Gå til innhold

Hva gjøre man med en hodeskalle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå jeg skal beklage at jeg ikke har sett dette før nå?

*klapper lurulfen på skulderen*

Takk, takk.

*Lar meg villig trøste*

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurulf

13

• annegunn

5

• Freya

5

• Babette

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Charita
Skrevet

Jepp, det er jeg enig i -og derfor ber jeg om råd til hva jeg skal gjøre.

Det er jo ikke noen motsetning mellom å ville ta ansvar og være respektfull, og samtidig se det humoristiske i situasjonen?

Jeg vet faktisk ikke hvem jeg skal henvende meg til for å gjøre noe med dette - det er jo ikke akkurat en slik problemstilling man forholder seg til på daglig basis...

Er du gal? Ikke normalt å ha en hodeskalle på denne måten. Dette må du ikke finne på å fortsette med, uansett hvor gammel den er. HUFF!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Greieste er vel å kontakte kirkegårdsforvalteren, der vet de hva som skal gjøres. Normalt tror jeg de blir brent. Med 50 år på nakken, tror jeg ikke det er noe å henge seg opp i, da alt er foreldet. For å ikke miste den til myndighetene, kan du jo kontakte en taxidermist som sikkert vet hvordan den skal bli hvit og fin.

Jeg har hatt en skalle i årevis, den kjøpte jeg av en odontologistudent. Han måtte kjøpe en slik i studiet. Det fins ingen regler for hva jeg skal gjøre med den. Den kommer fra Pakistan eller India og er av en 40 år gml kvinne. Det følger med et sertifikat og er nummerert. Den er preparert og hvit og fin, tenna sitter fint limt fast, skallelokket og kjeven er hengslet og med lukkemekanismer som et smykkeskrin. Ingen tror den er ekte, så jeg gidder ikke opplyse om det til noen.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Eh... Her inbiller man seg at man har et kjent nick, og så blir man beskyldt for å være en annen? Makan!

Jovisst er du et kjent nick, lurulf!! ;O)

*klappe på*

Skrevet

*klappe på*

Å, så snill du er!

*Smiler med tårevåte øyne*

Tootsieroll1365380854
Skrevet

*klappe på*

Ser jeg var sent ute med trøsten... ;O)

Skrevet

Ser jeg var sent ute med trøsten... ;O)

Men i sånne tilfeller må det jo være bedre jo mer trøst man får? Desto mer bevist er det jo?

Skrevet

Men i sånne tilfeller må det jo være bedre jo mer trøst man får? Desto mer bevist er det jo?

:)

Når det gjelder å motta trøst, så avvises ingen!

Skrevet

Når det gjelder å motta trøst, så avvises ingen!

Nei, det gjelder å samle på alle godordene man får :-)

Kanskje jeg skulle prøve noe tilsvarende...

Skrevet

Foreløbig kan jeg ikke skryte av at så veldig mange ville vedkjenne seg meg.

Lurer på om jeg skal gå på meldinger og si at jeg vil forlate DOL, da strømmer jo gjerne sympatien på.

Men litt ergelig å måtte bytte nick etterpå, når man endelig har fått bekreftet kjendis-statusen.

Fortsatt så håper jeg på at mrxx og IngenLurerDenneGutten vil gi meg litt trøst, men det spørs vel om de synes jeg har fortjent det.

Skrevet

Som Angela sier nedenfor, må du huske at dette har vært et menneske, som du må vise respekt for. Noen var glad i dette mennesket.

Du bør absolutt ikke verken kaste det eller grave det ned uten først å ha kontaktet politiet.

Det kan godt være at det kan ligge en uløst kriminalsak bak. Politiet vet dessuten hvor hodeskallen skal føres videre, antakelig til videre undersøkelser, før det blir gravlagt på en offentlig gravplass.

Vet dere noe om hvor det ble funnet? Politiet kommer sikkert til å spørre om dere vet noe om det.

Jeg har dessvere ingen hodeskalle!

Skrevet

Takk, nå reddet du dagen min!

Bare hyggelig! :)

Kan ikke du si at du kjenner meg og, 'a? ;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Så sant, så sant!

Skrevet

Bare hyggelig! :)

Kan ikke du si at du kjenner meg og, 'a? ;)

Hør, hør: Jeg vedkjenner meg herved å kjenne nicket Freya!

*Meget høytidelig stemme og fanfarer*

La det spres utover hele kongeriket DOL!

(Var det bra, eller?)

Skrevet

Du har fått mail...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Av alle merkelige spm på dol, så tar dette kaka!

He he =)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Av alle merkelige spm på dol, så tar dette kaka!

He he =)

Egentlig ikke.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jepp, så er det jo selvfølgelig.!

Men det er nå underlig hva man kan venne seg til her i verden.

OK - lover at jeg skal ta kontakt med myndighetene slik at skallen kan få fred...

*bøyer meg ydmykt*

Pøh. Etter en flomkatastrofe i verden, dukker det opp masse uidentifiserte hodeskaller, halvråtne lik og skjeletter som noen preparerer og tjener penger på. De koker hele lik og setter sammen et komplett skjelett for bruk på universiteter og skoler i fag som anatomi, fysiologi, arkeologi osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...