Gå til innhold

REPRISE, -Hvilke 4 DOLere ville du bedt på grilling?


flisa

Anbefalte innlegg

Gjest lurulf

Sant nok! :) Du får forresten sikkert plass i sofabenken du også. *jovial*

Du verden!

Et så vennlig tilbud tar jeg gjerne i mot :)

Så slipper annegunn å sitte alene i sofabenken også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 279
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    44

  • flisa

    33

  • amber sun

    31

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

Hei flyfly! Tok du deg nær av korreksen min? *LOL*

Men jeg sloss ikke om annegunn, hun er så god at jeg unner andre også å få henne i selskapet sitt. Vi får bare passe på å holde selskapene på forskjellige dager.

*smiler velvillig og vennlig*

Det passer bra!

Og takk for rosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du verden!

Et så vennlig tilbud tar jeg gjerne i mot :)

Så slipper annegunn å sitte alene i sofabenken også!

Er det ikke flott? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurulf

Er det ikke flott? ;)

Jovisst, nå blir jeg i så godt humør at jeg vurderer å finne fram en krakk til, slik at ILDG får deg ved siden av seg i mitt party :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jovisst, nå blir jeg i så godt humør at jeg vurderer å finne fram en krakk til, slik at ILDG får deg ved siden av seg i mitt party :)

Steike! Jeg trenger ikke mer enn en krakk. Tar ikke så mye plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å shotte tequila uten å bli helt borte, da?

Jeg har ikke prøvd selv altså, hører bare historier om de som har gjort det. Sist jeg hørte var ei som nylig gjorde det, og ble så ravende full etterpå at hun ble helt borte og uten kontroll. Det hadde virket helt ok de første minuttene, og så - bæng.

Hvis du shotter glass etter glass, så har du jo ikke skjønt det. Bruk det som beer-chaser, og begrens deg til noen få med god tid mellom hver - spesiellt hvis du drikker noe annet resten av tiden.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du shotter glass etter glass, så har du jo ikke skjønt det. Bruk det som beer-chaser, og begrens deg til noen få med god tid mellom hver - spesiellt hvis du drikker noe annet resten av tiden.

"...................................."

Ok, så det er det som er tricket, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4?? Det var litt lite. Jeg ville invitert Dorthe, frosken, snø, laguna, nanna, amber sun og favn. Åsså skulle annegunn få komme og stå for vinvalgene.

Meny: Grilla kamskjell, entrecôte med nypoteter og asparges á la flyfly og Creme Catalana.

Jeg har revurdert vinvalget, og går for helfransk:

Til kamskjellene: En bedre Loirevin, helst en Pouilly Fume.

Til biffen duger kun Bordeaux. Gjerne Chateau Coufran, helst med noen år på baken. Eventuelt en vin fra St Emilion, for de som er glade i litt snillere Bordeauxviner.

Til desserten trenger vi en vin med sødme, med også en god del syre for å balansere fettet fløten. Vi holder oss i samme disktikt, og klasker til med en bedre sauternes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har revurdert vinvalget, og går for helfransk:

Til kamskjellene: En bedre Loirevin, helst en Pouilly Fume.

Til biffen duger kun Bordeaux. Gjerne Chateau Coufran, helst med noen år på baken. Eventuelt en vin fra St Emilion, for de som er glade i litt snillere Bordeauxviner.

Til desserten trenger vi en vin med sødme, med også en god del syre for å balansere fettet fløten. Vi holder oss i samme disktikt, og klasker til med en bedre sauternes.

*imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*imponert*

Trodde du jeg ikke skulle ta oppgaven alvorlig, eller?

Nå mangler det bare at lurulfen kommer med sin meny, så jeg får valgt viner der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så det er det som er tricket, altså. :)

Logisk nok er trikset å ikke drikke for mye ren sprit, ja :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurulf

Neinei, lurulf, det der er en av ingrediensene til hovedretten, ikke menyen.

*geiper*

Vel, menyen er grillet andebryst. Er det ikke mulig å finne en vin som passer til det, så er utepils også godt.

Nå var jeg mer opptatt av en hyggelig kveld med interessante mennesker enn en formell treretters middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, menyen er grillet andebryst. Er det ikke mulig å finne en vin som passer til det, så er utepils også godt.

Nå var jeg mer opptatt av en hyggelig kveld med interessante mennesker enn en formell treretters middag.

Okei... Og jeg skal ikke klage, selvfølgelig, om vi får andebryst.

Hva med en Rhonevin? En Cairanne, for eksempel? Eller en Lirac - det er bløt, smaksfull og god Rhonevin.

Og så kan du servere en godt avkjølt rosevin som aperitif, Rosaura er et godt valg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seILTUR HADDE JEG IKKE ORKET - VAR MED EN HALV TIME PÅ UTRIKKINGSLAGET TIL MIN SØSTER - BLE JO HELT av I KNÆRNE OG LÅRA ETTER Å DUKKE OG KRYPE OG FLY OVER...OOOPS Caps Lock - gidder ikke gjøre om:-)

Vi har vært i Frankrike 14 dager og i trøndelag en oval helg - nå skal vi ha gjester fra trøndelag sjøl noen dager - og så sparer vi resten.

Den beste ferien er den man har til gode, sies det :)

Hjemme etter ti dager på sjøen. Deilig! Vi rørte knapt motoren og har _seilt_ for alle pengene.

Nå har jeg vanvittig sjøgang, og det gir seg neppe før om noen dager. De siste dagene på tur, var det kun komfortabelt ombord. På land ble jeg kvalm og svimmel. Jeg blir ikke sjøsyk, men det tar tross alt noen dager å klimatisere seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling eller hyggelig kafébesøk eller noe sånt....vet hvem jeg skulle invitert. :-)

Se meldinger, favn.

Hvis jeg skjønner deg rett, hadde det ganske sikkert blitt noen hyggelige og givende timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...