Gå til innhold

Spise før og etter styrketrening?

Gjest kiwijenta

Anbefalte innlegg

Gjest kiwijenta

Jeg er en slank jente på 22 år som trener styrke noen ganger i uken. Ikke noe blodseriøs trening, men jeg ønsker å bli litt strammere i kroppen og sterkere. Jeg trener som regel om morgenen.

Bør jeg spise noe før jeg setter i gang med treningen? Med oppvarming varer det ca en time. Eventuelt hva? Og hva bør jeg spise de neste timene? Samtidig som jeg vil bygge muskler, vil jeg også forbrenne fett, så det er viktig at jeg ikke spiser for mye etterpå heller.

Takker for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Du bør få i deg litt raske karbohydrater om morgenen før du trenere. En GodMorgen yogurt eller en skive med et glass juice eller noe.

Etter trening er det veldig viktig at du får i deg proteiner. Det er jo ingen mening i å trene styrke for å stramme opp, dersom du ikke gir kroppen din "byggesteiner" til å gjøre nettopp det. Hvis du lar vær å spise etter trening, så tærer kroppen av de muskelene som allerede er der for å få energi.

Få i det en kyllingfilet, cottage chese eller bønnesalat. I hvert fall sørg for at kroppen din får i seg proteiner innen en time etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du bør få i deg litt raske karbohydrater om morgenen før du trenere. En GodMorgen yogurt eller en skive med et glass juice eller noe.

Etter trening er det veldig viktig at du får i deg proteiner. Det er jo ingen mening i å trene styrke for å stramme opp, dersom du ikke gir kroppen din "byggesteiner" til å gjøre nettopp det. Hvis du lar vær å spise etter trening, så tærer kroppen av de muskelene som allerede er der for å få energi.

Få i det en kyllingfilet, cottage chese eller bønnesalat. I hvert fall sørg for at kroppen din får i seg proteiner innen en time etter trening.

Du glemte tunfisk - utvilsomt den beste, og kvalmeste, proteinkilden i forhold til pris :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...