Gjest amasnød Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg vil bare gå ned 5 kilo, er det så mye å be om? Trener på treningsstudio 4 ganger i uka. 1 gang styrke, 1 gang step, 1 gang aerobic og styrke, 1 gang dans. Er flink å varme opp og å tøye ut. Spiser frokost, lunsj, middag og kvelds hver dag. Drikker tilnærmet aldri brus og spiser veldig lite godterier. Det blir mye brødskriver, men veksler også med kornblandinger, havregrøt, egg, pasta osv. Drikker litt melk, men mest vann. Sover 6,5-8 timer hver natt. ..og vekta flytter seg ikke! Fettet på mage, rompe og lår forsvinner ikke. Jeg blir så oppgitt. Jeg vet jeg ikke er hverken tykk eller utrent, men skulle så gjerne bare veid 5 kilo mindre, slik at alle klærne mine kunne passe igjen. Det er da bare noen mnd siden de var fine, og nå er det meste litt trangt. Noen tips? Jeg klarer å holde vekta når jeg er i en god driv som nå med trening og kosthold, men klarer tydeligvis ikke å gå ned noe. (BMI er 21,7) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amasnød Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 På en tidligere oppgitt link leste jeg nå om insulinresistans og kunne svare ja på hvertfall 7 av sjekkpunktene. Burde nok undersøke mer om dette, siden det har blitt funnet diabetes blant flere av de voksne damene på farsiden de siste åra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isa1 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 På en tidligere oppgitt link leste jeg nå om insulinresistans og kunne svare ja på hvertfall 7 av sjekkpunktene. Burde nok undersøke mer om dette, siden det har blitt funnet diabetes blant flere av de voksne damene på farsiden de siste åra... din bmi er allerede lav, og jeg vet du ikke kommer til å høre på hva jeg skal si nå: men du burde røve å fokusere vekk fra vekt. høres ut som om du er i meget god form:) hvis det er et spesielt område på kroppen du ønsker å miste vekt på burde du heller trene dette ene området litt ekstra istedetfor å konsentrere deg om å få en genrell vektnedgang. nå er det litt vanskelig for meg å regne ut din bmi hvis du går ned 5 kilo, men grovt regnet vil du da bli undervektig. og hvis det er slik at du ønsker å bli undervektig så har du nok et problem du burde tenkte deg godt om før du tar videre......kjedelig å ødelegge selvbildet sitt med noe som faktisk er så overflatisk som en eller to kilo. men, regner som sagt ikke med du følger rådet mitt da det er mye lettere å fokusere på å gå ned i vekt enn å være oppriktig fornøyd med seg selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ser lenger ned at du har fått råd om å trene de spesielle kroppsdelene du vil ha mindre.. Vel for å si det sånn får du ikke flat mage av å bare ta sit-ups. Du får sterke magemuskler, men det evt overflatefettet på magen forsvinner ikke.Fett forvinner bare ved at du forbrenner mer enn du tar inn. Men nå høres det ikke ut som om det er det som er "problemet". Ditt "problem" er sannsynligvis at du trener mye styrke. Da vil nok det fettet du forbrenner omgjøres til muskler, og muskler veier mer enn fett. Det er nok derfor du ikke går ned noe i vekt. Det høres egentlig ikke ut som om du trenger å gjøre mer enn å bytte ut noe av styrketreninga med med mer utholdenhetsorientert trening. Fx løpe, sykle, svømme, gå på ski. Og trange bukser kan også komme av store muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.