Edvin1365380848 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei Prøver igjen.Fått cyste på albuspissen etter anstrengelse med uvant fysisk arbeid.Først ble albuen svært vond en dags tid etter anstrengelsen (utrøring av mørtel). Etter en uke kunne armen tas i bruk og jeg kunne utføre arbeid uten smerter dersom jeg var forsiktig. Så kom cysten etter et jeg var usatt for et lite slag på albuspissen. Cysten er plommestor, myk, litt varm,utviklet seg fort i størrelse,(men har nå stabilisert seg),ingen smerter.Utelukker bakteriell innfeksjon. Føyer til at jeg har trent svært mye med vekter gjennom livet så albuer og skuldre er ikke helt 100%.Må cysten tømmes? Hilsen Klaus lien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 -Edvin. Vi har alle en slimpose på spissen av albuen vår. Den fungerer som en dempende pute normalt. Denne slimposen eller bursa som det heter medisinsk blir lett irritert hvis vi stadig støtter oss på albuene. Typisk eksempel er bilkjøring med ve. albue på dørstøtten. Mye hard trening med armene kan også irritere og være årsak til en irrirasjon eller betennelse i slimposen (bursitt). Skjer disse tingene acutt kan tømming av bursainnholdet evt. suplert med en cortisoninjeksjon, være aktuell behandling. Det viktigste er dog det forebyggende ved ikke å overbelaste "det svake punkt", enten det er lengevarende utrøring av mørtel eller stadig støtte mot/på albuspissen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.