Gjest Renatel Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei, jeg har hatt problemer med treg mage og luft siden jeg ble 19 (er nå 25) Aldri før det. Har tatt avføringsprøver hos lege uten resultat, og legen sa bare at jeg har følsom tarm. Men jeg synes jo det er litt rart at den plutselig ble følsom når jeg nærmet meg 20 år. Jeg spiser sundt, og får i meg mye fiber. Så i et innlegg her at fiber kunne være betennelsesfremmende??!? Isåfall er det et nytt og interessant moment. Fint om noen kunne si mer om det. Alle sier jo at fiber skal få magen i gang. Så til hovedspørsmålet: Hvordan finner man ut om man har matintoleranse? Tester man seg hos lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matintoleranse Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kontakt Balderklinikken i Oslo. De tester for matintoleranse. Du må betale det selv, tror det koster rundt 1500 kroner. De testene du får tatt hos vanlige leger, er ikke noe tess. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matintoleransejenta Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kontakt Balderklinikken i Oslo. De tester for matintoleranse. Du må betale det selv, tror det koster rundt 1500 kroner. De testene du får tatt hos vanlige leger, er ikke noe tess. Okei.......får vel sjekke det ut da. Takk for tips :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Frukt og grønt (spesielt epler og kål), og grove kornprodukter, er vanskelig å tåle, men kiwi, banan aprikoser og sviske er bra for fordøyelsen, og inneholder også mye fiber. En stund spiste jeg 4korn plus til frokost. Skjønte ikke at det skulle bli så vondt i magen etter to timer, _hver_ dag. Men så leste jeg et sted at kli kan virke som sandpapir i tarmen. Nå spiser jeg havregryn, med linfrø. Mye bedre i magen nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.