Gå til innhold

Myggstikk??


Gjest s -

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk for en uke siden noe jeg trodde var myggstikk, og det klødde litt til å begynne med. Og det gjør det fortsatt, jeg våkner minst en gang om natten av at jeg klør meg til blods. Har prøvd en del kremer mot kløe, men ingen ser ut til å ha noen virkning. Fins det råd??

Og får jeg myggstikk på armen, hovner jeg vanvittig mye opp, mye mer enn normalt. Hva skyldes det? Er det en slags form for allergisk reaksjon, eller er det bare tilfeldig?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jostedalsrypa

Jeg bruker Xylokain ( tror jeg det heter,den er på hytta) Der er det noe betennelsehemmende i. Info. fra apotek. Den tar kløa på meg.

I år har jeg skiftet allergitabletter( p.g.a. pollenallergi. ) Før brukte jeg Clarityn, de hjalp ikke, nå bruker jeg Zyrtec. Fikk masse stikk fredag ( mygg/knott elsker meg! ) de hovnet opp, smurte på salve, og en stund etter var alt borte. Kløa også. Om dette hjelper deg, vet jeg ikke. Før klødde jeg også til jeg blødde, og holdt på med det i ca. 2 uker. Nå er alt bare flott !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Xylokain ( tror jeg det heter,den er på hytta) Der er det noe betennelsehemmende i. Info. fra apotek. Den tar kløa på meg.

I år har jeg skiftet allergitabletter( p.g.a. pollenallergi. ) Før brukte jeg Clarityn, de hjalp ikke, nå bruker jeg Zyrtec. Fikk masse stikk fredag ( mygg/knott elsker meg! ) de hovnet opp, smurte på salve, og en stund etter var alt borte. Kløa også. Om dette hjelper deg, vet jeg ikke. Før klødde jeg også til jeg blødde, og holdt på med det i ca. 2 uker. Nå er alt bare flott !!

Hei!

Takk for tips, apoteket anbefalte det samme. Prøvde Xylocain og Hvit vask, ingenting hjelper, så det blir nok en tur innom legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Hei!

Takk for tips, apoteket anbefalte det samme. Prøvde Xylocain og Hvit vask, ingenting hjelper, så det blir nok en tur innom legen

Test.Lege

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad, spesialist allmennme

Til S vedr. myggstikk.

Kreftige lokale reaksjoner på mygg- og insektstikk skyldes ikke egentlig allergi, men overfølsomhet for giftstoffene. Allergi vil gi hevelse og utslett helt andre steder på kroppen. Du kan prøve om antihistamin-tabletter lindrer noe, men det beste er å forebygge å bli stukket. .

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...