Gå til innhold

Lav BMI, høy fettprosent?

meira

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på en ting.Jeg fikk målt fettprosenten i dag på treningstudioet.Den var 34,?.Jeg er en 38 år gammel dame, som har trent regelmessig spinning siste halve året.Før dette var jeg i knalldårlig fysisk form, med bla noe lavt stoffskifte.Jeg har en BMI på rundt 21.Jeg fårstår ikke at dette er mulig, med den fettprosenten burde jeg vært sterkt overvektig?Jeg må ikke lenger ned i vekt nå, men hvordan kan jeg redusere prosenten, og ikke vekt? Holder det med at jeg fortsetter spinningtrening?

Takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trenger ikke være overvektig for å ha høy fettprosent

Trenger ikke være overvektig for å ha høy fettprosent.

Det er mange slanke som er verre innvendig i blodårene enn overvektige er. Altså "innfeit".

Jeg er fortsatt ganske så overvektig, men fettprosenten min er på 18%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Trenger ikke være overvektig for å ha høy fettprosent.

Det er mange slanke som er verre innvendig i blodårene enn overvektige er. Altså "innfeit".

Jeg er fortsatt ganske så overvektig, men fettprosenten min er på 18%.

Hvordan måler man fettprosenten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger ikke være overvektig for å ha høy fettprosent

Hvordan måler man fettprosenten sin?

Jeg gjorde det når jeg gikk på GR kurs. Men de har sluttet å gjøre det der nå.

Men tror noen treningssenntre gjør det (mulig jeg tar feil).

Men div. blodprøver hos legen vil jo event. vise om du har mye fett/sukker i blodårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg gjorde det når jeg gikk på GR kurs. Men de har sluttet å gjøre det der nå.

Men tror noen treningssenntre gjør det (mulig jeg tar feil).

Men div. blodprøver hos legen vil jo event. vise om du har mye fett/sukker i blodårene.

Takk. Trodde det var noe jeg kunne gjøre selv jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beath

kan hende det lønner seg å trene litt styrketrening også? Dette vil igjen øke forbrenningen, fett blir til muskler etc... hvordan målte du fettprosenten? Ikke alle metoder som er like sikre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan hende det lønner seg å trene litt styrketrening også? Dette vil igjen øke forbrenningen, fett blir til muskler etc... hvordan målte du fettprosenten? Ikke alle metoder som er like sikre!

Fikk målt den med "klypemetoden" på studioet jeg trener.Jeg har trent fast fire ganger i uken siste halvåret, mest spinning, og aerobics.Er egentlig "slank som en sil", når du ser på meg, men allikevel ble den målt så høy.Spiser proteinrikt, og fettfattig, så jeg fårstår ikke helt hvordan jeg skal få redusert den, Vil ikke lenger ned i vekt.Det jeg imidlertid lurer på er om det er skadelig..

Takk for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk målt den med "klypemetoden" på studioet jeg trener.Jeg har trent fast fire ganger i uken siste halvåret, mest spinning, og aerobics.Er egentlig "slank som en sil", når du ser på meg, men allikevel ble den målt så høy.Spiser proteinrikt, og fettfattig, så jeg fårstår ikke helt hvordan jeg skal få redusert den, Vil ikke lenger ned i vekt.Det jeg imidlertid lurer på er om det er skadelig..

Takk for svar.

Mvh

det er den metoden som er mest usikker!regner med at de målte på ulike stder av kroppen din? Jeg ville tatt det med en klype salt,mer sikre er elektriske apparater (husker ikke hva det heter i farten). Hvis du er hos legen din en gang, så be han måle kolesterol og triglyserider (fettsoffer) i blodet ditt. viktigste er at du fortsetter å trene! selv om man er slank, så kan man ha høy fettprosent. det er pga lav andel muskler (og forekommer ofte hos slanke som ikke trener). styrketrening vil bytte ut fett med muskler (men pass på å spise nok da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...