Gå til innhold

Dårlig o2-metning i blodet


sivny

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 44 år som jobber i helsevesenet.

Har etter lengre tid fått konstatert at o2-metningen i blodet mitt er dårlig.

Først trodde man det var astma, evt KOLS, men disse prøvene er nå bra.

Det hele begynte med pustebesvær ved anstrengelse, som etterhvert forverret seg.

Fikk så en lei influensa med lungebetennelse forårsaket av mycoplasma, denne er nå behandlet.

Astmamedisin hjelper ikke og pusteprøver er nå bra.

O2-metningen falt fra 93 til 81% ved gåtest i 6 min.

Har også etterhvert fått høyt BT og ødem som først ble behandlet med Normorix Mite, nå Esidrex 25 mg. Tablettene virker bra (undertrykket er nå på 93, før behandling var det på 115), men nå har jeg fått en forferdelig kløe over hele kroppen.

Jeg har vært til CT av lungene, vet ikke svaret på den enda. Skal også til ultralyd av hjertet.

Er altså under utredning, men begynner å bli fryktelig sliten da alt tar sin tid. Det er ventetid på alle undersøkelser og i tillegg ferie.

Må innrømme at jeg røyker, har redusert ca 50%, er nå på 5-7 pr dag. Veier nok også for mye, ca 74 kg og er 163 cm høy.

Derfor spør jeg:

Hva kan dette være og hva kan evt gjøres?

Hva kan årsaken til denne fryktelige kløen være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...