Gå til innhold

hva er galt med meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver gang jeg skal legge meg får jeg alltid sånne ekkle tanker...samma hvor trøtt jeg er.Jeg tenker:enn hvis jeg ikke våkner imårra?+

og hva om det og det hender i løpet av natta,jeg må til og med inn på rommet til lillesøstra mi for å sjekke om hu puster.

Tankene som alltid slår meg inn er:tenk om noen tenner på huset midt på natta...åssen skal jeg komme meg ut,åssen skal jeg få vekka familien...osv..

så kommer en ny tanke flyvende:hva om noen har sneket seg inn i huset på dagen og gjemt seg i kjelleren og har tenkt å ta livet av oss alle mens vi sover??

jeg trur jeg blir gal snart av alle de ekkle tankene...typen min får snart ikke lov å røre seg utenfor døra...for tenk om det og det skjer?

jeg har prøvd å tenke logisk..og prøvd å tenke at det aldri kommer til å skje,men de kommer hver natt jeg skal sove,og jeg kan ligge i flere timer...jeg gruer meg til å legge meg om natta nå,så jeg holder meg mest mulig våken...

hva kommer disse tankene av?? alle handler oftest om døden..

åssen blir jeg kvitt dette? dette plager meg enormt..trur jeg er gal eller noe.

håper på svar snarest mulig.

Skrevet

Hei, høres litt ut som tvangstanker synes jeg..men er jo ikke lege. Har vært plaget med det samme sjøl bare i en litt annen variant. Men det har ikke vært såpass ille at det har ødelagt hverdagen for meg. Vet at det finnes diverse SSRI som demper disse plagene. Kanskje du skulle vurdere å prøve et av dem for å se om det hjelper? Men er som sagt ingen proff på området.

Gjest Nils Havard Dahl
Skrevet

Jeg støtter andungens tanker rundt dette.

Du har angst, men mye av det du skriver peker mot en tvangslidelse. God behandlling finnes. Søk råd hos legen din.

• 13 år senere...
Skrevet

Enig med de andre. Det er nok angst og tvangstanker. Tvangstanker er grusomt. Hvor lenge har du hatt det sånn? (vet du ikke kommer til å svare.. men men.. )

Det rare er... at da denne tråden ble skrevet var jeg 5 år haha. Et liv uten bekymringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...