Gå til innhold

Kommer meg ikke ut av avhengighetsforhold


Gjest chippgirl

Anbefalte innlegg

Gjest chippgirl

Skal prøve å gjøre en lang historie kort med dette innlegget:

Jeg er ei jente på 26 år som hadde kjempeproblemer hele ungdomstiden og fram til begynnelsen av 20 åra. Rus, selvskading, depresjoner og det som hører med. Ble utsatt for overgrep i barndopmmen, og har psykisk ustabile foreldre som viste lite omsorg og trygghet.

Så da jeg var 19 kom jeg i kontakt med politiet, og en betjent viste spesielt mye at han brydde seg. Selv om han ikke var på jobb hentet han meg om natta når jeg lå dritings på fortauet i byen og tapet meg sammen hver gang jeg hadde kuttet meg opp, Kona hans ble støttekontakt for meg, og etter 2 år følte jeg meg trygg på andre og forandret meg totalt.

Nå har jeg utdannelse, hus, god jobb og mange venner.

Men det skjedde noe mellom meg og han politimannen. Jeg ble elskerinnen hans da kona hans var støttekontakt. Hun fant heldigvis aldri ut noe og døde da jeg var 21 år. Forholdet mellom meg og han fortsatte. Han fant seg en ny dame. Noe som såret meg utrolig. Jeg haded sex med han også etter at de ble sammen.

Jeg prater med han på telefonen flere ganger i uken. Men er det veldig lenge siden jeg har sett han. Da jeg ikke greier å besøke han, når hun bor der. Det er ikke det at jeg vil bli kjæresten han. Han er altfor gammel og jeg ser egentlig mer på han som en far. Men jeg savner veldig den nærheten og tryggheten jeg fikk med han. Samtidig ser jeg også at han har utnyttet meg og at det gjør bare vondt verre å ha kontakt med han.

Hvordan kan jeg komme meg ut av et slikt forhold? Hadde det ikke vært for han, hadde jeg aldri klart meg så bra som jeg gjør nå.

Jeg vet at om jeg hadde slippet bomben og fortalte enten kollegaer eller dama hans hva som har skjedd. Da hadde jeg kommet meg uta av situasjonen. Men det kunne fått kjempekonsekvenser for han, og da hadde jeg ikke klart å leve med meg selv. SUKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi, dette var jammen meg vanskelig.

Sånn på sparket foreslår jeg at du på en eller annen måte etablerer et trygghetsforhold til en voksen kvinne samtidig som du runder av dette med denne mannen. Helst en kvinne i et slags halv - eller helprofesjonelt forhold, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chippgirl

Oioi, dette var jammen meg vanskelig.

Sånn på sparket foreslår jeg at du på en eller annen måte etablerer et trygghetsforhold til en voksen kvinne samtidig som du runder av dette med denne mannen. Helst en kvinne i et slags halv - eller helprofesjonelt forhold, tror jeg.

Takk for svar!

Ja, skulle ønske jeg kom meg ut av det. Kjenner mange voksne kvinner. Problemet er at de "voksne" jeg kjenner, ser på meg som en støtte fordi jeg er så ressurssterk.Blir mer vennskapsforhold. Jeg trenger en sterk morsfigur som jeg slipper å ta meg av.

For det har alltid vært jeg som har tatt meg av foreldrene mine. Moren min er sterkt hjelpetrengende etter at hun fikk slag i en alder av 39 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, skulle ønske jeg kom meg ut av det. Kjenner mange voksne kvinner. Problemet er at de "voksne" jeg kjenner, ser på meg som en støtte fordi jeg er så ressurssterk.Blir mer vennskapsforhold. Jeg trenger en sterk morsfigur som jeg slipper å ta meg av.

For det har alltid vært jeg som har tatt meg av foreldrene mine. Moren min er sterkt hjelpetrengende etter at hun fikk slag i en alder av 39 år.

Jeg ser for meg at du rett og slett må fortelle en person om dette (ikke alt, du vurderer hvor mye selvsagt), slik at du kan få nødvendig oppbacking og ikke 'bare' være sterk og flink for de andre.

Dersom du går inn for det, er jeg også sikker på at du kan greie å kutte båndene til denne mannen på egen hånd. Man kan lage mange strategier for ikke å møte eller ha kontakt med mennesker man ikke vil møte eller ha kontakt med.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Hei

Ut fra det du skriver tror jeg det er best om du bare trekker deg stille ut av livet hans.

Det ødlegger bare mer for deg og du kaster bort tiden som du kunne heller brukt på å treffe en virkelig venn.

Å si noe til noen om forholdet vil nok desverre bare falle tilbake på deg selv med gjerne dobbel kraft. Hvorfor? Fordi du sier han utnyttet deg mens du må huske at du fikk hjelp av kona hans som en støttekontakt. Men bak ryggen hennes var mannens elskerinne.

Jeg dømmer verken han eller deg for det har jeg ingen rett til...men jeg vil ikke at du skal gjøre noe som gjør det verre for deg.

Du har sikkert vært igjennom nok smerte.

Lykke til

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Jeg ser for meg at du rett og slett må fortelle en person om dette (ikke alt, du vurderer hvor mye selvsagt), slik at du kan få nødvendig oppbacking og ikke 'bare' være sterk og flink for de andre.

Dersom du går inn for det, er jeg også sikker på at du kan greie å kutte båndene til denne mannen på egen hånd. Man kan lage mange strategier for ikke å møte eller ha kontakt med mennesker man ikke vil møte eller ha kontakt med.

Lykke til!

Ta kontakt med fastlegen din og få time hos en psykolog.

Du må videre i livet ditt. Du skal ikke være psykisk avhengig av denne mannen lenger.

Denne mannen har gjordt deg avhengig av seg.....

Stygt synes jeg...selv om du i dag føler at du kan takke han for mye, så har du jammen betalt for alt!!!!

Du har betalt med sex.

Jeg ser tosidigheten i hjelpen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med fastlegen din og få time hos en psykolog.

Du må videre i livet ditt. Du skal ikke være psykisk avhengig av denne mannen lenger.

Denne mannen har gjordt deg avhengig av seg.....

Stygt synes jeg...selv om du i dag føler at du kan takke han for mye, så har du jammen betalt for alt!!!!

Du har betalt med sex.

Jeg ser tosidigheten i hjelpen hans.

Tips: Post innlegget direkte under spørsmålsstillerens innlegg, så er du sikker på at hun leser svaret ditt. Nå er det kan hende bare jeg som ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...