Gå til innhold

Gutta er ikke som før i tida...


gripp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    44

  • favn

    29

  • morsan

    17

  • ShitDiddelyDo

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Du skriver: "så ER han for ung til å kunne fatte denne beslutningen selv og man vet ikke hva dette vil bety for han i fremtiden"

Om han ville det - skrøt av det og ble "gatas helt" - hva er det du mener han må slite med når han blir voksen? - Hva har skjedd liksom?

Det er vel noen sexerfaringer en kunne vært foruten -men det er vel ikke aldersbetinget og ikke noe man bør dvele så mye med - så lenge man den gang frivillig var med på det? - er det ikke noe som heter "erfaringskontoen"?

Gutter kan være "tøffe", og skryte på seg litt av hvert for å imponere kamerater, men det spørs om de er så tøffe allikevel, sånn innerst inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Det synes jeg faktisk høres skremmende ut.

Hadde jeg hatt en datter på 13 som feide over en 19 år gammel gutt hadde jeg faen døtte meg rundjult faenskapet og så sendt en homofil voldtektsmann på'n.

Men hadde du hatt en 13 år gammel gutt derimot, så er det faen meg bare å kjøre på *ler*

Dere menn er rare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man snur og vender på det, er seksuelt samkvem med mindreårige ulovlig.

Og uansett hvordan man snur og vender på det, vil det for alltid være en forskjell på gutter og jenter, nemlig fysiologien. Det fører oss videre til den fysiske og psykiske opplevelsen hos unge gutter og jenter ved at a) gutter trenger inn i en annens kropp B) jenter får noe inn i sin kropp. Alt tilsier at besitter/inntrengerrollen er atskillig enklere enn å bli besittet/trengt inn i for de unge og uerfarne (og sikkert hos mange eldre og erfarne).

Det jeg nå vil fram til, og som er mitt poeng, er at jeg regner det som betydelig alvorligere at en voksen mann har seksuelt samkvem med mindreårig jente enn at en voksen kvinne har seksuelt samkvem med mindreårig gutt (men obs, jfr lovens bokstav).

Skyt meg, noen.

Har sittet og fundert på det du skriver, og merker at jeg er helt uenig mht en 14-åring. Overtaket aldersmessig er så ekstremt, og muligheten til å spille på den andres flauhet, underlegenhet, skyldfølelse, ubekvemhet osv. osv. er enorm.

Det trenger ikke å innebære noe stort overgrep emosjonelt sett - men jeg kan ikke se at det er noe mer greit at en 30 åring benytter seg en 14 år gammel gutt...

Generelt sett er vel også gutter som virkelig har blitt utsatt for overgrep ofte i en verre situasjon enn hva som gjelder for jenter fordi det er mer tabubelagt for en gutt å være overgrepsutsatt, slik at skamfølelsen er større og problemene med å bli forstått større - har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Her ble jeg fristet til å fortelle en vits! ;-)

Gutten kommer hjem fra skolen og sier til sin mor at han i dag har hatt sitt første samleie. Moren blir sjokkert - han er jo bare 12 år!! Han får beskjed om å gå på rommet sitt til faren hans er kommet hjem.

Etter en stund kommer faren hjem, snakker med mor, og går deretter inn til sin sønn for å snakke om det som har skjedd.

- Gutten min, sier han, dette må bli mellom deg og meg, men jeg vil du skal vite at jeg er skikkelig stolt av deg! 12 år, og så har du allerede hatt ditt første samleie!

Neste dag går faren på jobben, og skryter til kollegene sine om sin sønns seksuelle debut.

Da han kommer hjem denne dagen, går han inn til gutten og spør: -Nå sønn, skjedde det noe "spennende" på skolen i dag, da? (nudge nudge)

Gutten svarer: - Nei, jeg orket ikke, for jeg hadde fortsatt vondt i rumpa etter i går!

Dette er ingen vits altså og ikke riktig så alvorlig heller;)

Da sønnen min gikk i første klasse, kom det meg for øret at han og kameraten hadde dratt buksa ned på knærne og satt rompa været til jentene i friminuttet og sagt: "se hva som skjer" etter tv-reklamen, vet du.

Jeg ble helt sjokkert, Kjente han ikke igjen i den situasjonen i det hele tatt. Han er vanligvis en veldig beskjeden gutt.

Jeg sa til faren at han også fikk ta en alvorsprat med sin sønn.

Men han bare lo han. Dette var tøffe saker nemlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og fundert på det du skriver, og merker at jeg er helt uenig mht en 14-åring. Overtaket aldersmessig er så ekstremt, og muligheten til å spille på den andres flauhet, underlegenhet, skyldfølelse, ubekvemhet osv. osv. er enorm.

Det trenger ikke å innebære noe stort overgrep emosjonelt sett - men jeg kan ikke se at det er noe mer greit at en 30 åring benytter seg en 14 år gammel gutt...

Generelt sett er vel også gutter som virkelig har blitt utsatt for overgrep ofte i en verre situasjon enn hva som gjelder for jenter fordi det er mer tabubelagt for en gutt å være overgrepsutsatt, slik at skamfølelsen er større og problemene med å bli forstått større - har jeg hørt...

Jeg klarer ikke å se at det ikke er verre for jenter....det medfører jo smerter i tillegg? - eller er jeg helt uttafor her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen vits altså og ikke riktig så alvorlig heller;)

Da sønnen min gikk i første klasse, kom det meg for øret at han og kameraten hadde dratt buksa ned på knærne og satt rompa været til jentene i friminuttet og sagt: "se hva som skjer" etter tv-reklamen, vet du.

Jeg ble helt sjokkert, Kjente han ikke igjen i den situasjonen i det hele tatt. Han er vanligvis en veldig beskjeden gutt.

Jeg sa til faren at han også fikk ta en alvorsprat med sin sønn.

Men han bare lo han. Dette var tøffe saker nemlig;)

hihi -du er nok litt tertefin og snerpete *dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se at det ikke er verre for jenter....det medfører jo smerter i tillegg? - eller er jeg helt uttafor her nå?

Nei, du er ikke uttafor. Selvsagt er det fysiologisk og psykologisk forskjell på å trenge inn i en annen kropp og å bli trengt inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Lurer på om det ikke var guttens foreldre som fikk snusen i dette og satte i gang det hele. Det er vel det som høres mest sannsynlig ut i mine ører"

Det står da vitterlig at gutten har fått problemer i ettertid.

Det er lenge til du får barn i den alderen, men det kan hende du får et annet syn på det da.

Jeg er enig med deg og Pås jeg altså - at det uansett er et overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sittet og fundert på det du skriver, og merker at jeg er helt uenig mht en 14-åring. Overtaket aldersmessig er så ekstremt, og muligheten til å spille på den andres flauhet, underlegenhet, skyldfølelse, ubekvemhet osv. osv. er enorm.

Det trenger ikke å innebære noe stort overgrep emosjonelt sett - men jeg kan ikke se at det er noe mer greit at en 30 åring benytter seg en 14 år gammel gutt...

Generelt sett er vel også gutter som virkelig har blitt utsatt for overgrep ofte i en verre situasjon enn hva som gjelder for jenter fordi det er mer tabubelagt for en gutt å være overgrepsutsatt, slik at skamfølelsen er større og problemene med å bli forstått større - har jeg hørt...

Når selv mannfolkene her sier at det er betydelig verre for ei mindreårig jente at en voksen mann penetrerer henne, enn at en tenåringsgutt penetrerer ei voksen dame, synes jeg det forteller noe og i alle fall noe om det som fysisk skjer.

For meg er dette helt innlysende.

Hvor mange ganger har man ikke lest om jenter/kvinner som vasker og vasker og vasker seg etter noe seksuelt negativt og ikke får bort det 'skitne'? Ikke så rart egentlig, det er INNVENDIG, han har vært inne i kroppen deres, inne i det skjulte de selv ikke kjenner.

En penis er tydelig :her: og enkel å få 'ren'.

Nå snakker jeg i delvis i overført betydning, men det skjønner du sikkert.

Imidlertid: Selvsagt kan skyld og skam ramme hvem som helst, også unggutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når selv mannfolkene her sier at det er betydelig verre for ei mindreårig jente at en voksen mann penetrerer henne, enn at en tenåringsgutt penetrerer ei voksen dame, synes jeg det forteller noe og i alle fall noe om det som fysisk skjer.

For meg er dette helt innlysende.

Hvor mange ganger har man ikke lest om jenter/kvinner som vasker og vasker og vasker seg etter noe seksuelt negativt og ikke får bort det 'skitne'? Ikke så rart egentlig, det er INNVENDIG, han har vært inne i kroppen deres, inne i det skjulte de selv ikke kjenner.

En penis er tydelig :her: og enkel å få 'ren'.

Nå snakker jeg i delvis i overført betydning, men det skjønner du sikkert.

Imidlertid: Selvsagt kan skyld og skam ramme hvem som helst, også unggutter.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, men det "vaske bort skammen-scenariet" passer best der det har vært en eller annen form for vold eller tvang inne i bildet.

Vi må sammenligne en spade med en spade her, og i denne saken hadde gutten "frivillig" sex med den voksne dama, i likhet med at mange unge jenter kan ha gjort det samme med voksne menn.

Selv om jenta har vært dødskåt og forelsket og mer enn gjerne hadde lyst på sex akkurat mens det sto på, så kan angeren komme etterpå. (Hvilket det jo forsåvidt kan komme hos voksne også, men... *S*) Og selv om sexen kan ha vært bra, så er det altså følelsene _etterpå_ og tanken på hva man har vært med på som er ødeleggende, og som beviser at hun nettopp var for ung til å fatte beslutningen om å ha sex med denne voksne personen.

Og det at den voksne personen ikke var seg sitt voksne ansvar bevisst, men tok jentas ja for et ja, betyr at vedkommende begikk overgrep mot henne.

Også for den unge gutten kan slike følelser melde seg i ettertid, og situasjonen er derfor helt parallell.

Men jeg skulle tro at det er adskillig færre gutter enn jenter som involverer seg i seksuelt samkvem med dobbelt så gamle personer, og derfor hører vi ikke så mye om disse guttetilfellene.

Pluss at det kan være EBDA vanskeligere for en gutt å stå frem med en slik historie, NETTOPP fordi mange kan anse ham sm litt "heldig"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje kulere å bryte "jomfrudommen" for en gutt - for en jente er det mange ganger forbundet med smerte - - om det er første gang altså. Det er jo en vesens forskjell.

Så det er greit at gamle griser har sex med 14 år gamle jenter så lenge de ikke er jomfruer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om den 14-år gamle gutten er aldri så sexfiksert, selv om han runker "dagen lang" og fantaserer om nabokona, og selv om alle kompisene ville bli dødsmisunnelige hvis han hadde fortalt dem at han og nabokona hadde hatt seg en runde i halmen, så ER han for ung til å kunne fatte denne beslutningen selv og man vet ikke hva dette vil bety for han i fremtiden. derfor er det et overgrep - uansett!!!!

Jeg husker godt at jeg i 14-15-årsalderen var avstandsforelsket i en mann på ca 30 (som selvsagt ikke brød seg filla om meg! *S*) Hadde han vist meg interesse, skal man ikke se bort i fra at jeg ville ha "ønsket" å være med på både det ene og det andre. ;-)

Men du har som kvinne ikke noen problemer med å se at det er galt selv om jeg selv ønsket å ha sex, ikke sant? ;-)

Det ytre stigmaet er ulikt om det er gutt eller jente som er barnet i denne settingen, men innerst inne er de barn begge to, og guttene er vel ofte enda mer umodne enn jentene.

Er helt enig med deg.

Dette er et overgrep som kan føre til at gutten får problemer med forhold til andre jenter, både nå og senere i livet.

Skjønner ikke at det skal være noen forskjell på om den mindreårige er gutt eller jente. Hadde det vært en jente hadde alle ment hun var utsatt for et overgrep, selv om hun var med på det frivillig. Folk er pussige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg.

Dette er et overgrep som kan føre til at gutten får problemer med forhold til andre jenter, både nå og senere i livet.

Skjønner ikke at det skal være noen forskjell på om den mindreårige er gutt eller jente. Hadde det vært en jente hadde alle ment hun var utsatt for et overgrep, selv om hun var med på det frivillig. Folk er pussige.

Begynte å lure på om jeg var helt på jordet her,- min kommentar (litt lenger ned) om at jeg ville tro at det kunne bli problemer, syntes flisa og mil var noe tull, tror jeg... Satt her og følte meg håpløst gammeldags :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Begynte å lure på om jeg var helt på jordet her,- min kommentar (litt lenger ned) om at jeg ville tro at det kunne bli problemer, syntes flisa og mil var noe tull, tror jeg... Satt her og følte meg håpløst gammeldags :(

Oppklaring:

Som jeg har skrevet før her; det skal være ulovlig.

Men jeg tror ikke det er noe automatikk i at en gutt vil slite med det. Det baserer jeg på betroelser fra voksne menn :-)

Også sier du at du føler deg gammeldags. Tror ikke dette har noe med alder å gjøre, men hvem man spør. Kanskje oldefaren din hadde en helt annen oppfatning enn deg? Men han var mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...