joakim Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei!Jeg er en mann på 39 som har en fast treningsløype 1-2 ganger i uken som går opp på fjellet og varer ca. 1 time. Det er ca. 700 trappetrinn opp av varierende steghøyde og litt mer variert terreng ned igjen.Har hørt at jeg kan slite ut knærne mine ved å gå mye i trapper.Er dette tilfelle? Bør jeg finne mindre bratt terreng å løpe i? Har kontorarbeid og sitter mye i ro der. Hjemme har jeg også trapper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinnen20 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 det hørtes ikke så mye ut en time 1-2 ganger hver uke. det er jo kjempebra for ryggen din, og spesielt godt for deg som har kontorarbeid. tenk på hva mennesket er skapt til å gjøre. vi jaktet og sprang, akkurat som andre dyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 -joakim. Ett par slike turer i uka høres helt glimrende ut. Og spesielt pga. varierende steghøyde osv. burde knærne tåle oppstigningen greit. Men nedoverturen er nok en annen sak. Prøv å velge omveier som ikke er så bratte. Både menisker og leddbånd blir belastet ved det passive muskelarbeidet som bratte utforbakker kan være. Har du anledningen til fysisk aktivitet ellers , så velg deg mer småkuperte varianter. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.