Gå til innhold

Vonde Knær

Aress68

Anbefalte innlegg

Jeg er mann 37 år og sykler daglig ca 9 km til jobben (og retur). Jeg har av og til kjent en liten smerte i høyre kne like over kneskålen og kan føle med fingrene at det klikker når jeg trår. Jeg var nylig med på et sykkelritt som gikk over ca 80km. Etter dette har jeg fått disse symptomene konstant i begge knærne og det har vært litt ubehagelig å komme seg til og fra jobben denne uken. Smerten er ikke avhengig av belastningen. Det er kun fordi kneet bøyes. Har dere noe kunnskap om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Vonde knær.

Smerter som kommer på oversiden av kneskjellene er som oftest pga. en overbelastningsbetennelse. Det kommer gjerne etter fysisk belastning som er i overkant av hva man er vant til. Sykling på tunge gear eller turer som blir lange, er en vanlig årsak.

Hva skal du så gjøre for å bli kvitt dette ?? Sykle i flatt terreng på lette gear, gå tur i skog og mark, padle eller ro. Dvs. de overbelastede senene bør få ro og du velger deg alternative måter å holde deg i form på. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...