Knotten Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å vurdere treningsplanen min - og komme med tillegg og innvendinger hvis det er noe? Først: Kvinne, 33 år, Form: laber Tilstand: rygg- og skulderproblemer, korsbåndskade i kne. Jobb: Stillesittende dataglaning. Målsetting: Å komme i form! Og da mener jeg ikke å kunne løpe maraton, men å føle seg sterk, smidig og utholdende. Jeg har små barn og en mann som ukependler, så mulighetene begrenser seg noe. Jeg ser for meg trening ca tre timer i uka, pluss lufteturer med hunden så ofte som mulig ellers. Dette er basert på at jeg er fullstendig ute av trening. 1 dag: gå/løpe ca. 30 minutter. Styrkeøvelser på matte ca. 15 minutter. Store muskelgrupper. Strekkøvelser i 5 minutter. 2 dag: Lik som 1 dag 3 dag: Danse/aerobic-trening på stuegulvet, ca 45 minutter, strekkøvelser ca. 5 minutter. Målet er at løpingen tar overhånd etterhvert på turene, nå klarer jeg omtrent 1/3 løping og 2/3 veldig rask gange. Målet er bedre kondisjon og utholdenhet. Målet er dessuten å bevege meg slik (ved dans/aerobic) at jeg får myket opp dønn stiv muskelatur i rygg/skuldre/bryst og nakke. Jeg kommer etterhvert til å kjøpe meg en ergometersykkel som jeg eventuelt erstatter noe av løpingen med. Enkelte uker kan det i tillegg hende at jeg varierer med å svømme. SÅ er spørsmålet: Er dette tilstrekkelig som en start? Noen som har øvelser som er spesielt gode for personer som sliter med myalgi? Ser frem til innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.