Gå til innhold

spise sunt...huff!!

Gjest someone out there..

Anbefalte innlegg

Gjest someone out there..

jeg må begynne å spise litt sunnere, med tanke på at jeg vil forbedre kroppens utseende litt og så er jeg kanskje litt avhengig av å få i meg sukker hver dag..drikker ikke så mye brus, men liker godt sjokolade osv..

idag spiste jeg 2 skiver m. makrell til frokost

2 skiver med ost+agurk til lunsj

2 egg

poteter,grønnsaker og fisk til middag

i tillegg sprakk jeg før middagen og spiste 3 ispinner, fordi jeg "måtte ha" noe, hadde ikke tilgang til noe frukt e.l til mellommåltid. jeg lurer på hvordan dette høres ut?

målet mitt er ikke å gå drastig ned i vekt, for jeg er langt ifra overvektig. vil bare bli kvitt noe ekstra rundt midjen, og bli kvitt den sukkertrangen..og hvis jeg kutter ut all brus, snop i ukedagene ihvertfall, vil jeg vel gå ned uanset? det vil kanskje føre til at jeg spiser litt mer av ordentlig mat for å dempe søthungeren, og jeg kommer nok til å tillate meg selv å sprekke noen få ganger..

jeg ønsker å gå ned ett par kg, og lurer på om det f.eks er dumt å spise 2 skiver med makrell til dagen, er det veldig fetende? spiser også endel pasta..jeg jogger ikke, pga. smerter i knær, men tar noen styrkeøvelser og danser litt..

jeg blir så slapp,tiltaksløs når jeg blir sulten..og spiser jeg f.eks en gulrot så hjelper ikke det stort. har ALLTID lyst på noe godt. vet at jeg bør la være å spise sukker i ett par dager, og at det trangen gradvis vil forsvinne. dette vil jeg forsøke, prøve å spise frukt,knekkebrø istedet..

noen som har noen råd etc. ?

takk...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krom hjelper for mange for å dempe søthungeren. Det virket på meg første gang jeg prøvde, men ikke andre....

Får også volsomt godtesug. Spesielt etter middag. Har også prøvd å "rasjonere". Dvs. at jeg legger fram to ruter sjokolade på morran, og det er alt jeg får i løpet av dagen. Det har fungert brukbart.

Men kunsten er kansje ikke å ha det i huset i det hele tatt.

For det er mye kalorier i slike ting. Nesten 600 i 100 gram sjokolade...

Fet fisk er sundt. Så selv om det er litt kalorier skal du ikke kutte ut den. Men dersom du spiser dressinger og fete sauser, så kan du kutte ut disse.

Prøv også å unngå produkter med mye fint mel. Dvs. loff, pasta o.l. Du bør i hvertfall begrense dette.

Og du trenger ikke jogge. Sykle og gå fungerer også bra.

Bare noe småtips en torsdag ettermiddag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amparro

Jo, det er faktisk mulig :-) Selv om jeg trodde jeg aldri kom til å klare det.

Svaret for meg er å spise slik at jeg holder meg mett, da unngår jeg å bli så sugen. Det som har hjulpet meg er å spise to skiver med Dansk rugbrød (tynne skiver). Jeg spiser mye, magert pålegg på skivene. Kokt skinke, hamburgerrygg, egg osv. Det metter sinnsykt bra!!!! Etter 3 timer tar jeg meg et mellommåltid, en frukt og litt nøtter eller en frukt og en lett yougert. Etter tre timer spiser jeg igjen osv. Jeg holder meg mett hele tiden og det er bare nyyyyydelig :-) Jeg har også hatt tendensen til å overspise hvis jeg først begynte på et eller annet, nå gjør jeg ikke det.

Til middag spiser jeg mest mulig reint kjøtt og salat. Hvis jeg spiser pasta velger jeg fullkorn pasta. Når det gjelder ris velger jeg villris. Dette er mye sunnere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Eplesidereddik (flytende, fås kjøpt på matbutikk) hjelper mot søtsug. Og er slankende, men må brukes kontinuerlig.

1-2 ss i et glass vann morgen og kveld. Jeg slutta med det, og merka at søtsuget kom tilbake med en gang. Har nå begynt igjen.

Prøvde eplesidereddik i pilleform (tilsatt krohm, som også skal være søtsugdempende), men de fungerte ikke like bra, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest les og lær

Eplesidereddik (flytende, fås kjøpt på matbutikk) hjelper mot søtsug. Og er slankende, men må brukes kontinuerlig.

1-2 ss i et glass vann morgen og kveld. Jeg slutta med det, og merka at søtsuget kom tilbake med en gang. Har nå begynt igjen.

Prøvde eplesidereddik i pilleform (tilsatt krohm, som også skal være søtsugdempende), men de fungerte ikke like bra, synes jeg..

Det er *cromen* i eplecider eddikken som tar søtsuget.

Eddiken er heller ikke *slankende*. Det som eddiken fungerer på er magen. Når man spiser noe surt til et måltid, like gjerne sitron eller sure agurker, så beholdes maten lenger i magesekken. Den skilles saktere ut i tarmen.

Det fører igjen til at man blir mindre fort sulten. Det er hele cluet.

En teskje vanlig billig eddik i vann før måltid funkerer like bra som det dyre skvipet man kjøper på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest popart

To skiver med makrell er i hvertfall sunt, det er ispinnene du må kutte ut, ikke fisken! Tre is om dagen trenger ingen, en i uka er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isbinne

Eddiken er heller ikke *slankende*. Det som eddiken fungerer på er magen. Når man spiser noe surt til et måltid, like gjerne sitron eller sure agurker, så beholdes maten lenger i magesekken. Den skilles saktere ut i tarmen.

En teskje vanlig billig eddik i vann før måltid funkerer like bra som det dyre skvipet man kjøper på helsekost.

dyre skvipet?

En flaske eplecidereddik koster under 30 kr i dagligvarebutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holder jeg meg slank da? Forklar meg det..:)

Det er jo vanndrivende. Det er sikkert også en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest les og lær

Hvorfor holder jeg meg slank da? Forklar meg det..:)

Det er jo vanndrivende. Det er sikkert også en forklaring.

Ja, men hvis det er vanndrivende så er det jo ikke fettet du fordriver, men vannet.

Det er jo ingen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis det er vanndrivende så er det jo ikke fettet du fordriver, men vannet.

Det er jo ingen god løsning.

Ja, men så lenge man blir slankere, så er det hovedsaken..;-)

Jeg har bare god erfaring med den. Jeg merker at jeg holder figuren med eplesidereddik. Punktum.

Hovedsaken til at jeg drikker det, er at søtsuget minker..Jeg får mindre lyst på slike ting. Og at det er vanndrivende.

Jeg spiser sunt og trener i tillegg. Så jeg har ikke så mye fett på kroppen uansett, egentlig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...