Gå til innhold

Cyste, albuspissen

Edvin1365380848

Anbefalte innlegg

Edvin1365380848

Hei

Prøver igjen.Fått cyste på albuspissen etter anstrengelse med uvant fysisk arbeid.Først ble albuen svært vond en dags tid etter anstrengelsen (utrøring av mørtel). Etter en uke kunne armen tas i bruk og jeg kunne utføre arbeid uten smerter dersom jeg var forsiktig. Så kom cysten etter et jeg var usatt for et lite slag på albuspissen. Cysten er plommestor, myk, litt varm,utviklet seg fort i størrelse,(men har nå stabilisert seg),ingen smerter.Utelukker bakteriell

innfeksjon. Føyer til at jeg har trent svært mye med

vekter gjennom livet så albuer og skuldre er ikke helt 100%.Må cysten tømmes?

Hilsen Klaus lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Edvin.

Vi har alle en slimpose på spissen av albuen vår. Den fungerer som en dempende pute normalt. Denne slimposen eller bursa som det heter medisinsk blir lett irritert hvis vi stadig støtter oss på albuene. Typisk eksempel er bilkjøring med ve. albue på dørstøtten. Mye hard trening med armene kan også irritere og være årsak til en irrirasjon eller betennelse i slimposen (bursitt).

Skjer disse tingene acutt kan tømming av bursainnholdet evt. suplert med en cortisoninjeksjon, være aktuell behandling. Det viktigste er dog det forebyggende ved ikke å overbelaste "det svake punkt", enten det er lengevarende utrøring av mørtel eller stadig støtte mot/på albuspissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...