Gå til innhold

Gutta er ikke som før i tida...


gripp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    44

  • favn

    29

  • morsan

    17

  • ShitDiddelyDo

    17

Mest aktive i denne tråden

Det er forskjell på gutter også da vet du. Ikke alle synes det er like stor stas å bli påtvungen voksen seksualitet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på gutter også da vet du. Ikke alle synes det er like stor stas å bli påtvungen voksen seksualitet vil jeg tro.

Nei, selvsagt ikke. Jeg kjenner jo ikke denne saken. Det var mer en generell betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inte vet jag

Tenkte akkurat det samme som du skriver. Blir litt mistenksom når en 14 årig gutt trenger krisepsykiatri av en sånn opplevelse. Må ligge noe annet bak anmeldelsen. Penger, kanskje. Eller overreligiøse foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme som du skriver. Blir litt mistenksom når en 14 årig gutt trenger krisepsykiatri av en sånn opplevelse. Må ligge noe annet bak anmeldelsen. Penger, kanskje. Eller overreligiøse foreldre.

Det kan jo selvsagt være et grovt overgrep. Kommer an på omstendighetene, aktørene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme som du skriver. Blir litt mistenksom når en 14 årig gutt trenger krisepsykiatri av en sånn opplevelse. Må ligge noe annet bak anmeldelsen. Penger, kanskje. Eller overreligiøse foreldre.

Det er stor forskjell på gutter også da! Noen debuterer jo seksuelt når de er 14, andre tenker ikke på jenter engnag. Vet av begge typer jeg. :o)

Og for sistnevnte vil det kunne være et stort overgrep å bli påtvunget voksen seksualitet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvordan man snur og vender på det, er seksuelt samkvem med mindreårige ulovlig.

Og uansett hvordan man snur og vender på det, vil det for alltid være en forskjell på gutter og jenter, nemlig fysiologien. Det fører oss videre til den fysiske og psykiske opplevelsen hos unge gutter og jenter ved at a) gutter trenger inn i en annens kropp B) jenter får noe inn i sin kropp. Alt tilsier at besitter/inntrengerrollen er atskillig enklere enn å bli besittet/trengt inn i for de unge og uerfarne (og sikkert hos mange eldre og erfarne).

Det jeg nå vil fram til, og som er mitt poeng, er at jeg regner det som betydelig alvorligere at en voksen mann har seksuelt samkvem med mindreårig jente enn at en voksen kvinne har seksuelt samkvem med mindreårig gutt (men obs, jfr lovens bokstav).

Skyt meg, noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inte vet jag

Det er stor forskjell på gutter også da! Noen debuterer jo seksuelt når de er 14, andre tenker ikke på jenter engnag. Vet av begge typer jeg. :o)

Og for sistnevnte vil det kunne være et stort overgrep å bli påtvunget voksen seksualitet på den måten.

Jeg har på ingen måte kjennskap til den saken spesielt, annet enn det som sto i avisa, men jeg fikk ikke inntrykk av at sex'en ble påtvunget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man snur og vender på det, er seksuelt samkvem med mindreårige ulovlig.

Og uansett hvordan man snur og vender på det, vil det for alltid være en forskjell på gutter og jenter, nemlig fysiologien. Det fører oss videre til den fysiske og psykiske opplevelsen hos unge gutter og jenter ved at a) gutter trenger inn i en annens kropp B) jenter får noe inn i sin kropp. Alt tilsier at besitter/inntrengerrollen er atskillig enklere enn å bli besittet/trengt inn i for de unge og uerfarne (og sikkert hos mange eldre og erfarne).

Det jeg nå vil fram til, og som er mitt poeng, er at jeg regner det som betydelig alvorligere at en voksen mann har seksuelt samkvem med mindreårig jente enn at en voksen kvinne har seksuelt samkvem med mindreårig gutt (men obs, jfr lovens bokstav).

Skyt meg, noen.

Ingen grunn til å "skyte deg" for den. Det er åpenbart korrekt, dog vanskelig å implementere i lovverket.

Men for all del; også voksen kvinne - ung gutt kan selvsagt være grovt overgrep...det kommer an på.

Uansett som 14-16 åring hadde jeg ikke vært tungbedd hvis det bød seg en sjanse med nabofruen.

Nå var nok ikke denne fasinasjonen gjensidig, så det ble mest "in my dreams", men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke akkurat ut som han ble tvunget da?

Men det må jo være noe i veien med henne, sex med en 14-åring???

Har flere 14-åringer som naboer jeg, det er flotte, pene gutter, noen av dem oppfører seg voksent også, men allikevel.....jeg ser på dem som barn, de er 2 år eldre enn sønnen min...fysj, jeg kunne aldri tenkt tanken engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å "skyte deg" for den. Det er åpenbart korrekt, dog vanskelig å implementere i lovverket.

Men for all del; også voksen kvinne - ung gutt kan selvsagt være grovt overgrep...det kommer an på.

Uansett som 14-16 åring hadde jeg ikke vært tungbedd hvis det bød seg en sjanse med nabofruen.

Nå var nok ikke denne fasinasjonen gjensidig, så det ble mest "in my dreams", men det er en annen sak.

"Nå var nok ikke denne fasinasjonen gjensidig"

*he he* Pussig, gitt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå var nok ikke denne fasinasjonen gjensidig"

*he he* Pussig, gitt! ;-)

Når konfirmantpikken banker, er denne selvsagte sannhet ganske fjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ingen måte kjennskap til den saken spesielt, annet enn det som sto i avisa, men jeg fikk ikke inntrykk av at sex'en ble påtvunget.

Det samme gjelder i de aller fleste saker der en eldre mann har sex med 14 år gamle jenter. Men da vil "alle" gjelle vedkommende.

Hvorfor denne dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når konfirmantpikken banker, er denne selvsagte sannhet ganske fjern.

"konfirmantpikk", ja, he he, det var det en servitør på et hotell jeg hadde ekstrajobb på i min ungdom kalte såsissene!

Det ble litt måpende fjes en gang under julebordsstrida, da han tok pølsefatet og gikk ut på kjøkkenet for påfyll, og ropte ut med høy stemme før flappedørene hadde lukket seg:

"Flere konfirmantpikker!"

*humre humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å "skyte deg" for den. Det er åpenbart korrekt, dog vanskelig å implementere i lovverket.

Men for all del; også voksen kvinne - ung gutt kan selvsagt være grovt overgrep...det kommer an på.

Uansett som 14-16 åring hadde jeg ikke vært tungbedd hvis det bød seg en sjanse med nabofruen.

Nå var nok ikke denne fasinasjonen gjensidig, så det ble mest "in my dreams", men det er en annen sak.

"Uansett som 14-16 åring hadde jeg ikke vært tungbedd hvis det bød seg en sjanse med nabofruen"

Som student opplevde jeg en gang å få et tilbud av en fersk konfirmant. Han stoppet meg på gata glad og lykkelig og viftet med hele potten av konfirmantgaven. Han ville ha sex av meg mot betaling. Han var så søt og ivrig at jeg bare takket pent nei uten å bli fornærmet.

Men det overrasket meg at han heller ville prøve seg på meg som var en 7-8 år eldre enn på en jevnaldrende jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Vi har jo forlengst slått oss til ro meg at seksuelle overgrep kan forekomme selv om jenta ikke gjorde motstand eller sa nei. Selv om den unge (jenta eller gutten) blir seksuelt stimulert, så er det likefult et overgrep.

Det å ha seksuell omgang med en voksen person, kan skape store traumer, kanskje ennå mer dersom man ikke gjorde motstand eller faktisk nøt det.

Det er den voksne, uavhengig av om overgrepet var av "inntrengende" art eller ikke, som må ta ansvaret.

En 14 åring vet ofte sitt eget beste, og det er derfor vi har seksuell lavalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo forlengst slått oss til ro meg at seksuelle overgrep kan forekomme selv om jenta ikke gjorde motstand eller sa nei. Selv om den unge (jenta eller gutten) blir seksuelt stimulert, så er det likefult et overgrep.

Det å ha seksuell omgang med en voksen person, kan skape store traumer, kanskje ennå mer dersom man ikke gjorde motstand eller faktisk nøt det.

Det er den voksne, uavhengig av om overgrepet var av "inntrengende" art eller ikke, som må ta ansvaret.

En 14 åring vet ofte sitt eget beste, og det er derfor vi har seksuell lavalder.

Joda, selvsagt.

Men jeg tror at gutter *stort sett* vil oppleve noe slik annerledes enn jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvsagt.

Men jeg tror at gutter *stort sett* vil oppleve noe slik annerledes enn jenter.

Selvsagt vil de det - det er ikke for ingenting at gutta sitter i klasserommet og "drar'n" som min datter sier - de skryter av det til og med - tror aldri jeg har hørt om en 14 år gammel jente som onanerer i klasserommet. Man er nok litt ulikt skrudd sammen - jentene er mye mer på forelskelser og følelser og gutta er bare en stor kuk i den alderen - "stort sett" :)

Det var nok ektemannen som surna i denne saken kan jeg tenke meg -hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Joda, selvsagt.

Men jeg tror at gutter *stort sett* vil oppleve noe slik annerledes enn jenter.

Hvorfor?

Fordi du mener at gutter er kåtere enn jenter?

Eller fordi det ikke dreier seg om penetrasjon?

Etter misbruk (av både gutter og jenter) er det veldig vanlig å føle skyldfølelse fordi man følte seksuell lyst under overgrepet.

Følelse av seksuell lyst gjør det ikke til noe mindre overgrep.

Småjenter på 12-13 er ofte ganske stein-kåte, de også ser du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...