Gå til innhold

Gutta er ikke som før i tida...


gripp

Anbefalte innlegg

Så lenge betroelsene kommer fra menn som ikke har opplevd slike overgrep, så er de lite verdt.

Jeg fantaserte også om modne kvinner da jeg var 14 år, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke ville tatt skade av å bli utnyttet av en av dem.

Å bli voldtatt er en av de mest populære fantasiene blant kvinner. Men tror du de ville likt det i virkeligheten? Nei, det er nok kun i fantasien at de ville likt det og det kunne skjedd uten å få følger for kvinnene. Det samme gjelder menn, og gutter.

Hmmm... jeg pleier jo stort sett å være uenig med deg, men i dag er vi visst enige om det meste!

Er litt lettet over at det etterhvert er litt flere som mener at også gutter kan bli utsatt for overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    44

  • favn

    29

  • morsan

    17

  • ShitDiddelyDo

    17

Mest aktive i denne tråden

Sjansen for senskader ville nok vært større dersom han ikke hadde gjort noe når han hadde muligheten.

14 år? Barn? Tja.

Mener du det samme dersom det hadde vært en 14 år gammel jente og en 30 år gammel mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men jeg tror ikke du finner så mange menn som anser det der som et alvorlig overgrep.

Hva hvis det var en 30-årig mann som hadde hatt sex med denne 14-åringen?

Hadde du synes det var et overgrep da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje kulere å bryte "jomfrudommen" for en gutt - for en jente er det mange ganger forbundet med smerte - - om det er første gang altså. Det er jo en vesens forskjell.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at grad av fysisk smerte er det vesentlige ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at grad av fysisk smerte er det vesentlige ...

Det er jo slett ikke sikkert jeg har ret ti det - jeg bare tror det kan være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppklaring:

Som jeg har skrevet før her; det skal være ulovlig.

Men jeg tror ikke det er noe automatikk i at en gutt vil slite med det. Det baserer jeg på betroelser fra voksne menn :-)

Også sier du at du føler deg gammeldags. Tror ikke dette har noe med alder å gjøre, men hvem man spør. Kanskje oldefaren din hadde en helt annen oppfatning enn deg? Men han var mann :-)

Samme her - har også hørt det fra menn med slike erfaringer. Ellers er jeg også enig i at det SKAL være ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke kan vite det på forhånd, fordi folk er forskjellige. Det en person finner fantastisk, kan være en traumatisk opplevelse for en annen.

Og fordi settingen har grufullt mye og si, men det trenger ikke å komme frem i saker der det er skjult tvang inne i bildet. Da blir alt for mye overlatt til skjønn og beviser, og det kan vi ikke risikere av hensyn til de sakene der barnet opplever det som et overgrep.

Grensene blir visket ut, sånn at rettsikkerheten blir svakere.

Vet ikke om jeg klarte å si det på en forståelig måte..?

Helt enig igjen - den voksne kan ALDRI vite om det er frivillig med 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at grad av fysisk smerte er det vesentlige ...

Nå snakket jeg om FØRSTE gang - uansett alder.- skal vedde på at de fleste gutter syns det var en bedre opplevelse enn de fleste jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit at gamle griser har sex med 14 år gamle jenter så lenge de ikke er jomfruer?

Jeg snakket nå om "kulhetsfaktoren" for en debut. Hold de gamle grisene for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven skal være som den er nå, og voksne som bryter den skal straffes strengt!

Selv om det for en ung gutt kan synes som en utrolig drøm som går i oppfyllelse, er det underordnet. Sånn må det være!

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket jeg om FØRSTE gang - uansett alder.- skal vedde på at de fleste gutter syns det var en bedre opplevelse enn de fleste jenter.

Slik jeg ser det, så kan man ikke sammenligne debut mellom likeverdige med forhold som innebærer en så stor ulikhet i styrkeforhold at det bærer preg av overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det samme dersom det hadde vært en 14 år gammel jente og en 30 år gammel mann?

Nei, men det er delvis pga av den gjengse oppfatning om at 30 årige menn som feier over 14 åringer er gamle griser, mens de kvinnelige motpartene er bare litt kåte og rare i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig jeg er litt for blond, men jeg skjønner ikke hva innovertiss eller utovertiss har å gjøre med alvorligheten av overgrepet.

Det holder med en gang, men siden jeg er høflig:

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kommentert på de situasjoner hvor det foreligger overgrep, og derfor vektlegger jeg lite at enkelte menn i denne tråden mener at de selv ville drømt om et slikt forhold som unggutter.

Nettopp det at andre menn anser det som litt "utenfor rekkevidde" å skulle bli utsatt for overgrep, gjør at de få som opplever det har det uhyre komplisert i etterkant.

'Jeg har kun kommentert på de situasjoner hvor det foreligger overgrep, og derfor vektlegger jeg lite at enkelte menn i denne tråden mener at de selv ville drømt om et slikt forhold som unggutter.'

Jo, men pr def er jo all seksuell omgang som involverer barn under 16 år overgrep (unntatt forhold der den ene er 16,1 år og den andre 15,9 etc). Så også herværende menns evt omgang med voksne kvinner i sin tid.

'Nettopp det at andre menn anser det som litt "utenfor rekkevidde" å skulle bli utsatt for overgrep, gjør at de få som opplever det har det uhyre komplisert i etterkant.'

Du kommer nå med en deskriptiv påstand som jeg umulig kan bedømme sannhetsgehalten i. Det finnes muligens forskningsmateriale på dette.

Det kan kanskje være at det er mer komplisert for gutter som har vært utsatt for overgrep, eller kanskje ikke. Det er imidlertid ikke mitt inntrykk at jenter / kvinner har det noe mindre komplisert.

Men bør dol-mennene og deres like gjøre noe for å minimere graden av vansker for gutter som har vært utsatt for overgrep? Skamme seg over og skjule at de drømte om og evt hadde sex med sitt voksne objekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg har kun kommentert på de situasjoner hvor det foreligger overgrep, og derfor vektlegger jeg lite at enkelte menn i denne tråden mener at de selv ville drømt om et slikt forhold som unggutter.'

Jo, men pr def er jo all seksuell omgang som involverer barn under 16 år overgrep (unntatt forhold der den ene er 16,1 år og den andre 15,9 etc). Så også herværende menns evt omgang med voksne kvinner i sin tid.

'Nettopp det at andre menn anser det som litt "utenfor rekkevidde" å skulle bli utsatt for overgrep, gjør at de få som opplever det har det uhyre komplisert i etterkant.'

Du kommer nå med en deskriptiv påstand som jeg umulig kan bedømme sannhetsgehalten i. Det finnes muligens forskningsmateriale på dette.

Det kan kanskje være at det er mer komplisert for gutter som har vært utsatt for overgrep, eller kanskje ikke. Det er imidlertid ikke mitt inntrykk at jenter / kvinner har det noe mindre komplisert.

Men bør dol-mennene og deres like gjøre noe for å minimere graden av vansker for gutter som har vært utsatt for overgrep? Skamme seg over og skjule at de drømte om og evt hadde sex med sitt voksne objekt?

Fantasi og virkelighet er som kjent svært forskjellige fenomener. Det finnes mange kvinner som har seksuelle fantasier om voldtekt, men du skal lete lenge etter de som har likt å bli voldtatt.

Påstanden min om at overgrepsutsatte menn ofte har det ekstra vanskelig er godt dokumentert, uten at jeg er i stand til å finne kilden til det akkurat nå.

Jeg har i denne diskusjonen vært opptatt av reelle overgrep og ikke hva som faller inn under den juridiske definisjonen. Hvordan lovverket er og bør utformes er for meg et annet tema, derfor har jeg også presisert at jeg omtaler situasjoner som reelt sett har vært preget av overgrep.

Det har uansett vært interessant å se hvor forskjellige oppfatninger det har vært i denne tråden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg vill også fått "problemer i ettertid" dersom mora mi visste hva jeg drev på med i den alderen.

Det beste var at alle de andre foreldrene ga tommelen opp til alle mulige aktiviteter når de hørte at nick skulle være med. Jeg ble ansett for å være veldig ordentlig.

Gudbedre hvor feil folk kan ta.

Skjønner ikke helt hva dette har med det vi diskuterer å gjøre.

Ble du utsatt for overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høflig, eller bare tom for argumenter? ;-)

Det er bortkastet tid for meg å skrive likelydende innlegg.

Dessuten synes jeg sant å si at vedkommende kan komme med noe selv istedet for å poste flere innlegg med 'jeg forstår ikke', 'jeg forstår ikke'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...