Gå til innhold

Blemme på innsiden av leppa


Blemmeplage

Anbefalte innlegg

Blemmeplage

Jeg har de siste tre ukene vært plaget av en blank blemme på innsiden av underleppa. Blemma vokser og sprekker etter et par dager. Blank, smakfri veske kommer ut. Så blir blemma nesten borte før den kommer tilbake. Gang etter gang... Oppdaget for noen dager siden at det nå har kommet en annen blemme like ved siden av (!) Det hele gjør ikke vondt annet enn akkurat før blemma sprekker, da banker det i den. Har prøvd å skylle munnen med Corsodyl men dette ser ikke ut til å hjelpe. Har aldri hatt noe lignende. Noen som vet hva dette er? Har lest mye inne her om herpes, håper ikke det er det... Burde jeg gå til lege, eller bare vente på at det skal gå over? Har ikke prøvd å bytte tannkrem. Er forøvrig allergisk mot dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som noe som kalles mucocele. Spytt fra små spyttkjertler hopes opp istedetfor å tømmes ut i munnen. Det er typisk at en blemme vokser fram og gjerne sprekker etter noen dager. Oppstår oftest innenfor underleppa. Det er vanlig at den kommer tilbake, og årsaken er som regel en liten skade i utførselsgangen der spyttet skulle kommet ut.

Det er ikke farlig, men hvis det plager deg kan du få fjernet litt av vevet der oppstoppingen skjer. Kontakt lege eller tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpion1975

Hei

Det er mulig du har en godartet (vann)cyste. Har hatt det samme. Kommer tilbake flere år etter. Skulle ha vært hos lege med den tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...