Gå til innhold

Venne kroppen til ny vekt

Gjest Slankern

Anbefalte innlegg

Gjest Slankern

Jeg har gått ned fra 81 til 69 kg på et halvt år ved å spise sunnere og trene mer. Har hørt noe om at kroppen er vant til å veie det den har veid før og gjerne vil opp til gammel vekt. Derfor er det vanskelig å stabilisere ny vekt. Men hvor lenge varer dette? Kan kroppen etter et par år venne seg til ny vekt og ikke lengte tilbake til gammel vekt eller kommer den alltid til å forsøke å nå gammel vekt?

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fullført et GR-kurs, og stilte der det samme spørsmålet. Jeg fikk til svar at det tar ett år!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo til å gå tilbake hvis du spiser liike mye som du gjorde før.

men spis lite, så vil vekten holde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spiser det samme som du gjorde før vektnedgangen vil du gå opp igjen.

Jeg gikk ned ca. 6 kilo i fjor. Disse har jeg hold i ett år nå, MEN jeg trener nå mer + spiser litt mer fornuftig. Ellers vil jeg ikke klare å holde vekta.

Men du har vel antagelig lagt om kosthold/trening i tiden du gikk ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankern

Hei og takk for svar :)

Jeg har selvsagt lagt om kostholdet etter at jeg gikk ned i vekt, men hadde håpet på å ikke leve på 1200 kalorier resten av livet for å ikke legge på meg... Jeg kunne tenke meg å spise sunt og i normale mengder. Håper Pås og GR har rett i at det tar ett år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...