Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi har invitert et vennepar hit i morgen kveld og skal servere spekemat. Vi har et helt fenalår (!) og et stort stykke spekeskinke, så kjøtt har vi nok av :-)

Men hva serverer vi til kjøttet? Tenkte på flatbrød, loff, potetsalat, rømme, rødløk, asparges, og eggerøre. Har vi glemt noe?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Øl (jeg liker akevitt) Da tar det ikke lang tid før jeg blir full av faen:-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det høres godt ut, men det er enda bedre med potetstuing til spekematen - synes jeg, da.

Mrs. Wallace
Skrevet

Åh, jeg kom på noe som er veldig, veldig godt til spekemat:

Ta 1 beger snøfrisk-ost, og bland med tyttebærsyltetøy til en slags dip. Smaker nyyydelig!

Skrevet

Meierismør til flatbrødet! :)

Og så er det jo godt med cantaloup-melon eller annen deilig melon i skiver.

Gjest prust
Skrevet

Åh, jeg kom på noe som er veldig, veldig godt til spekemat:

Ta 1 beger snøfrisk-ost, og bland med tyttebærsyltetøy til en slags dip. Smaker nyyydelig!

Det hørtes godt ut! Skal jeg jammen prøve!

Gjest prust
Skrevet

Meierismør til flatbrødet! :)

Og så er det jo godt med cantaloup-melon eller annen deilig melon i skiver.

Lurt! Må skrive handleliste i kveld :-)

Gjest prust
Skrevet

Øl (jeg liker akevitt) Da tar det ikke lang tid før jeg blir full av faen:-)

Ja, selvfølgelig. det er kjøpt inn. Akevitt har vi og, men det tror jeg jeg overlater til mannfolkene. Synes det er altfor sterkt!

Skrevet

Lov meg at du serverer skikkelig potetsalat. Ikke den hvite grusomme klissgreia, men feks en med kokte, kalde poteter, kapers, rødbeter, løk, oliven, olje...

Ha en fin fest, spekemat er fantastisk godt.

Gjest sussilei
Skrevet

Vi har faktisk begynt å servere foccacia med basilikum og hvitløk på toppen, og tomatsalat med mozarella til spekemat. Det har vist seg å være kjempepopulært (men i utgangspynktet litt sært, sikkert), og rundstykkene og flatbrødet blir nesten ikke rørt, verken av gjestene eller oss.

I tillegg har vi hjemmelaget potetsalat og eggerøre.

Skrevet

Vi har faktisk begynt å servere foccacia med basilikum og hvitløk på toppen, og tomatsalat med mozarella til spekemat. Det har vist seg å være kjempepopulært (men i utgangspynktet litt sært, sikkert), og rundstykkene og flatbrødet blir nesten ikke rørt, verken av gjestene eller oss.

Jeg er god på foccaccia, og anbefaler rosmarin istedet for basilikum.

Det er fordi man bruker basilikum i så mye annet, slik at den ene basilikumretten nesten slår den andre ihjel.

Dessuten - selv om jeg er veldig glad i basilikum, smaker også rosmarin bedre på foccacciaen.

Åååå, nå vet jeg hva det blir i helga :-)

Gjest prust
Skrevet

Det høres godt ut - men hva i all verden er foccacia????

Gjest prust
Skrevet

Lov meg at du serverer skikkelig potetsalat. Ikke den hvite grusomme klissgreia, men feks en med kokte, kalde poteter, kapers, rødbeter, løk, oliven, olje...

Ha en fin fest, spekemat er fantastisk godt.

Å ja! Jeg lager ordentlig potetsalat. Har kalde kokte poteter, purre, rømme, majones, en dash fløte, litt sterk sennep, litt hvitvinseddik, litt sitronsaft, litt sukker og muligens noe mer. Husker ikke helt utenat. Den er i alle fall fantastisk god!

serendipity
Skrevet

Å ja! Jeg lager ordentlig potetsalat. Har kalde kokte poteter, purre, rømme, majones, en dash fløte, litt sterk sennep, litt hvitvinseddik, litt sitronsaft, litt sukker og muligens noe mer. Husker ikke helt utenat. Den er i alle fall fantastisk god!

Tror favn mente UTEN rømme ;-)

serendipity
Skrevet

Salat, gjerne en grønn og en tomatsalat.

Og litt melon, ogdt med noe søtt og friskt ved siden av.

Skrevet

Så er det jo mange som lager rømmegrøt ved siden av...

Gjest prust
Skrevet

Så er det jo mange som lager rømmegrøt ved siden av...

Det hadde vi på 17. mai, så det må gå noen måneder til neste gang :-)

Gjest prust
Skrevet

Tror favn mente UTEN rømme ;-)

Å.

Har ikke smakt potetsalat uten rømme, jeg. Trodde hun mente kjøpe-potetsalat :-)

serendipity
Skrevet

Å.

Har ikke smakt potetsalat uten rømme, jeg. Trodde hun mente kjøpe-potetsalat :-)

Nå liker jeg godt potetsalat med rømme, men slik som favn sikter til er også super godt!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...