Gå til innhold

Har anlagt bilring og er jente, hva gjør jeg??

chenet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 28 år, har egentlig vært ganske fornøyd med kroppen jeg har fått utlevert- helt til nå. Etter en periode med mye stille sitting og litt mere mat en jeg pleier å spise, har jeg lagt på meg og alt har havnet på magen og rundt på hoftene. Har alltid vært ganske tynn, så jeg vil engentlig beholde de kiloene jeg har lagt på meg, men de skulle ha vært litt bedre fordelt. Vekta mi er på ca 57 kg og er 1.70 høy. Jeg røyker ikke. Jeg tror jeg spiser normalt, men prøver å begrense goderi og brus inntaket. Har trena før, men det er endel år tilbake. Hva skal jeg gjøre for at kroppen min skal harmonere igjen?? Hvilken trening, kosthold osv. Jeg vil ikke ned i vekt.

På forhånd takk for svar!

Chenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Spis 5-6 måltider hver dag, med 3 timers mellomrom mellom måltidene.

Tren styrke 3-5 ganger i uka.

Bilringen din vil enkelt la seg fjerne. Du er ikke normalt tykk, og kroppen finner raskt tilbake til gammel form.

Styrketreninga vil bidra til at du legger på deg muskler, og opprettholder vekta.

Mat hver 3. time vil sørge for jevn forbrenning hele dagen.

Hva du dytter i deg av mat er naturligvis også relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-chenet.

Enig med deg, du bør fortsette å spise som du gjør, og hvis du legger på deg litt i tillegg er det neppe galt, din lengde tatt i betraktning.

Du er litt misfornøyd med fordelingen av underhudsfettet men det kan du nok gjøre noe med. Trening som gåing, sykling, roing, padling, skigåing osv. bedrer din generelle form og øker forbrenningen. I tillegg til dette bør du trene generell styrke. Lettest er dette å få til 2-3 ganger i uka på et treningsinstitutt. De fleste har nok litt motivasjonsproblemer ved å prøve dette "i heimen". Styrketrening med fjærer, strikker og "kroppen som vekt" fungerer bra, hvis du får det til.

Slik trening som jeg her skisserer øker sansynligheten for at kroppsfasongen blir mer slik du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.......denne jenta har 20,42 i bmi indeks og det er vel rimelig drøyt å skulle slanke seg da?????minner bare på at 19 regnes for undervektig........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.......denne jenta har 20,42 i bmi indeks og det er vel rimelig drøyt å skulle slanke seg da?????minner bare på at 19 regnes for undervektig........

isa1!

jeg har fått to gode svar, hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du at jeg har aldri hatt som hensikt å gå ned i vekt!! bare bli i bedre form og legge på meg litt muskler. Jeg ser ikke på meg selv som undervektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lett nok

Du vil ikke gå ned i vekt, men vil bli kvitt fettet og få strammet opp musklene istedenfor.

Løsningen synes dermed å være lett (å forklare iallfall): Tren utholdenhet for å bli kvitt fettet, og tren styrke for å få muskler. Spis sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...