Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg er god på foccaccia, og anbefaler rosmarin istedet for basilikum.

Det er fordi man bruker basilikum i så mye annet, slik at den ene basilikumretten nesten slår den andre ihjel.

Dessuten - selv om jeg er veldig glad i basilikum, smaker også rosmarin bedre på foccacciaen.

Åååå, nå vet jeg hva det blir i helga :-)

Ja, foccacia med rosmarin er også veldig godt!Men til spekemat synes jeg basilikum er best, pga tomatsalaten. Synes ikke rosmarin er så godt sammen med det...

Gjest sussilei
Skrevet

Det høres godt ut - men hva i all verden er foccacia????

Det er gjærdeig laget med olivenolje, vann, salt + litt sukker, og hvetemel - omtrent som pizzadeig. Hev 30 min, kjevl ut på bakebrett, hev i 30 min til, hell en blanding av et par gode never hakket basilikum (eller rosmarin eller rødløk, og Jamie har en oppskrift med potet, til og med), 2 fedd hvitløk, og ca 2 dl olivenolje over deigen, og stapp fingrene i den slik at det blir mange hull... Stek på sterk varme (250 grader el. mer) i 20 - 30 minutter (kommer an på ovnen).

Det er veldig godt, men må spises samme dag, synes jeg.

• 4 år senere...
candyqueen_83
Skrevet

Det høres godt ut, men det er enda bedre med potetstuing til spekematen - synes jeg, da.

Gammel tråd, men hva er potetstuing? Potetstappe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...