NX1000 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg får smerter i muskulaturen i lårene når jeg trener. Jeg trener sykling (og spinning om vinteren) 4 ganger i uka eller mer og har gjort det i omtrent 4 år. Stort sett er jeg frisk og alt er bra men så får jeg periodevis smerter i lårmusklene. Dette oppstår plutselig etter kanskje 6 mnd. uten noen problemer. Kroppen kjennes helt fin ut men når jeg begynner å trene så - omtrent når jeg blir varm - så oppstår det smerter i lårmuskulaturen. Smertene kan minne om kramper men er litt mindre intens. Det er likevel så kraftig smerte at jeg må avbryte treningen. Jeg forstår ikke hva som er årsaken til dette. Jeg har ikke hørt om det før. Det forsvinner igjen etter ei uke eller to - men så kommer det igjen. Jeg er mann og 39 år, veier 90 kg og er 180 høy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 NX1000. Når du sier lårmusklene, forstår jeg dit hen at du får smerter på begge sider. Det taler da for, at det av en eller annen grunn, blir belastning i overkant av hva muskulaturen tåler. Hos mosjonister som trener mye ser jeg av og til dette. Den vanligste årsaken er rett og slett at det presses for ofte på tunge tråkk. For å få treningsbelastningen tilstrekkelig opp, øk heller frekvensen på lettere gear. Som en avlastning, ta noen turer på beina i skog og mark. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NX1000 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 NX1000. Når du sier lårmusklene, forstår jeg dit hen at du får smerter på begge sider. Det taler da for, at det av en eller annen grunn, blir belastning i overkant av hva muskulaturen tåler. Hos mosjonister som trener mye ser jeg av og til dette. Den vanligste årsaken er rett og slett at det presses for ofte på tunge tråkk. For å få treningsbelastningen tilstrekkelig opp, øk heller frekvensen på lettere gear. Som en avlastning, ta noen turer på beina i skog og mark. Lykke til. Årsaken kan umulig være at det "presses for ofte på tunge tråkk". Det hadde vært lettvint. Javel - da har jeg prøvd dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.