Gå til innhold

Hva gjøre man med en hodeskalle

Anbefalte innlegg

Gjest ikke satandyrker, altså
Skrevet

Jeg har siden barndommen hatt en menneskelig hodeskalle i min bestittelse. Den ble funnet for snart 50 år siden av en i familien.

Jeg har nå hatt den i mange år - i begynnensen mest fordi jeg syntes det var litt kult, etterhvert fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøer med den.

Jeg kan jo ikke akkurat kaste den i søpla heller da....

Hva gjør jeg med den? Ringer til politiet, eller skal jeg bare beholde den som en kuriositet?

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurulf

13

• annegunn

5

• Freya

5

• Babette

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde fortsatt hatt den i og med at den er så gammel.

Vet du noe som helst anelse om historien rundt hodeksallen?

Skrevet

Jeg hadde fortsatt hatt den i og med at den er så gammel.

Vet du noe som helst anelse om historien rundt hodeksallen?

Jeg vet bare at den ble funnet i en liten elv nedenfor den lokale kirkegården like etter krigen.

Den kan jo være så gammel som alle haugene, altså..

Men jeg har sluttet å ha den som "pynt" i stua. Jeg var nok mer sensjasjonslysten i min studie-dager.

Men jeg er litt knyttet til den også - den har jo en morsom historie.

Min far fant den og kokte den i suppegryta til farmor for å desinfisere den. Hun ble fly forbannet og tvang ham til å flytte den ut i garasjen...

Skrevet

Jeg vet bare at den ble funnet i en liten elv nedenfor den lokale kirkegården like etter krigen.

Men jeg har sluttet å ha den som "pynt" i stua. Jeg var nok mer sensjasjonslysten i min studie-dager.

Min far fant den og kokte den i suppegryta til farmor for å desinfisere den. Hun ble fly forbannet og tvang ham til å flytte den ut i garasjen...

Hehe, skjønner jo at farmor ble lyn forbannet da.

Da stammer den vel fra en grav, som har blitt spadd opp igjen og skallen har kommet litt på avveier. De var kanskje ikke så nøye med sånt for over 50 år eller lenger siden.

Skrevet

Hehe, skjønner jo at farmor ble lyn forbannet da.

Da stammer den vel fra en grav, som har blitt spadd opp igjen og skallen har kommet litt på avveier. De var kanskje ikke så nøye med sånt for over 50 år eller lenger siden.

Nei, jeg mener jo heller ikke det. Men det er jo ikke så lett å bli kvitt den da - tenker nok at det blir månelyst dersom de finner en hodeskalle i søpla...

Tenke seg til - full drapsetterforskning og greier...

Gjest glommanu
Skrevet

Hvofor i all verden ble den ikke levert da den ble funnet? Kan jo ligge noe kriminelt bak?

Og noe så motbydelig å ha i hus da, nei fysj, lever den. Eller da får du vel problemer som ikke har gjort det før. Man tar bare ikke vare på levninger etter mennesker man finner, det varsles det fra om.

Skrevet

Ta kontakt med Arkeologisk Institutt på det nærmeste universitetet, og spør dem!

Gjest På Nøstet?
Skrevet

Morsomt, jeg har nok vært på fest hos deg i dine studiedager :) Ikke mange som har en ekte hodeskalle på høytaleren på hybelen sin, det gjorde inntrykk!!

Ring politiet og hør, det er vel bare å levere den til en kirkegård, de sanerer jo graver hele tiden, og noe må de vel gjøre med restene. Det er vel slik den ble funnet også.

Skrevet

Morsomt, jeg har nok vært på fest hos deg i dine studiedager :) Ikke mange som har en ekte hodeskalle på høytaleren på hybelen sin, det gjorde inntrykk!!

Ring politiet og hør, det er vel bare å levere den til en kirkegård, de sanerer jo graver hele tiden, og noe må de vel gjøre med restene. Det er vel slik den ble funnet også.

Fnis - det kan nok tenke seg det, ja...

Det var jo mitt beste party-triks i mange år...

Nå syntes jeg jo at det er litt barnslig å holde fast på den, men så er det jo litt morsomt også da!

Håper du hadde en bra fest...

Skrevet

Nei, jeg mener jo heller ikke det. Men det er jo ikke så lett å bli kvitt den da - tenker nok at det blir månelyst dersom de finner en hodeskalle i søpla...

Hehe, det tenkte jeg på også. Full etterforskning med store fete overskrifter i avisa. Du vil i alle fall bli kjendis:-)

Skrevet

Hvofor i all verden ble den ikke levert da den ble funnet? Kan jo ligge noe kriminelt bak?

Og noe så motbydelig å ha i hus da, nei fysj, lever den. Eller da får du vel problemer som ikke har gjort det før. Man tar bare ikke vare på levninger etter mennesker man finner, det varsles det fra om.

Det var unge rabbagaster som fant den, og de syntes vel at det var litt ekstra spennende at det var litt ulovlig, da..?

Den er jo helt klart markabert, men det er jo også derfor at det er litt spennende...

Gjest glommanu
Skrevet

Det var unge rabbagaster som fant den, og de syntes vel at det var litt ekstra spennende at det var litt ulovlig, da..?

Den er jo helt klart markabert, men det er jo også derfor at det er litt spennende...

Spennende? Tenk på at det har vært en person da, som fortjener litt mer verdighet enn å stå å være kul på vorspiel.

Skrevet

Spennende? Tenk på at det har vært en person da, som fortjener litt mer verdighet enn å stå å være kul på vorspiel.

Tja, jeg tenkte nå alltid at det måtte være en bredre sjebne å stå til pynt hos noen, enn å ligge å vansmekte i en kald grav...

Skrevet

At rabbagastene ikke meldte i fra er så sin sak. Men farmoren din burde jo ha ordnet opp!

Hadde mine håpefulle kokt en hodeskalle i gryta mi, så hadde jeg kastet gryta i søppla og meldt fra til politiet om likfunnet!

Skrevet

At rabbagastene ikke meldte i fra er så sin sak. Men farmoren din burde jo ha ordnet opp!

Hadde mine håpefulle kokt en hodeskalle i gryta mi, så hadde jeg kastet gryta i søppla og meldt fra til politiet om likfunnet!

Jepp, så er det jo selvfølgelig.!

Men det er nå underlig hva man kan venne seg til her i verden.

OK - lover at jeg skal ta kontakt med myndighetene slik at skallen kan få fred...

*bøyer meg ydmykt*

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja, jeg tenkte nå alltid at det måtte være en bredre sjebne å stå til pynt hos noen, enn å ligge å vansmekte i en kald grav...

Om noen vil pynte opp med hodeskallen min etter at jeg er død, er det hjertelig vekomne til det.

Blir gjerne med på fest også etter at jeg har lagt på røret, jeg!

;o)

Angela1365380318
Skrevet

Tenk på at dette er et menneske og at han eller hun fortjener respekt. Du kan jo gravde den ned et passende sted om du er redd det skal bli mye oppstyr i aviser og medier. Eller levere den på et universitet eller til politiet.

Jeg hadde nok gravd den ned, husker enda da jeg så et ekte menneske skjelett utstilt i et monter på et museum. Tenk å stå der for evig tid, fordi om jeg ikke tror på sjel til daglig eller at skjeletter kan føle noe, så synest jeg synd på det, ganske rart ja. Å være til utstilling og bli gjort til latter eller skremme barn er ikke mitt største ønske etter døden iallefall.

Skrevet

Om noen vil pynte opp med hodeskallen min etter at jeg er død, er det hjertelig vekomne til det.

Blir gjerne med på fest også etter at jeg har lagt på røret, jeg!

;o)

LOL - ingen skal kalle deg feig i alle fall!

Gjest glommanu
Skrevet

Det er da tross alt slik vi ender opp det da, evig hvile i en grav. Hvil i fred, sier det deg noe?

Gjest forslag
Skrevet

Gi den til politiet, ikke kast den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...