Gå til innhold

Gode grønnsaker?

Gjest Slankeren

Anbefalte innlegg

Gjest Slankeren

Jeg spiser endel grønnsaker nå som jeg slanker meg, men begynner å bli litt lei av gulrot og kål...

Noen som kan gi meg noen tips om andre grønnsaker som kan spises rå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag gresk salat. Tomat, skrelt agurk, rød løk og svarte oliven. På toppen litt fetaost (finnes i 3%) og bittelitt olivenolje. Jeg har også et krydder på toppen som jeg kjøpte i Hellas som heter Gresk salat krydder. Får sikkert kjøpt det her også. Ligner litt på oregano.

Dette er veldig forskjellig fram mange andre grønnsaker, og veldig godt. Selvsakt litt mer kalorier enn bare kål og gulrot, men det er veldig magert når du bruker 3% fetaost. Det skal også være veldit lite olivenolje for å gi god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag gresk salat. Tomat, skrelt agurk, rød løk og svarte oliven. På toppen litt fetaost (finnes i 3%) og bittelitt olivenolje. Jeg har også et krydder på toppen som jeg kjøpte i Hellas som heter Gresk salat krydder. Får sikkert kjøpt det her også. Ligner litt på oregano.

Dette er veldig forskjellig fram mange andre grønnsaker, og veldig godt. Selvsakt litt mer kalorier enn bare kål og gulrot, men det er veldig magert når du bruker 3% fetaost. Det skal også være veldit lite olivenolje for å gi god smak.

Glemte du den grønne paprikaen? Den må jo med i en gresk salat :-)

Men enig i at det er utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Div. salatgrønnsaker!

Salat, paprika, agurk, løk, mais, reddiker, sukkererter, osv. osv.

Mais er jo egentlig korn da, og vi kan ikke spise ubegrenset av det under slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mais er jo egentlig korn da, og vi kan ikke spise ubegrenset av det under slanking.

Det har du rett i... Glemte det i farta...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte du den grønne paprikaen? Den må jo med i en gresk salat :-)

Men enig i at det er utrolig godt!

Den må ikke være med. Det er ikke alltid du får servert den med grønn paprika. Og det synes jeg er like greit ettersom jeg ikke liker grønn paprika noe særlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutekål! Kjempegodt! Men dessverre har den en ganske begrenset sesong.

Blomkål er godt å knaske rå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomkål, sukkererter, paprika, agurk, brekkbønner, neper, selleristang, salater, tomat, squash.

Brokkoli er kjempgodt når det er forvellet. Dvs. du legger den i fosskokende vann 1 minutt, tar de opp og legger den rett i iskaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...