daim1365380859 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Eg har vore på MR med høgre ankel, fekk i svar: Ruptur av ligamentum talofibulare anterior. Det er kontralateral bone bruise oppad baktil(dorsalt) i talus. Hydrops. Periarticulær kontusjoner spesielt omkring ytre malleol.Eg lurer på om nokon kan fortelle meg på norsk kva dette betyr!!Lurer på om eg må ta kontakt med lege, eller om det er tid som kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drizzle Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Du har røket (ruptur) det fremre leddbåndet i ankelleddet som går mellom leggbeinet (fibula) og ristbeinet (talus), som heter lig. talofibulare anterior. Dette er det leddbåndet det vanligvis går utover ved et overtråkk. I tillegg har ristbeinet fått seg en trøkk, og muskler/sener o.l. i området rundt kulen på høyre side av ankelen (malleolen) har fått noen slag/støt/strekkskader (kontusjoner) på grunn av stillingen ankelleddet fikk under skaden, sammen med et evt fall. Hydrops betyr hevelse. Du bør trene opp igjen ankelen med balanse og stabilitetsøvelser når du kan gå normalt på foten igjen. Få hjelp av en fysioterapeut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Overtråkk av ankel. Ja, dette må ha vært litt av ett overtråkk. På yttersiden av ankelen din er ett av 3 leddbånd røket. De to gjenværende pleier etter en tid å greie den stabiliserende funksjonen alene. Hælbenet talus har blitt trykket noe sammen baktil på begge sider og noen av det samme har skjedd i den ytre ankelknoken din. 4-6 uker pleier det å ta før slike ting gror. Det blir viktig med opptrening av balanse, bevegelighet og styrke. Slik trening bør hvertfall i første omgang starte opp hos fysioterapeut. Henvisning til dette får du av fastlegen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.