Gå til innhold

Koldtbord - drepende kjedelig?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Det er et fint prinsipp, det er jeg enig i.

Men når ungen så takker nei, og ikke spiser noe av middagen, for så å være skrubbsulten til desserten og hive innpå med søtsaker - vet du hva resultatet blir da ?

Ikke noe verken foreldrene eller vertskapet ønsker ihvertfall.

Fest skal dessuten være hyggelig for alle, også for de som ikke liker det du synes de bør like.

Siden mitt barn spiser både reker og røkelaks, tenkte jeg at jeg kunne skrive dette uten å bli beskyldt for å mele min egen kake.

Nei klart, jeg mener ikke at en bør være kjip..og tviholde på alle prinsipper, sånn for prinsippenes skyld..:)

De gangene jeg har hatt barn på besøk har jeg selvsavgt forhørt meg om hva de liker først, og deretter prøvd å komme på noe som alle kan spise - voksne som barn.

Jeg synes bare trenden med ekstrem tilrettelegging på alle områder er uheldig, ikke minst for ungene selv.

• Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

10

• flisa

9

• laguna1365380434

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gud hjelpe
Skrevet

Hva du mener om småunger, har du jo ikke akkurat lagt skjul på tidligere heller.

Det høres ut som du bare synes det finnes bortskjemte snørrunger.

Ingen unger er bare perfekte hele tiden, kan skje finner du ut det en dag, om du får noen selv.

Jeg gikk foresten forbi det jeg tror var den butikken du jobber i her om dagen. Jeg elsker slike butikker, men jeg hadde med lillemor. Og selv om hun ikke akkurat river ned hyllene vil jeg tro, fant jeg det best å spasere rett forbi.

Det er ingen god reklame for butikken du driver med.

Du høres jo farlig ut. Hvor mange her inne samler du opplysninger om for å spy ut ved passende anledninger?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hæ?! Hvem er du? Har jeg diskutert med deg før?

Går du rundt og samler på innleggene mine eller noe?

Du har jo husk som en elefant på ting jeg eventuelt har skrevet om tidligere?

Jeg misliker ikke alle unger, men jeg synes en del ting om folk som tilater ungene sine å bli ganske så uspiselige..Dessuten har jeg aldri noensinne innbilt meg at det er noen enkel oppgave å ha barn..Og heller aldri skrevet så på dol.

Når det gjelder arbeidet mitt, gjør jeg en god jobb, og er hyggelige mot alle kundene som er innom.Jeg får også utmerkede tilbakemeldinger på hva jeg gjør.

Dog det ikke er vanskelig å observere at enkelte unger oppfører seg påfallende dårlig samtidig med at de blir påfallende lite irettesatt..

Men, det er helt i orden, bare gå forbi du..Du skal nok se vi overlever selvom ikke du vil handle der jeg jobber(!!!)

Du er jo skrudd. Går du rundt å samler på andre nick og eller er det bare meg du er forelska i?:-o

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Ikke har jeg speiselt god husk heller.

Jeg bare elsker å lese bøker, og kunne godt ha tenkt meg innom en tur. Dessverre har jeg få muligheter til å dra uten den minste, og derfor har jeg bitt meg merke i en uttalse du har kommet med.

Ellers husker jeg fint lite fra dine innlegg.

Skrevet

Menyen her var:

kyllinglår, aspik, røykalaks, kald eggerøre, roastbiff, skinke og potetsalat. Mulig mine er sære i matveien, men de spiser ikke noe av dette.

I selskap er det deilig å bli servert synes jeg. :o) Men jeg skjønner jo det økonomiske aspektet da.

Helt ærlig: Hvis de ikke liker noe av dette så syns jeg faktisk de er litt sære ja.

:o)

Skrevet

Her liker alle ungene koldtbord .Synes det er stas å få litt av ditt og litt av datt . Har enda ikke hørt at det er noe som folk liker der . Verre er det om det blir servert en rett og man ikke liker den .

Konfirmanten her ønsket nettopp koldtbord til festdagen sin og gledet seg veldig til maten , som forøvrig var variert og kjempegod.

Gjest bebba
Skrevet

Hæ?! Hvem er du? Har jeg diskutert med deg før?

Går du rundt og samler på innleggene mine eller noe?

Du har jo husk som en elefant på ting jeg eventuelt har skrevet om tidligere?

Jeg misliker ikke alle unger, men jeg synes en del ting om folk som tilater ungene sine å bli ganske så uspiselige..Dessuten har jeg aldri noensinne innbilt meg at det er noen enkel oppgave å ha barn..Og heller aldri skrevet så på dol.

Når det gjelder arbeidet mitt, gjør jeg en god jobb, og er hyggelige mot alle kundene som er innom.Jeg får også utmerkede tilbakemeldinger på hva jeg gjør.

Dog det ikke er vanskelig å observere at enkelte unger oppfører seg påfallende dårlig samtidig med at de blir påfallende lite irettesatt..

Men, det er helt i orden, bare gå forbi du..Du skal nok se vi overlever selvom ikke du vil handle der jeg jobber(!!!)

Du er jo skrudd. Går du rundt å samler på andre nick og eller er det bare meg du er forelska i?:-o

Har du skrevet navnet på butikken du jobber i? Nå er jeg virkelig nysgjerrig. Nesten slik at hvis jeg viste navnet på butikken, så hadde jeg tatt fri fra jobben i morgen, gått til neste barnehage og lånt en uspiselig unge, dratt til byen og inn i butikken til deg;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei klart, jeg mener ikke at en bør være kjip..og tviholde på alle prinsipper, sånn for prinsippenes skyld..:)

De gangene jeg har hatt barn på besøk har jeg selvsavgt forhørt meg om hva de liker først, og deretter prøvd å komme på noe som alle kan spise - voksne som barn.

Jeg synes bare trenden med ekstrem tilrettelegging på alle områder er uheldig, ikke minst for ungene selv.

Der er vi enige.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er glad i koldtbord!

Hos oss er det skikkelig tragisk å få middag. Ungene liker stort sett ikke den middagen de får. Når det er koldtbord, finner de alltids noe de liker - om enn bare loff med smør ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har du skrevet navnet på butikken du jobber i? Nå er jeg virkelig nysgjerrig. Nesten slik at hvis jeg viste navnet på butikken, så hadde jeg tatt fri fra jobben i morgen, gått til neste barnehage og lånt en uspiselig unge, dratt til byen og inn i butikken til deg;)

Du kan låne min sånn ca i halv fem.tiden. Da er hun som regel sliten og uspiselig;o)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Ikke har jeg speiselt god husk heller.

Jeg bare elsker å lese bøker, og kunne godt ha tenkt meg innom en tur. Dessverre har jeg få muligheter til å dra uten den minste, og derfor har jeg bitt meg merke i en uttalse du har kommet med.

Ellers husker jeg fint lite fra dine innlegg.

Du spytter jo ut ting du mener jeg har sagt i hytt og pine..OG vrenger på dem..Barn som kommer til meg for å handle får selvsagt det de trenger - og hyggelig behandling på - uten at jeg synes det er OK at de får løpe rundt å ødelegge som små busemenn fordet..

Du virker litt nifs på meg, faktisk..Sitter rundt å husker samtaler på nett, for å bruke ting (selektivt) årevis(?) etterpå..:-o

Særlig når jeg ikke kan huske å så mye som har sagt "hallo" til nicket ditt før nå helt nylig..I den heller ikke helt støe tråden på seksualitetsforumet..

Skjerpings!

Skrevet

Menyen her var:

kyllinglår, aspik, røykalaks, kald eggerøre, roastbiff, skinke og potetsalat. Mulig mine er sære i matveien, men de spiser ikke noe av dette.

I selskap er det deilig å bli servert synes jeg. :o) Men jeg skjønner jo det økonomiske aspektet da.

Å ikke like noe av det der, det ER kresent...

Gjest bebba
Skrevet

Du kan låne min sånn ca i halv fem.tiden. Da er hun som regel sliten og uspiselig;o)

Ja, men jeg vet ikke hvor jeg skal;)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, men jeg har sagt hva vi selger, og i hvilket område, så det er vel ikke så vanskelig å gjette.. :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, men jeg vet ikke hvor jeg skal;)

Gå etter lyden;o)

Gjest bebba
Skrevet

Menyen her var:

Må si meg enig med Gemini at det å ikke kunne velge noe av det der er kresent.

Gjest togli
Skrevet

Synes koldtbord er bra jeg..(dog litt traust)

Masse snadder der.

Dessuten har jeg nesten aldri vært borti noen som ikke klarer å finne NOE de kan få ned på et stort koldtbord.. Det er jo skitkresent!

Og aldri i verden hadde jeg stått og lagd ekstra menyer til kresne småunger. De må helt klart få la være å spise, men da synes jeg det hadde vært nyttig og fint for dem å lære at da fikk de vente med mat til de kom hjem.

Jeg synes faktisk barn blir mye eklere enn de trenger å være når de lærer ting som at barn bør ha egne menyer o.l

:-o

Det syntes jeg også - helt til jeg fikk megakresne unger sjøl....

Noen ganger blir jeg sprø av foreldre til altetende unger. De har bare ingen forutsetninger til å forstå hvordan det er å leve med superkresne småfolk....

Hos oss er det stort sett ingen egne menyer for småfolka, men innrømmer at fristelsen til å lage egen "barnevennlig" mat er der i blant. Selv om frøkna på fem er storfornøyd med skive med leverpostei eller bare smør hver dag, er det ikke alltid mor synes dette er nok. kan da ikke tvinge maten i henne heller - selv om lysten til tider er der :-/

Så hva gjør man?

Gjest bebba
Skrevet

Nei, men jeg har sagt hva vi selger, og i hvilket område, så det er vel ikke så vanskelig å gjette.. :)

ok det har jeg ikke engang fått med meg, men har en anelse om at det kan være i Grunerløkka området. Det selges så mye der fra tannpasta til bildekk og alt derimellom så jeg må nok låne mange unger før jeg finner noen ting. I og med at jeg neppe kan gå inn i alle butikkene og spørre om laguna jobber der;)

Gjest togli
Skrevet

Menyen her var:

Skinke er vel det eneste av dette her mine barn liker... så de er nok like sære som dine ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Må si meg enig med Gemini at det å ikke kunne velge noe av det der er kresent.

Det er i grunnen jeg også enig i.

Mitt prinsipp er at jeg aldri lager ekstramat til barna.

Men jeg gjør et unntak nå vi har selskap.

F.eks på nyttårsaften o.l.

Gjest bebba
Skrevet

Du spytter jo ut ting du mener jeg har sagt i hytt og pine..OG vrenger på dem..Barn som kommer til meg for å handle får selvsagt det de trenger - og hyggelig behandling på - uten at jeg synes det er OK at de får løpe rundt å ødelegge som små busemenn fordet..

Du virker litt nifs på meg, faktisk..Sitter rundt å husker samtaler på nett, for å bruke ting (selektivt) årevis(?) etterpå..:-o

Særlig når jeg ikke kan huske å så mye som har sagt "hallo" til nicket ditt før nå helt nylig..I den heller ikke helt støe tråden på seksualitetsforumet..

Skjerpings!

Har fått med meg at det er noen bøker i butikken, da trenger jeg ikke inn i alle trusebutikkene i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...