Gjest sussilei Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg er god på foccaccia, og anbefaler rosmarin istedet for basilikum. Det er fordi man bruker basilikum i så mye annet, slik at den ene basilikumretten nesten slår den andre ihjel. Dessuten - selv om jeg er veldig glad i basilikum, smaker også rosmarin bedre på foccacciaen. Åååå, nå vet jeg hva det blir i helga :-) Ja, foccacia med rosmarin er også veldig godt!Men til spekemat synes jeg basilikum er best, pga tomatsalaten. Synes ikke rosmarin er så godt sammen med det... 0 Siter
Gjest sussilei Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Det høres godt ut - men hva i all verden er foccacia???? Det er gjærdeig laget med olivenolje, vann, salt + litt sukker, og hvetemel - omtrent som pizzadeig. Hev 30 min, kjevl ut på bakebrett, hev i 30 min til, hell en blanding av et par gode never hakket basilikum (eller rosmarin eller rødløk, og Jamie har en oppskrift med potet, til og med), 2 fedd hvitløk, og ca 2 dl olivenolje over deigen, og stapp fingrene i den slik at det blir mange hull... Stek på sterk varme (250 grader el. mer) i 20 - 30 minutter (kommer an på ovnen). Det er veldig godt, men må spises samme dag, synes jeg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. juli 2009 Skrevet 5. juli 2009 Det høres godt ut, men det er enda bedre med potetstuing til spekematen - synes jeg, da. Gammel tråd, men hva er potetstuing? Potetstappe? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.