Gå til innhold

Ikke lett å få hjelp :-(


Yoplait

Anbefalte innlegg

Vet vel enentlig ikke om det er noe vits å skrive noen ord her...må si jeg føler meg nokså utfrosset etterhvert..er liksom ikke en del av "klanen" og da er det ikke så lett....men men.

Sitter her og stusser over hvor vanskelig det skal være å få hjelp....særlig når det er lenge siden det skjedde.

Først tok jeg kontakt med lege på grunn av noe jeg trodde var hjertefeil...viste seg å være panikkanfall..han skjønte fort tegninga da jeg endelig klarte å fortelle han hva som hadde skjedd for 18 år siden....fikk da time hos ei skrulle på poliklinkk.....så snart hun hadde "kurert" meg for panikk anfallene var jeg ikke lenger en pasient der....

Dette PÅ TROSS for at jeg sa at jeg hadde behov for å snakke om det.

Så tar jeg kontakt med legen igjen som henviser meg til privat psykolog....joda sier hun..vi har 4-6 måneders vent....Jeg tenker at ok - har jo venta 18 år..kan vente litt til. Nå er det gått 7 måneder..ikke et ord.

Tar så kontakt med DIXI for å høre om jeg kan være med i en ny gruppe som skal startes...ikke svar å få.

Jeg bare spør: ER DET UMULIG Å FÅ HJELP?

Er det virkelig sånn i dette land at man ikke kvalifiserer til hjelp når det har gått så lang tid. Må jeg true med selvmord eller finne noen som kan utnytte meg nå før noen gidder høre på meg?

Jeg er 27 år....kunne egentlig godt tenke meg å komme i gang med livet - men med all denne dritten inni meg går det ikke.

Prøvde å snakke med venner - herregud for en vits..det endte opp med at jeg trøsta dem..de syns det var så fælt at venninna ikke hadde sagt noe om dette før.

Å skaffe seg en kjæreste som kan være til hjelp og støtte er jo helt utelukka for alle menn blir jo sett på som potensielle voldtektsforbrytere.

Jeg klarer ikke helt finne utav om jeg gir opp eller om jeg er så forbanna at jeg driter i minnene og dytter dem ned igjen...og kanskje håper de blir der.

Alle er så opptatt av at man skal snakke om det og få det ut - men når man så gjøre det så stikker de....

Herlig hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Youplait,

Du har jo et stående tilbud hos Ester, det har du hatt i hele vår. Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke benytter deg av det???

Forøvrig begynner det en ny DIXI-gruppe til høsten, og jeg regner med at du hører fra de som skal drive gruppe i god tid før det.

Og det er synd at du føler deg "utfrosset av klanen", som du selv skriver, for jeg ser at mange her gir deg veldig fine svar. Kan det være at du ikke klarer å ta imot en utstrakt hånd for tiden?

Prøv å ikke se så svart på tingene!

Beste hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbie

Nei, vet du, jeg kjenner det problemet der.

Og så kaller de NORGE en velferds-stat.? HA!!!!

Nei, du må bare fortsette å mase, ikke annet å gjøre. Jeg ga opp til slutt, så nå står jeg uten tilbud i det hele tatt, fordi den "damen" som skulle fikse ting for meg, satt og sukket og stønnet hele tiden, og da orket jeg ikke gå mer.

Men Yoplait, du er jo her inne, og d kanskje det kan hjelpe litt?

"klemmer deg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det midt i juli, og ferietid for de fleste.Nå har

ikke jeg helt klart for meg hva

som har hendt deg,men forstår at

det er lenge siden.Når det gjelder seksuelle overgrep i tidlig alder, så er Støttesentrene mot incest og

sksuelle overgrep trenet til

slike saker.De er gratis.Og jeg

tror at de som søker dit,får samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvredd

Youplait,

Du har jo et stående tilbud hos Ester, det har du hatt i hele vår. Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke benytter deg av det???

Forøvrig begynner det en ny DIXI-gruppe til høsten, og jeg regner med at du hører fra de som skal drive gruppe i god tid før det.

Og det er synd at du føler deg "utfrosset av klanen", som du selv skriver, for jeg ser at mange her gir deg veldig fine svar. Kan det være at du ikke klarer å ta imot en utstrakt hånd for tiden?

Prøv å ikke se så svart på tingene!

Beste hilsen Grete

Ester ja....vet du - det er ikke så lett å skulle gå til noen som skal hjelpe folk i akutt nød....for jeg planlegger ikke å hoppe av en bru eller noe i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youplait,

Du har jo et stående tilbud hos Ester, det har du hatt i hele vår. Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke benytter deg av det???

Forøvrig begynner det en ny DIXI-gruppe til høsten, og jeg regner med at du hører fra de som skal drive gruppe i god tid før det.

Og det er synd at du føler deg "utfrosset av klanen", som du selv skriver, for jeg ser at mange her gir deg veldig fine svar. Kan det være at du ikke klarer å ta imot en utstrakt hånd for tiden?

Prøv å ikke se så svart på tingene!

Beste hilsen Grete

Jepp..det var meg nedenfor..halvredd eller ikke - ser ikke så mange hender jeg. Greit nok at man får et par svar på innlegg en gang i blandt - for meg er ikke det hjelp..noen ganger er det godt å kunne snakke med noen...noen som ikke sitter bak en dataskjem og et nick.

Og ja - jeg føler meg utfrosser av "klanen"..men det betyr egentlig ikke så mye...for for alle her inne er jeg bare et nick..ikke en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp..det var meg nedenfor..halvredd eller ikke - ser ikke så mange hender jeg. Greit nok at man får et par svar på innlegg en gang i blandt - for meg er ikke det hjelp..noen ganger er det godt å kunne snakke med noen...noen som ikke sitter bak en dataskjem og et nick.

Og ja - jeg føler meg utfrosser av "klanen"..men det betyr egentlig ikke så mye...for for alle her inne er jeg bare et nick..ikke en person.

Kjære Yoplait.

Jeg syns det er veldig trist at du føler deg utfrosset her, for alle er like velkomne her.

"Klanen", hvem er forresten det? De som er her masse? Eller?

Jeg vet bare med meg selv at jeg har spurt deg flere ganger hvordan du har det. Jeg får svar tilbake, men føler kanskje at du ikke er så veldig interessert i å taste med meg på Småprat.

Jeg har mange ganger tenkt på å ringe deg, men jeg er ikke så flink til å slå på tråden uten at jeg har avtalt det med noen. Men om du vil at jeg skal ringe deg, kan du ikke skrive et svar til meg her eller sende meg en mail, da?

*Mange store gode klemmer* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...