Gå til innhold

Gutta er ikke som før i tida...


gripp

Anbefalte innlegg

Jo, men vi skal være veldig forsiktige med å tillegge 'ville det selv' noen verdi når det gjelder saker av arten seksuelle overgrep.

Det er ikke få voldtektsutøvere og pedofile som bruker nøyaktige samme argument.

Helt enig - misforstå meg ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    44

  • favn

    29

  • morsan

    17

  • ShitDiddelyDo

    17

Mest aktive i denne tråden

Er det noen som har sagt noe om komisk? *leter i tråden*

Nei, kanskje ikke direkte komisk, men mange skrev at dette var da alle gutters drøm osv. Flis skrev at gutter i den aldren stort sett bare er "kuk". Følte vel egentlig når jeg leste gjennom at de fleste i denne tråden mente at dette ikke var noe overgrep, at han ville det selv osv. Ble bare litt provosert over tonen i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vi enige om! Synes heller ikke at det er noe mer komisk at en gutt på 14 blir misbrukt av en voksen person, enn at en jente blir det!

Vi er vel enige i det og?

hel enig - det er dama som er komisk her. tragisk kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje ikke direkte komisk, men mange skrev at dette var da alle gutters drøm osv. Flis skrev at gutter i den aldren stort sett bare er "kuk". Følte vel egentlig når jeg leste gjennom at de fleste i denne tråden mente at dette ikke var noe overgrep, at han ville det selv osv. Ble bare litt provosert over tonen i tråden!

Hva du føler og jeg føler er helt sikkert avhengig hva vi selv har opplevd, sett og hørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke nok med at gutten fikk alle 14-år gamle gutters drøm oppfylt, men han tjener faen meg 10000 kroner på det også.

Jeg tror ikke du vil klare å finne et eneste hankjønn som mener gutten har tatt skade av det her.

Kvinnene derimot...

I all verden. Mener du dette?

Har selv en 14-åring (jente riktignok),men jeg grøsser på ryggen når jeg hører om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

I all verden. Mener du dette?

Har selv en 14-åring (jente riktignok),men jeg grøsser på ryggen når jeg hører om slikt.

Ja, jeg mener dette.

Men jeg vil tro det er annerledes med jenter.

Jeg har vært 14 år gammel gutt selv, og skulle gjerne hatt en slik nabokjerring luskende rundt i fjøset når hormonene røska som verst.

Jeg er ganske sikker på at de fleste gutter er enig med meg.

Har diskutert dette tidligere på nettet (hun læreren som nylig feide over en 14-åring og ble bura inn), og det var ikke et eneste mannfolk som mente noe annet.

Kvinnfolka derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fuji1365380447

Nå mente du sikkert at 14-åringer (altså barn) IKKE vet sitt eget beste og at voksne derfor må fatte riktige beslutninger og ta ansvar?

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja, jeg mener dette.

Men jeg vil tro det er annerledes med jenter.

Jeg har vært 14 år gammel gutt selv, og skulle gjerne hatt en slik nabokjerring luskende rundt i fjøset når hormonene røska som verst.

Jeg er ganske sikker på at de fleste gutter er enig med meg.

Har diskutert dette tidligere på nettet (hun læreren som nylig feide over en 14-åring og ble bura inn), og det var ikke et eneste mannfolk som mente noe annet.

Kvinnfolka derimot...

Jeg skal passe godt på gutten min om et par år, slik at han holder seg unna gamle budeier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Ikke nok med at gutten fikk alle 14-år gamle gutters drøm oppfylt, men han tjener faen meg 10000 kroner på det også.

Jeg tror ikke du vil klare å finne et eneste hankjønn som mener gutten har tatt skade av det her.

Kvinnene derimot...

Det har du nok mye rett i.

Lillegutt er søt der han sitter og spiller dataspill og drar på fotballtrening, også er det kjempesøtt at han er sjenert og litt forelsket. Vi vil ikke tenke på at han også drømmer om å pule nabokona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg skal passe godt på gutten min om et par år, slik at han holder seg unna gamle budeier;)

Hehe, det er nok ikke noe problem, for så vidt jeg vet finnes det relativt få budeier av et slikt kaliber at de feiver over mindreårige.

Så heldigvis for alle mødre der ute blir det nok med lysta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Kjerringskinn i 30-årene"?!??! Døh! Atte...!!!! Hallo?! ;o)

I denne sammenhengen er hun et gammelt "kjerringskinn".

Herregud, jeg er selv i 30-åra (enda et år), men jeg er helt sikker på at ungene mine ser meg som utgammel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje ikke direkte komisk, men mange skrev at dette var da alle gutters drøm osv. Flis skrev at gutter i den aldren stort sett bare er "kuk". Følte vel egentlig når jeg leste gjennom at de fleste i denne tråden mente at dette ikke var noe overgrep, at han ville det selv osv. Ble bare litt provosert over tonen i tråden!

Jeg vet ikke om det er 'alle gutters drøm', men selv om jeg selvsagt mener at loven verken kan eller bør gjøre forskjell på kjønnene, er det vel ikke til å komme bort fra at det er visse ulikheter som gjør at en voksens sex med 14-årig gutt og 14-årig jente ikke er det samme likevel.

Se for øvrig mitt første innlegg i tråden, har jeg flaks kommer det her:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2725971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Nei, kanskje ikke direkte komisk, men mange skrev at dette var da alle gutters drøm osv. Flis skrev at gutter i den aldren stort sett bare er "kuk". Følte vel egentlig når jeg leste gjennom at de fleste i denne tråden mente at dette ikke var noe overgrep, at han ville det selv osv. Ble bare litt provosert over tonen i tråden!

Jeg er enig med deg.

Jeg håper for gutten min sin skyld, at han får sin første sexuelle opplevelse med ei som er på samme nivå. Man skal "fomle" sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er 'alle gutters drøm', men selv om jeg selvsagt mener at loven verken kan eller bør gjøre forskjell på kjønnene, er det vel ikke til å komme bort fra at det er visse ulikheter som gjør at en voksens sex med 14-årig gutt og 14-årig jente ikke er det samme likevel.

Se for øvrig mitt første innlegg i tråden, har jeg flaks kommer det her:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2725971

Jeg skjønner hva du mener, men selv om gutter må ha kroppen med, og selv utføre handlinger, synes jeg alikevel det er et grovt overgrep! Mange jenter som sliter etter overgrep, synes jo ofte den vanskeligste delen er at de merket at kroppen reagerte, selv om de ikke hadde lyst!

Det eneste som gjør at jenter trenger mer beskyttelse enn gutter gjør, er at de som regel er fysisk svakere: dersom en voksen mann MED MAKT drar med seg en 14-åring, synes jeg det er verre enn dette. Men ellers synes jeg at overgrepet er det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Jeg håper for gutten min sin skyld, at han får sin første sexuelle opplevelse med ei som er på samme nivå. Man skal "fomle" sammen.

Det er nettopp det de skal, fint at noen er enig med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men selv om gutter må ha kroppen med, og selv utføre handlinger, synes jeg alikevel det er et grovt overgrep! Mange jenter som sliter etter overgrep, synes jo ofte den vanskeligste delen er at de merket at kroppen reagerte, selv om de ikke hadde lyst!

Det eneste som gjør at jenter trenger mer beskyttelse enn gutter gjør, er at de som regel er fysisk svakere: dersom en voksen mann MED MAKT drar med seg en 14-åring, synes jeg det er verre enn dette. Men ellers synes jeg at overgrepet er det samme!

Ja herregud, maktovergrep av ethvert slag er bannlyst.

Men makt i denne konkrete saken... jeg vet ikke helt. Men nå spiller det liten rolle hva jeg personlig kan tenke, lovens bokstav er klar og det er selvsagt helt riktig at man forholder seg til den. Barn skal per def beskyttes.

Men jeg synes altså likevel ikke det er :helt: det samme med gutt/jente i mindreårigrollen. Og vet at jeg hadde blitt hysterisk, vanvittig forbannet om 14-årsjenta mi hadde vært i kjønnslig omgang med voksen mann, og passe forbannet om 14-årsgutten min hadde hatt kjønnslig omgang med voksen kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Jeg håper for gutten min sin skyld, at han får sin første sexuelle opplevelse med ei som er på samme nivå. Man skal "fomle" sammen.

Det er vel ingen som håper noe annet for barna sine enn at de sammen med jevnbyrdige skal nusse seg sammen inn i voksenlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at gutten fikk alle 14-år gamle gutters drøm oppfylt, men han tjener faen meg 10000 kroner på det også.

Jeg tror ikke du vil klare å finne et eneste hankjønn som mener gutten har tatt skade av det her.

Kvinnene derimot...

At kvinner engasjerer seg, er ikke rart all den tid kvinner i en helt annen grad enn menn er utsatt for seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...