Gå til innhold

Koldtbord - drepende kjedelig?

Anbefalte innlegg

Gjest bebba
Skrevet

Du beskriver et tradisjonelt norsk koldtbord. Det var ikke tanken min da jeg så overskriften. Koldtbord er så mye, men privat liker jeg det norske tradisjonelle.

Fortsetter under...

• Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

10

• flisa

9

• laguna1365380434

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest uttern
Skrevet

Jeg elsker koldtbord! Da finner jeg alltid noe jeg liker å spise. Og det samme gjør barna mine. Kylling, eggerøre og kjøttkaker liker de fleste barn sammen med brød og smør så blir de mette!? Ihvertfall hos oss.

laguna1365380434
Skrevet

Synes koldtbord er bra jeg..(dog litt traust)

Masse snadder der.

Dessuten har jeg nesten aldri vært borti noen som ikke klarer å finne NOE de kan få ned på et stort koldtbord.. Det er jo skitkresent!

Og aldri i verden hadde jeg stått og lagd ekstra menyer til kresne småunger. De må helt klart få la være å spise, men da synes jeg det hadde vært nyttig og fint for dem å lære at da fikk de vente med mat til de kom hjem.

Jeg synes faktisk barn blir mye eklere enn de trenger å være når de lærer ting som at barn bør ha egne menyer o.l

:-o

Gjest Flystripa
Skrevet

Synes koldtbord er alle tiders, jeg :o)

Når det er sagt, kan koldtbord være veeeldig forskjellige.

Skrevet

Har ikke noe i mot koldtbord egentlig, men jeg liker ikke buffeter generelt. Liker å bli servert når jeg er på fest. ;-)

Men for barn må vel koldtbord være perfekt. For det første er det "lov" å velge det man liker (og man skal vel være rimelig sær for å ikke finne noe på et gjennomsnitts koldtbord) og for det andre er det "lov" å vandre litt, man trenger ikke å sitte så mye i ro. Det må jo være perfekt for de små.

En annen ting, og med fare for å erte på meg en hel haug med folk her: Jeg syns det er en uting å sette likhetstegn mellom barnevennlig mat og pølser med pommes frittes. hvorfor kan ikke barn spise allminnelig mat, i mindre porsjoner, i stedet for å bli tilbudt de der evinnelige -og usunne- pølsene overalt?!

MVH

Har jeg sagt noe om pølser? :o) Det hadde ikke vært noe problem å ha en litt fin leverpostei f.eks. (mener jeg har fått det på koldtbord før), karbonader er vel ganske vanlig eller kjøttboller e.l.

Skrevet

Jeg elsker koldtbord! Da finner jeg alltid noe jeg liker å spise. Og det samme gjør barna mine. Kylling, eggerøre og kjøttkaker liker de fleste barn sammen med brød og smør så blir de mette!? Ihvertfall hos oss.

Det var ingen form for kjøttkaker der. Kylling var det og det elsker jeg! :o)

Annonse

Skrevet

Synes koldtbord er bra jeg..(dog litt traust)

Masse snadder der.

Dessuten har jeg nesten aldri vært borti noen som ikke klarer å finne NOE de kan få ned på et stort koldtbord.. Det er jo skitkresent!

Og aldri i verden hadde jeg stått og lagd ekstra menyer til kresne småunger. De må helt klart få la være å spise, men da synes jeg det hadde vært nyttig og fint for dem å lære at da fikk de vente med mat til de kom hjem.

Jeg synes faktisk barn blir mye eklere enn de trenger å være når de lærer ting som at barn bør ha egne menyer o.l

:-o

Ungene var 2-6 år gamle. Om du synes unger er ekle fordi de ikke spiser røykalaks eller roastbiff så er det kanskje du som har litt urealistiske forventninger til barn?

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker veldig godt koldtbord! Og det pleier alltid å være noe der som ungene liker.

Skrevet

Har jeg sagt noe om pølser? :o) Det hadde ikke vært noe problem å ha en litt fin leverpostei f.eks. (mener jeg har fått det på koldtbord før), karbonader er vel ganske vanlig eller kjøttboller e.l.

Neida, du så ikke noe om pølser, jeg kommenterte vel der tråden som helhet. Karbonader eller kjøttboller trodde jeg faktisk det var på de fleste standard koldtbord?!

Men jeg står fast på at det bør være unødvendig med spesialmeny for unger, så sant det som spises ikke er kjempespesielt.

Gjest praktisk mulig å få til
Skrevet

Ja, det kan være kjedelig med både buffet og bare kalde retter.

Men til konfirmasjon kan det være greit, hvis selskapet er rett etter seansen.

laguna1365380434
Skrevet

Ungene var 2-6 år gamle. Om du synes unger er ekle fordi de ikke spiser røykalaks eller roastbiff så er det kanskje du som har litt urealistiske forventninger til barn?

Jeg regner med at valgmulighetene ikke var fullt så trange?

Jeg synes det er ekkelt med kresne småunger som lærer seg hjemme at de burde få macmeny eller noe annet skreddersydd for barneganer borte.

Jeg synes barn skal bli bydd det samme som de andre, og ha lov til å takke nei.

Jeg synes foruroligende mange barn er bortskjemte&kresne små monstre, og mer skremmende, jeg synes foruroligende mange synes at dette er helt som det skal være..

Med fare for å få mer pepper en noen gang før på DOL..;)

Skrevet

Mine pleier alltid å ende opp med karbonade eller spekepølse. + loff etc.

Koldtbord pleier da å være så variert at de fleste finner noe de liker? Tilogmed vegetar-eks-svogeren min fant seg noe sist vi hadde koldtbord i familieselskap...

-men jeg har heller aldri opplevd at vertskapet ikke har laget noe ungene liker når det er invitert unger.

Selv elsker jeg koldtbord!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt med kresne småunger som lærer seg hjemme at de burde få macmeny eller noe annet skreddersydd for barneganer borte.

Jeg synes foruroligende mange barn er bortskjemte&kresne små monstre, og mer skremmende, jeg synes foruroligende mange synes at dette er helt som det skal være..

Hva du mener om småunger, har du jo ikke akkurat lagt skjul på tidligere heller.

Det høres ut som du bare synes det finnes bortskjemte snørrunger.

Ingen unger er bare perfekte hele tiden, kan skje finner du ut det en dag, om du får noen selv.

Jeg gikk foresten forbi det jeg tror var den butikken du jobber i her om dagen. Jeg elsker slike butikker, men jeg hadde med lillemor. Og selv om hun ikke akkurat river ned hyllene vil jeg tro, fant jeg det best å spasere rett forbi.

Det er ingen god reklame for butikken du driver med.

Annonse

Gjest har flere unger
Skrevet

Hva du mener om småunger, har du jo ikke akkurat lagt skjul på tidligere heller.

Ingen unger er bare perfekte hele tiden, kan skje finner du ut det en dag, om du får noen selv.

Jeg gikk foresten forbi det jeg tror var den butikken du jobber i her om dagen. Jeg elsker slike butikker, men jeg hadde med lillemor. Og selv om hun ikke akkurat river ned hyllene vil jeg tro, fant jeg det best å spasere rett forbi.

*applaus*

Skrevet

Dø, laguna liker minstemann og han er ikke alltid like rolig.

Skrevet

Det er et fint prinsipp, det er jeg enig i.

Men når ungen så takker nei, og ikke spiser noe av middagen, for så å være skrubbsulten til desserten og hive innpå med søtsaker - vet du hva resultatet blir da ?

Ikke noe verken foreldrene eller vertskapet ønsker ihvertfall.

Fest skal dessuten være hyggelig for alle, også for de som ikke liker det du synes de bør like.

Siden mitt barn spiser både reker og røkelaks, tenkte jeg at jeg kunne skrive dette uten å bli beskyldt for å mele min egen kake.

laguna1365380434
Skrevet

Hæ?! Hvem er du? Har jeg diskutert med deg før?

Går du rundt og samler på innleggene mine eller noe?

Du har jo husk som en elefant på ting jeg eventuelt har skrevet om tidligere?

Jeg misliker ikke alle unger, men jeg synes en del ting om folk som tilater ungene sine å bli ganske så uspiselige..Dessuten har jeg aldri noensinne innbilt meg at det er noen enkel oppgave å ha barn..Og heller aldri skrevet så på dol.

Når det gjelder arbeidet mitt, gjør jeg en god jobb, og er hyggelige mot alle kundene som er innom.Jeg får også utmerkede tilbakemeldinger på hva jeg gjør.

Dog det ikke er vanskelig å observere at enkelte unger oppfører seg påfallende dårlig samtidig med at de blir påfallende lite irettesatt..

Men, det er helt i orden, bare gå forbi du..Du skal nok se vi overlever selvom ikke du vil handle der jeg jobber(!!!)

Du er jo skrudd. Går du rundt å samler på andre nick og eller er det bare meg du er forelska i?:-o

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dø, laguna liker minstemann og han er ikke alltid like rolig.

Men det er kanskje fordi han er ungen din det da? ;o)

Skrevet

Menyen her var:

kyllinglår, aspik, røykalaks, kald eggerøre, roastbiff, skinke og potetsalat. Mulig mine er sære i matveien, men de spiser ikke noe av dette.

I selskap er det deilig å bli servert synes jeg. :o) Men jeg skjønner jo det økonomiske aspektet da.

Skrevet

Menyen her var:

kyllinglår, aspik, røykalaks, kald eggerøre, roastbiff, skinke og potetsalat. Mulig mine er sære i matveien, men de spiser ikke noe av dette.

I selskap er det deilig å bli servert synes jeg. :o) Men jeg skjønner jo det økonomiske aspektet da.

Trodde både kyllinglår, eggerøre og skinke var typisk mat som barn liker, spesielt kylling.

Da hadde jeg ment at jeg hadde representert barnas smak bra nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...