anfallene varer ca en uke.Jeg er ekstremt trøtt de dagene dette varer, og tør nesten ikke kjøre bil.Jeg er trebarnsmor,har ingen andre lidelser eller sykdommer. Bruker ingen medisiner,og har ingen psykisker problemer eller bekymringer.Kjenner meg veldig stram i nakken.Legger til at jeg har fjernet noen flott i løpet av de to siste årene (bor i den verste sonen på Sørlandet).Ser frem til å få en ekspertuttalelse! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184234-svimmelhet-og-stikkende-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Svimmelhet,hodepine og nummenhet er uspesifikke symptomer som ofte krever grundig gjennomgang i samarbeid mellom lege og pasient for å kunne finne underliggende årsak (for eksempel hodepinens karakter/lokalisasjon- om den er halvsidig etc. ,om svimmelheten fremprovoseres av hodebevegelser/ledsages av øresus eller nedsatt hørsel osv.)Det kan være flere årsaker til symptomene du beskriver ; muskelspenninger,slitasjeforandringer i nakke eller av og til betennelsestilstander i nervesystemet. Borreliose ("flåttbetennelse") gir som regel i inntil en måned etter flåttbittet et ringformet utslett (erythema chronicum migrans) i området rundt bittstedet.Dersom infeksjonen spres og rammer nervesystemet kan dette gi et stort spekter av nevrologiske symptomer, men disse viser som regel et mer jevnt utviklende forløp og kommer ikke anfallsvis. Dersom anfallene dine med hodepine,svimmelhet, nummenhet og tretthet fortsetter, synes jeg du i første omgang bør oppsøke din primærlege for å få kartlagt dette nærmere og eventuelt henvises videre til nevrologisk vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184234-svimmelhet-og-stikkende-hodepine/#findComment-1260212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.