Gå til innhold

bihule betennelse ??


wHoKnoWs

Anbefalte innlegg

Altså, hvor¨dan fungerer bihule betennelse ?..

I det siste har jeg badet veldig mye, og plutselig en dag våknet jeg og jeg hadde vondt i halsen. Det stoppet ikke meg fra å bade, så jeg badet begge to dagene etter det. Så mistet jeg stemmen og ble veldig hes, og i tilegg er jeg bare tett i det ene nese boret. Og jeg har vondt inni øyekroken på samme sidet som jeg er tett i nesa. Ikke intenst, men viss jeg legger hodet på sia, får jeg lissom et trykk der.

Plz hjelp meg

Kan man ikke dø av Bihule betennelse ?`???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at man kan dø av bihulebetennelse!

jeg har hatt det ganske ofte, og i forskjellige grader.

Noen ganger lett (men vondt)trykk over øynene eller i "øyekroken". Men andre ganger så vondt at tårene spruter og hele hodet sprenger! Når det er så vondt som det er det best med legebesøk og medisiner (pencilin). Men med svake smerter og strykk kan du nok la det gå over av seg selv, men for guds skyld ikke bad mens det holder på. Hold deg varm og tørr, og ta det rolig.

En gang jeg var forkjøla og gikk og snufsa hele tiden, kom bihulebetennelsen etter jeg var frisk, men var en følge av all snufsinga og den tette nesa. nesespray ved forkjølelse kan være ok!

Jeg er ingen lege - men bare forteller litt om mine egne erfaringer. Kanskje litt rotete, men håper det hjelper litt. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad, spesialist allmennme

Smerter i bihulene kan skyldes hovne slimhinner og vakumdannelse, enten på grunn av virus eller trykkendringer ( f.eks pga dykking ). Tegn på betennelse med bakterier er grønt snørr, feber og økende smerter. En langvarig og ubehandlet bakteriell bihulebetennelse kan spre seg til hjernehinnene eller resultere i blodforgiftning. Prøv nesespray noen dager, og følg med på feber og allmentilstand.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at man kan dø av bihulebetennelse!

jeg har hatt det ganske ofte, og i forskjellige grader.

Noen ganger lett (men vondt)trykk over øynene eller i "øyekroken". Men andre ganger så vondt at tårene spruter og hele hodet sprenger! Når det er så vondt som det er det best med legebesøk og medisiner (pencilin). Men med svake smerter og strykk kan du nok la det gå over av seg selv, men for guds skyld ikke bad mens det holder på. Hold deg varm og tørr, og ta det rolig.

En gang jeg var forkjøla og gikk og snufsa hele tiden, kom bihulebetennelsen etter jeg var frisk, men var en følge av all snufsinga og den tette nesa. nesespray ved forkjølelse kan være ok!

Jeg er ingen lege - men bare forteller litt om mine egne erfaringer. Kanskje litt rotete, men håper det hjelper litt. God bedring!

Ser ut til at jeg har blitt bredre nå.. jeg har ikke feber, 37,33.. når jeg måtle under armen.. føler meg i fin form, har ikke badet paa lenge, hoster litt er det eneste jeg merker... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...