Gjest harpedarpe Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg lurer litt på å begynne med proteintilskudd jeg, slik man kan få kjøpt på apoteket. Det er ikke fordi jeg har tenkt å bli kroppsbygger, i den forstand at jeg pumper hele tiden for å bli stor. Det er for å få nødvendige proteiner i kroppen. Jeg ER i mye aktivitet, og trenger proteiner for at musklene skal gjenoppbygge seg. Men spørsmålet er om dette pulveret innholder ALLE NØDVENDIGE proteiner, eller bare masse av en eller noen typer proteiner. Kropper trenger nemlig ikke så veldig mye proteiner for å få nok, men det er viktig at du har de rette proteinene. Jeg kunne selvsagt bare spist fisk og kjøtt og sånn, men dette koster jo litt da... desutten skal jeg oppholde meg over lengre tid på plasser hvor fersk mat ikke kan oppbevares. Noen som har greie på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Kan ikke noe om proteintilskudd, men min logiske sans sier meg at produsentene av dette må være såpass smarte at de utvikler høyverdig protein, som kroppen kan utnytte effektivt-til bl.a. muskelvekst. Altså med de essensielle aminosyrene i rette proporsjoner. Seriøse muskelbyggere tar jo dessuten gjerne tilskudd i form av pulver. De ville vel ikke brukt masse penger på "fjase-proteiner"? Men det er kanskje viktig å velge riktig merke? Å handle på apoteket sikrer vel en viss trygghet...Tja. Men som sagt, jeg kan ikke dette med proteintilskudd. Til slutt noen tips om billigere alternativer med høyverdig protein: -Egg/eggehvite -melk+brød (sammen) -kikerter/bønner+brød -sojabønner og sojaprodukter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Min erfaring med proteintilskudd er at du rett og slett bør gå for det billigste alternativet. Men det er forutsatt at du handler i Norge. For her til lands kan du være ganske sikker på at pulveret inneholder det pakken foreskriver. Det kan du ikke hvis du f.eks. handler i USA. Apoteket og diverse helsekostbutikker vet å ta seg betalt langt over smertegrensen, så hvis jeg var deg ville jeg rett og slett sjekket ut linken under, og bestilt en av de billigste 3-4 kilosdunkene du finner der. www.proteinfabrikken.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mstudenten Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Proteintilskudd kan være en god ide for å bygge muskler. Min egen erfaring er at myseprotein fungerer veldig bra, og fåes kjøpt billig på www.proteinfabrikken.no Men husk å begrense inntaket, eller blir man bare feit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.